Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Problem ze sprzęgłem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] Problem ze sprzęgłem

koniec?
Autor Wiadomość
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

  Wysłany: Czw Paź 29, 2009 17:50   [R820] Problem ze sprzęgłem
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Jadąc dziś po twardy dowód zauważyłem że sprzęgło działa jakby ciężej, pedał na dole odpuszcza z lekkim opóźnieniem. Po chwili na jednych światłach sprzęgło zostało w podłodze, na szczęście udało mi się je wydłubać nogą ;) Niiestety na kolejnym stopie sprzęgło odmówiło całkowicie posłuszeństwa - wpadło w podłogę i nie chciało wyjść, po krótkiej chwili wyskoczyło ale już latało zupełnie luźno. Samochód zaholowałem do warsztatu (na szczęście już byłem blisko), tam też zauważyłem że po wciśnięciu sprzęgła już samo nie wychodzi tylko trzeba je 'wydłubać', coś też wycieka mniej więcej po środku przodu.
No i teraz pytanie, co mogło paść i ile mnie to będzie kosztować? :) Znajomy powiedział że skoro hydrauliczne to pompka, wysprzęglik lub tarcza. Do tej pory było wszystko ok, chodziło ładnie, od niedzieli odpaliłem dopiero dziś i chyba z nieużywania padło..
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 29, 2009 17:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
emthommas 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 18:03   

Według mnie to wysprzęglik, miałem analogicznie w R620. Podejrzewam że te dwa modele są do siebie podobne. Możliwe też że to pompka sprzęgła. Wątpię, żeby coś poważniejszego.

Koszt pompki i wysprzęglika jest stosunkowo niewielki w przypadku zastosowania zamienników (chyab coś koło 200zł za pompkę i 100zł z hakiem za wysprzęglik da się dostać - polecam sprawdzić na tomateam.pl). Orginalne części są drogie.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 19:39   

W necie jest taki biuletyn serwisowy na temat wadliwego 'slave cylinder' (wysprzęglik?) w 800setce
http://www.brakesint.co.u...istance_901.pdf

z tego co zrozumiałem problem polega na tym że sprężyna jest zasłaba aby wypchnąć tłoczek spowrotem do położenia spoczynkowego, tzn gdy puścimy pedał sprzęgła. I dlatego płyn nie jest zasysany ze zbiorniczka i tym samym pedal jest miękki, wpada w podłogę gdy ponownie naciskamy.

Ale dalej jest opisany sposób odpowietrzania którego zabardzo nie jarze, tzn żeby odchylić tą gumoą osłonkę i wepchnąć małą nasadkę tak aby tłoczek był wciśnięty, i następnie normalnie odpowietrzać. A później jak rozumiem wyjąć tą nasadkę. Ale co z zasłabą sprężyną? może ktoś już przerabiał ten problem i coś napisze.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Paź 29, 2009 21:01   

Jak pedał został w podłodze i poleciał płyn na ziemię to padły ci gymy w wysprzęgliku. Samych uszczelek nie mieli w motoryzacyjnym, ale cały wysprzęglik kosztował niecałe 30Ł. Z odpowietrzeniem nowego wysprzęglika nie było żadnych problemów.
Patent z nasadką przetestowałem przy wymianie tarczy sprzęgła w 820T. Mimo tego że układ wysprzęglania zabezpieczyłem przed zapowietrzeniem to jednak jakoś się zapowietrzył, i nie dało się go odpowietrzyć. trzeba było przedłużyć trzpień(nr 2 na tym drugim rysunku który dał blue27). Na trzpień wkładasz normalnie kapturek(3) i na to dajesz nasadkę(taką do klucza z grzechotką idealnie pasowała jakaś calowa, ale teraz nie pamiętam jaki rozmiar to był) i składasz normalnie wysprzęglik. Po dołożeniu kilku nasadki dało się normalnie odpowietrzyć. Nasadkę zostawiłem w środku wysprzęglika, działa dobrze już 4 miesiące i dopuki działa nie mam zamiaru tego ruszać.
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 29, 2009 23:45   

Jutro samochód będzie na kanale to sprawdzą, mam nadzieję że tylko wysprzęglik do wymiany bo nie planowałem aż takich wydatków na auto w tym miesiącu ;)
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 09, 2009 00:18   

jak tam gablota ??

ja nowy wysprzeglik wożę w bagazniku :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 09, 2009 08:56   

Dziś dopiero się za nią wezmą :) Jeszcze pytanie bo mi tu znajomy mówi że skoro samochód będzie wybebeszony to warto też dać do nabicia tarczę sprzęgła. Trzeba tak rozkładać auto żeby się dostać do wysprzęglika? Warto dawać tą tarczę?
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Lis 09, 2009 09:47   

żeby dostać się do wysprzęglika wystarczy ściągnąć plastikową osłonęz przodu na dole(jak się uprzesz to naewt jej nie trzeba ściągać). Wysprzęglik jest przykręcony na zewnętrz do skrzyni biegów 3 śrubkami. Do łapy jest przymocowany sworzniem ze spinką. Wymiena się w 10 minut, odpowietrzenie trwa troszeczkę dłużej. Jak będziesz miałściągniętą skrzynię to zobaczysz, czy warto wymieniać okładziny w tarczy, ale do wymiany wysprzęglika absolutnie nie ściąga się skrzyni.
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 09, 2009 20:24   

Ok już gadałem ze znajomym i coś majstrują - dziś do odbioru powinien byc :) Tak przy okazji, jak wygląda odpowietrzanie układu po zmianie płynu chłodniczego, wiem jak to wygląda w K16 a jak w przypadku tego samochodu?

[ Dodano: Pon Lis 09, 2009 20:24 ]
Samochód odebrany, wysprzęglik nowy i wszystko hula :) "Awaria" rozwiązana.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 820 Ti] problem ze sprzegłem
Wojnoch Rover serii 800 6 Wto Sty 08, 2013 13:33
Wojnoch
Brak nowych postów [R820] Problem z zamkami.
plkuba Rover serii 800 7 Nie Paź 23, 2011 23:39
Tomek1212
Brak nowych postów [R820] Problem z odpaleniem
plkuba Rover serii 800 31 Pon Wrz 22, 2008 09:18
Fargo80
Brak nowych postów [R820] Problem z zaworami
pyton Rover serii 800 3 Pon Wrz 01, 2008 21:04
AndrewS
Brak nowych postów [R820] Problem z klimą
plum1292 Rover serii 800 1 Pon Lip 12, 2010 19:21
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink