Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Systematyczne braki płynu w chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Systematyczne braki płynu w chłodnicy

Poważny problem, czy niegroźny wyciek ?? !!
Autor Wiadomość
artur_dziadosz 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 24
Skąd: Głogów



  Wysłany: Sro Sty 13, 2010 23:22   [R75] Systematyczne braki płynu w chłodnicy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: > 2006

Witam!
Proszę o poradę/pomoc...
Od pewnego czasu w moim Roverku brakuje płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Objawy - najpierw słabiej grzeje we wnętrzu, później przestaje przełączać się na gaz (pisk z centralki), załącza się częściej wentylator (po czy wiem że muszę już dolać płyn,ok. 2l na 200-300km).

Zaznaczyć chciałbym, że na bagnecie jest czysty olej, korek również bez tzw.masła i płyn też jest czysty, auto nie gotuję się! Spędziłem dzisiaj 3h w kanale i nigdzie nie zauważyłem śladów ubytku, pęknięcia, pocenia się, czy przetarć (sprawdzałem newralgiczne miejsca typu termostat, odpowietrznik przy przepustnicy).

Jedna rzecz nie spodobała mi się podczas mojego "przeglądu" - w wężu pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza zauważyłem niewiele dziwnego mazidła (coś jak objaw uszczelki pod głowica), w cienkich wężykach odmy również ślady mazidła.

W takim razie co to może być?? Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem??

Z góry dziękuję za wskazówki
Artur
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 00:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 13, 2010 23:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 23:28   

artur_dziadosz napisał/a:
Jedna rzecz nie spodobała mi się podczas mojego "przeglądu" - w wężu pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza zauważyłem niewiele dziwnego mazidła (coś jak objaw uszczelki pod głowica), w cienkich wężykach odmy również ślady mazidła.

Tak ma być.

Sprawdź czy uszczelka głowicy nie puszcza. W KV woda idzie do cylindrów ciśnienie do układu chłodzenia. Jest jeszcze możliwość uszczelki pod którymś kolektorem ssącym. Korek Ci nie upuszcza wody? Wtedy by wylatywała tym cienkim wężykiem wychodzącym ze zbiornika i zagiętym w dół. Po każdym dolaniu takiej ilości jak u Ciebie powinieneś odpowietrzyć układ chłodzenia. Nie zapominaj o tym.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 05:40   

artur_dziadosz napisał/a:
nigdzie nie zauważyłem śladów ubytku, pęknięcia, pocenia się, czy przetarć (sprawdzałem newralgiczne miejsca typu termostat, odpowietrznik przy przepustnicy).
bez ściągnięcia kolektora nie sprawdzisz dokładnie tego newralgicznego miejsca przy termostacie, trójniku i kolanku plastikowym , bo mechanizm przecieku jest taki ,że niewielkie ilości płynu od razu odparowują i pozostaje tylko suchy osad.

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 05:40 ]
artur_dziadosz napisał/a:
zauważyłem niewiele dziwnego mazidła
to trzeba co jakiś czas czyścić łacznie z przewodami odpowietrzającymi (cienki i gruby ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 14, 2010 07:17   

Hej. Miałem bardzo podobny objaw. Myślałem że termostat pękł więc kupiłem i termostat i uszczelki pod kolektor ssący. Okazało się że pękł trójnik łączący przewody, traciłem ok 1l płynu na ok 500km. Wyjmij aku i obudowę filtra powietrza i będziesz widział czy jakiś przewód, czy trójnik czy może termostat. Uszczelki pod kolektorem oraz pod głowicami to kolejny krok w ustalaniu diagnozy jeśli ww części okażą się dobre. Dodam jeszcze że po dolaniu płynu i odpowietrzeniu na postoju na kanale nie było widać żadnego wycieku, dopiero w momencie poruszania przewodami pokazał się wyciek. Kto wie może u Ciebie jest podobnie. Jeśli masz walnięty termostat to ja mam dobry do sprzedania bo nie musiałem wymieniać, dodatkowo mam uszczelki pod kolektor ssący, gdybyś potrzebował dzwoń 662272518 termostat + dwa przewody 100zł uszczelki 45zł szt idą dwie(przy demontażu kolektora ssącego) Pozdrawiam
 
 
lalek84 




Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Chełm



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 20:49   

Ja miałem to samo i okazało się że metalowe opaski na przewody z płynem chłodniczym wchodzące do parownika LPG były za luźne. Podociągałem i po krzyku.
Powodzenia
 
 
artur_dziadosz 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 24
Skąd: Głogów



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 11:13   

Dziękuję za porady, wiem co mam dokładnie sprawdzić...
POZDRAWIAM!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Braki płynu chłodzącego
Pawel84 Rover serii 75, MG ZT 16 Czw Gru 30, 2010 06:43
SeniorA
Brak nowych postów [R75]Wymiana płynu chłodniczego-demontaż chłodnicy-3l płynu?
KrzysztofWalia Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Kwi 10, 2015 13:20
KrzysztofWalia
Brak nowych postów [R75] Czujnik poziomu płynu chłodnicy
Piotr84 Rover serii 75, MG ZT 49 Pon Lip 31, 2017 16:10
MD
Brak nowych postów [R75] Poziom płynu w chłodnicy pulsuje. Jaka przyczyna?
Kuba3090 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Cze 14, 2020 09:01
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy załącza sie na zimnej chłodnicy?
Rover_75_1_8_t Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Lis 09, 2013 19:02
domel101



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink