Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED[R 414 kanciak] Brak ssania Komputer
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED[R 414 kanciak] Brak ssania Komputer

model podłaczenie seria K
Autor Wiadomość
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

  Wysłany: Pon Paź 05, 2009 13:09   SOLVED[R 414 kanciak] Brak ssania Komputer

Witam,
Pilne samochód idzie do mechanika z powodu braku ssania(wyśle że wymieniłem juz wszystko a najpierw muszę dowiedzieć od Was kilka Ważnych pyatań
Posiadam R kanciaka ale uwaga z SILNIKIEM SERII K Po 95 roku !
Chce oddać auto do naprawy podłączyć pod komputer .
Wydaję mi się że mam auto z komputerem od ..kanciaka a nie komputerem dedykowanym do tego silnika. Numer tego komputera MKC103020 na dole jest 0475 4061 *0475103020* iniciały komputera VA .
Na allegro widzę że jest to komp dedykowany do poldorovera co mnie martwi .
Czy jest jakaś różnica w parametrach itd...co z podłączeniem .
Nie opowiada mi to że mam żółty kabel ...urwany wręcz wydaję mi się że idzie on do wentylatora bo przy wentylatorze jest kawałek żółtego kabla który jest połączony z innym i po prostu wentylator mam połączony na krótko mogę do odpalić z kokpitu.
Gdzie jest podłaczenie tego kompa ..pod kierownicą tak ?
Czy ratuje mnie zostawienie tego kompa testbook T4 czy coś....


Proszę o podpowiedzi .

AndrewS: poprawilem temat watku
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Wto Paź 13, 2009 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 05, 2009 13:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Paź 05, 2009 18:28   

uniwersalne kompy nie podejdą , musi być wtyczka trzy pinowa co ma tylko t4 testbook
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
konrad2104 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: Warszawa

Rover Cabriolet

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 17:02   

Ja mam Cabrio 96 i dokładnie ten sam komputer co ty, 103020, i u mnie jest strzelony komputer bo nie wykrywa polozenia przepustnicy.

Czujnik nowy, a komp mysli ze caly czas jest na 16% otwarta, w przypadku braku odczytu z czujnika przepustnicy krokowy wogóle nie reaguje (niema ssania)

Pozdrawiam
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 10:17   

tez mialem kanciaka z 95 roku z seria K, nie pamietam jaki tam byl komp , ale pewnie taki sam

jakub333 napisał/a:
MKC103020 na dole jest 0475 4061 *0475103020* iniciały komputera VA .
Na allegro widzę że jest to komp dedykowany do poldorovera co mnie martwi .


w poldoroverach byly kompy MKC103210 i MKC101610

gdzies na elektrodzie jest watek w ktorym jest opisane usuniecie tej usterki, chodzi chyba o awarie rezystora SMD w kompie, ktory jest w okolicy wejscia kabli od czujnika polozenia przepustnicy

PHJOWI napisał/a:
uniwersalne kompy nie podejdą , musi być wtyczka trzy pinowa co ma tylko t4 testbook


no nie do konca sie z tym zgodze, bo Senn jest w posiadaniu urządzonka, ktore jest w stanie diagnozowac rovera
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Paź 13, 2009 11:26   

pewnie ma micro checka
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 14:12   

Nie to nie jest Micro Check. Stwierdzenie ze tylko T4 Testbook bada Rovera to lekkie naduzycie niewiedzy kolegow :)

[ Dodano: Wto Paź 13, 2009 14:12 ]
AndrewS napisał/a:
w poldoroverach byly kompy MKC103210 i MKC101610


Andrzej w poldoroverach byly 101610 i 103610
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
konrad2104 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: Warszawa

Rover Cabriolet

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 18:30   MEMS ECU opornik SMD 12k

Koledzy!! Udało mi się naprawić dziś mojego kompa,

Dokładnie trzeba wymienić opornik 12kOhm :)

Jak coś to służe pomocą :)

Od teraz mam eleganckie wolne obroty, poprawnie działające ssanie itd :)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 13, 2009 22:31   

uszkodzenie widac golym okiem, ewentualnie miernikiem ??
czy po kolei wymieniales rezystory ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
konrad2104 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: Warszawa

Rover Cabriolet

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 00:32   

Nie nie widać gołym okiem,

Patrząć od spodu i idąc od pinu nr 8 najpierw jest kondensator + opornik razem do masy podłaczony, później jest przelotka na drugą stronę druku i tam jest oporniczek oznaczony numerkiem 123 (12,3kOhm) , jak się sprawdza go miernikiem to pokazuje że zupełnie nie przewodzi on prądu...

szybkie przelutowanie drugiego, i biegiem do samochodu i od ręki działa.

zaluje ze fotki nie strzeliłem który to jest opornik, ale rozbiore drugiego kompa i zaznaczę który to jest element na płytce.
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 14, 2009 09:35   

będę wdzieczny i jeszcze dokładny opis dla amatora :))) plis :)
tyl;ko pozostaję sprawdzić czy ja będę miał napewno to samo ;/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
konrad2104 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: Warszawa

Rover Cabriolet

Wysłany: Czw Paź 15, 2009 12:37   Jak naprawić ssanie i nie działący silniczek krokowy

Zrobiłem kilka zdjęć w srodku sterownika. zaznaczyłem który to jest opornik + pokazałem gdzie przylozyć miernik żeby go zmierzyć czy jest sprawny.

Aha, jeśli opornik będzie popsuty najprawdopodobniej tak jak u mnie wogóle nie będzie przejscia ( nie pokaże nam zupełnie nic)

A to co pokazałem na mierniku to taka wartość jaka powinna być w poprawnie działającym kompie.
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 27, 2009 08:53   

uuu na zdjeciu to wyglada duże :) heh
niestety u mnie jest prąd ;/
Auto do moszło mechanika /forumowicza.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Lis 15, 2009 13:31   

Tak troszkę w ramach OT. Swego czasu miałem w ręku kompa z 214 (z modelu z przed 95r) w swoim poldroverze. Miał też ewidentny problem z elementami SMD. Czasami nie chciał zapalić. Wystarczyło postukać palcem w płytkę komputera i wszystko wracało do normy. Przelutowałem wszystkie rezystory ale i tak nie usunąłem usterki. Może faktycznie któryś dostał przerwy albo to było coś jeszcze.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
konrad2104 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: Warszawa

Rover Cabriolet

Wysłany: Wto Lis 17, 2009 23:15   

Bocian_s napisał/a:
Tak troszkę w ramach OT. Swego czasu miałem w ręku kompa z 214 (z modelu z przed 95r) w swoim poldroverze. Miał też ewidentny problem z elementami SMD. Czasami nie chciał zapalić. Wystarczyło postukać palcem w płytkę komputera i wszystko wracało do normy. Przelutowałem wszystkie rezystory ale i tak nie usunąłem usterki. Może faktycznie któryś dostał przerwy albo to było coś jeszcze.


Z poldoroverem troche łatwiej jest bo w nich kompy nie mają immo i łatwo jest podmienić na drugą sztukę :roll: , w przypadku modelu takiego jak mój znalezienie drugiego kompa jest skrajnie niemożliwe. Np ostatnio mariusz418 sprowadzał takiego dla kogoś od brytoli...
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 18, 2009 08:21   

brak ssania był spowodowany popalona instalacja elektryczna bezpeiczników + do tego silniczek krokowy był dobry ale nie chciał działać jakaś zworka gdzieś została dana i nie pobierał powietrza.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214 '94 (KANCIAK)] Brak spryskiwacza
pianim Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sob Lip 14, 2007 14:05
Gość
Brak nowych postów SOLVED [R414 1.4 mono 93r] Gasnie i brak iskry...
kpw Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
10 Sob Sie 16, 2008 11:54
kpw
Brak nowych postów [ 218 1,9D] aparat ssania,filtr kabinowy, napinacz pasów
dekielok Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Wto Lis 15, 2016 17:48
dekielok
Brak nowych postów [R220 Gti] Kanciak Drzwi
props Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sob Lut 16, 2013 10:17
tronsek
Brak nowych postów [R214 kanciak, Polonez 1.4]
Zamiana silnika
marekpodcz Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Pon Lip 16, 2007 09:44
marekpodcz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink