Forum Klubu ROVERki.pl :: Dlaczego ludzie kupują diesle
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego ludzie kupują diesle
Autor Wiadomość
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 01:41   

thef napisał/a:
Kłótnie na temat "dieslel a benzyna" są z góry skazane na nierozstrzygnięcia, podobnie jak miedzy Canon a Nikon, już mnie to nawet nie śmieszy, a wręcz irytuje ta dysputa - każdy chwali to, co ma. Póki co, tak jak w kwestii silników tak i aparatów nie ma na prawdę godnej alternatywy dla obu i proponuję dać sobie spokój z przekomarzaniem ;) .


[ot]Pentax :] [/ot]
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 01:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 01:44   

Pływak napisał/a:
[ot]Pentax :] [/ot]
Powiedz to zawodowemu fotografowi, a nie na forum samochodowym ;) Nie mam na myśli porównania d500 czy coś tam z adekwatnym Nikonem, tylko w stosunku do prawdziwych aparatów foto ;)
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 08:15   

O..najlepsza odpowiedx dlaczego diesel - zawodowy fotograf (znajomy) - lecimy przez tydzień na "jednym wózku" czyli jego BMW 318TDS kombi, pełen bagaznik sprzetu fotograficzno reporterskiego.
Wyjazd - Francja - 2300km w jedną strone...po 3 dniach powrót...chwila oddechu, wyjazd - Brno - 470km w jedna strone...po 2 dniach powrót.
Razem - tydzień, ok 5500 km, czestotliwość tankowania...nie pamietam...4 moze 5 razy (średnio co 900km), koszty całego paliwa...nizsze niz naszego żarcia ;)
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 12:38   

thef napisał/a:
Kłótnie na temat "dieslel a benzyna" są z góry skazane na nierozstrzygnięcia

Dobra, to teraz torchę techniki bez przekomarzania :wink:

Co się stało, że tdiesle tak zyskały na efektywności? Wszedł system common-rail, który wymyślił FIAT i zrewolucjonizował pojęcie TURBO-DIESEL.

Oto najświeższe informacje z AŚ z tego tygodnia:

FIAT wymyślił coś, co nazywa się "MultiAir". Zaprezentował 3 silniki benzynowe doładowane 4-cylindrowe i twierdzi, że ten system zrewolucjonizuje postrzeganie silników benzynowych, jak to miało miejsce z CommonRailem u diesli.

CYTAT:
"Innowacyjność technologii MultiAir inżynierowie Fiata porównują do zasilania common rail, które zrewolucjonizowało silniki dieslowskie. Mówiąc najkrócej: zawory ssące nie sąjuż bezpośrednio otwierane przez wałek rozrządu. Pomiędzy nimi znajduje się układ elektrohydrauliczny, pozwalający na zamykanie zaworów niezależnie od położenia wałka. Pozwala to zasadniczo różnicować charakterystykę pracy silnika w warunkach: pełnego obciążenia, przy obciążeniu częściowym, a także przy niskich prędkościach obrotowych wału korbowego."

Efekt: AlfaRomeo MiTo 1,4 t.benz. 135KM, 206Nm/1750, 0-100km/h 8,4, śr.zuż.paliwa 5,6l/100km.
Wersja druga ma 170KM.
Oprócz tego jest jeszcze ten sam silnik 1,4 ale w wersji wolnossącej. Osiąga 105KM

I jak? Dane robią wrażenie, co? Naprawdę rewolucja wśród benzyniaków. Póki co te dane są na papierze, ale niedługo, bo już na przełomie wrzesień/październik auto trafi do salonów.

I ciekawostka - Fiat nie zamierza dzielić się tą technologią tak, jak to zrobił w przypadku common raila - efekty mogą być ciekawe, bo może ktoś opracuje coś swojego, jeszcze lepszego, a nie skorzysta z gotowego schematu :wink:

BENZYNA GÓRĄ :twisted:

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2009 12:49 ]
:idea: Dla porównania 1,4HDi 16V, 92KM, 200Nm/1750obr, śr.zuż.pal. 6l/100km
Jest różnica? :wink:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Krzysi3k 




Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 15:26   

Mayson napisał/a:
śr.zuż.pal. 6l/100km


Coś paliwożerny ten dieselek :lol:
To mój iDT tyle pali - w cyklu mieszanym (jazda dość szybka - S8 do Wawy 150 km/h, po mieście dynamicznie) - 5,7 litra :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 23, 2009 22:26   

Mayson napisał/a:
Pomiędzy nimi znajduje się układ elektrohydrauliczny, pozwalający na zamykanie zaworów niezależnie od położenia wałka. Pozwala to zasadniczo różnicować charakterystykę pracy silnika w warunkach:


czy to aby nie cus podobne do tego ?? :roll:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=385
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 10:04   

AndrewS napisał/a:
czy to aby nie cus podobne do tego
http://www.roverki.pl/article.php?sid=385

No chyba wyglunda, że tak :shock: Tylko w artykule jest całkowicie cyfrowa kontrola nad zaworami, a u Fiata wszystko po staremu, jedynie ta elektrohydraulika wchodzi...
Aleś informację odgrzebał! Przy niej fiatowskie dzieło już nie wygląda jak rewolucja, a wręcz przeciwnie :grin:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
ezy 




Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Pon Paź 05, 2009 20:32   

Mayson napisał/a:
BENZYNA GÓRĄ

Powiedziałbym, że raczej górą najnowsze odkrycia techniki. Jak common rail był odkryciem to zrewolucjonizował rynek, jak teraz wejdzie multiair to on zrewolucjonizuje. No co tu prawić para filozofię- nowoczesniejsze wypiera mniej nowoczesne :/
A nóz niedługo wymyślą cos super z wykorzystaniem gazu i wszyscy (dotychczasowi ortodoksi benzynowi) nagle zmienią zdanie i uznają, że nowe rozwiązanie gazowe jest najsupersiejsze.
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Paź 06, 2009 10:37   

Multiair? Pojemność 1.4 , wolnossący, moc 105KM, max moment @4000, max moc @6000.... skąd my to znamy :mrgreen:

Ja tam jestem za LPG. I benzyna i diesel do kosza ;)

Mogliby zrobić samochód napędzany TYLKO LPG. Problem troche z zimnym parownikiem, ale na pewno coś by wymyślili :) Mój CC700 nawet w -20C na LPG odpalał.

Zalety? kultura pracy benzyniaka, taniej niż diesel, ekologicznie, nic nie kopci.

btw Fiat od dawna jest mocny w te klocki. Silniki JDT montowane są nawet w autach niemieckich. Alfa Romeo zawsze miała ładne silniki - 1.6TS na hamowni pokonał Rovera K1.6 o ile pamiętam. Z reszta Ferrari to przeciez tez Fiat.

Honda coś tam utknęła na wiertarkach i v-tec. Niemcy ostatnio kombinują z turbo+kompresor.

Mazda rozwija silnik wankla, ale niestety aż w jednym modelu :( Ale za to przytocze jego parametry : Silnik Renesis 13B-REW - Pojemność 1.3 moc 278KM.... :mrgreen:
Następna generacja będzie miała pojemność 1.6... idealnie żeby wsadzić do mojego R416 :twisted:
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 15:02   

Multiair mnie zawiódł.
Cóż to za wyczyn zrobić wolnossące 1.4 o parametrach 105KM/6000rpm oraz 130Nm/4000rpm? :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 15:18   

piter34 napisał/a:
Cóż to za wyczyn zrobić wolnossące 1.4 o parametrach 105KM/6000rpm oraz 130Nm/4000rpm?

Z wszelkich artykułów wynika, że Multiair nie ma bić rekordów osiągów z 1l ale osiągać to, co tbenz, spalając przy tym tyle, co tdiesle. Na papierze ładnie to wygląda, a życie zweryfikuje :wink:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 15:37   

Mayson napisał/a:
Z wszelkich artykułów wynika, że Multiair nie ma bić rekordów osiągów z 1l ale osiągać to, co tbenz,

Po pierwsze Multiair można stosować również w TB, a po drugie Multiair n/a na pewno odbiega dynamiką od TB bez Multiaira. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 18:14   

Nie sprecyzowałem myśli; Multiair w tbenz ma powodować spalanie i moment takie jak w td (moc i tak tbenz ma zazwyczaj wyższą niż td). A w n/a chodzi po prostu o niskie spalanie przy normalnych osiągach n/a. Przynajmniej tyle da się wywnioskować z tego, co twierdzi Fiat.

W odniesieniu do tego przykładu: "1.4 o parametrach 105KM/6000rpm oraz 130Nm/4000rpm" - Kilka lat jeździłem Fiatem Sieną 1,6 103KM i średnie spalanie przekraczało 8l. Przy dynamicznej jeździe żarł nawet ponad 10l/100km - To wir w baku jak na tak małe auto :nook:

A czy ten system zda egzamin, obaczymy jak jakieś testy się pojawią.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 18:30   

Nie zapominajcie, że te silniki są kastrowane przez ekologów - stąd małe osiągi. :P
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 06, 2009 19:45   

maciej napisał/a:
Nie zapominajcie, że te silniki są kastrowane przez ekologów - stąd małe osiągi.

:rotfl: hehe zgadza się; na to niestety nie poradzisz. Pamiętam, jak czytałem gdzieś artykuł, że krowy mleczne robiąc kupę i oddychając tworzą więcej CO2, niż cała motoryzacja, ale cóż, poprawność polityczna... nie jesteś "eko", nie wygrasz wyborów :/
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 08:04   

@Mayson
Siena paliła 8-10l, to dużo jak na 1.6? Roverki 1.4/1.6 palą porównywalnie, jeżeli nie więcej.
No chyba że to w trasie ;)
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 10:52   

sobrus, 8l to w trasie się osiągało; w mieście zimą przekraczało 10l. Jeśli tyle palą silniki 1,4 1,6 w Roverach, to proszę zauważyć, że astra 1,4 16V 100KM spalała adekwatnie 6,8 i 8,5l. Mój stary Rover 600 1,8 z automatem w trasie palił nawet 7,5, a w mieście 8,7-9,0 - masa 1400kg. Siena masa bodajże 1050kg (?) Dla mnie spalanie powyżej 8l w takim małym silniku jak 1,4 1,6 to strasznie dużo. Tyle to można zaakceptować w dużym fiacie, w silniku 1,5 skonstruowanym w połowie ubiegłego wieku (a i tak wujek mial fiata, który nigdy nie spalał więcej niż 8,5l)

Oczywiście piszę o normalnej jeździe, bez gazu w podłodze.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
piter34 




Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 07, 2009 14:23   

Mayson napisał/a:
Mój stary Rover 600 1,8 z automatem w trasie palił nawet 7,5, a w mieście 8,7-9,0 - masa 1400kg.

Nie wiem na czym polegał opisywany cykl miejski dla tego samochodu, ale gwarantuję, że w Krakowie, na trasie dom-praca-dom, którą pokonywałem jeszcze nie tak dawno R600 2.0 w manualu, uzyskałbyś spalanie rzędu kilkunastu litrów. Ja miałem ok. 11-12 litrów.

W tych samych warunkach R200 1.4 palił ok. 9 litrów.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
ezy 




Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 134
Skąd: Góra Kalwaria



Wysłany: Sro Paź 07, 2009 16:43   

Mayson napisał/a:
Pamiętam, jak czytałem gdzieś artykuł, że krowy mleczne robiąc kupę i oddychając tworzą więcej CO2, niż cała motoryzacja


Nie no, bez przesady... :/
Może to był artykuł o metanie bo tego dużo produkują krowy robiąc kupę anawet bez (prukając). Co z resztą zaczyna się wykorzystywac przemysłowo. Ale nie, że CO2 więcej produkują.
Poza ekologią to chyba głównym hamulcem jest teraz ekonomia.
_________________
R620SDi (Super Diesel installed) BRG '96
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Diesle nie jadą 200km/h
Rowan Offtopic 31 Pon Cze 01, 2009 22:14
TomC
Brak nowych postów Czego to ludzie nie wymyślą
Kultura techniczna w narodzie... czyli jak niektórzy próbują zaoszczędzić.
praktis Offtopic 11 Czw Lut 19, 2009 13:55
thef
Brak nowych postów OFFGolf - są tu ludzie zapalency?
jak ja? :D
xROnx Offtopic 3 Sob Kwi 12, 2008 19:44
Eddek
Brak nowych postów Rover, forum, ludzie
Marian_K Offtopic 8 Czw Cze 13, 2013 22:43
czort
Brak nowych postów czego to ludzie nie wymyślą
_papa_ Offtopic 5 Wto Lut 16, 2010 08:35
Tomson40075



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink