Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 D] Wyciek plynu hamulcowego w tylnym lewym kole
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:40
[R420 D] Wyciek plynu hamulcowego w tylnym lewym kole
Autor Wiadomość
Upgreydd 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 69
Skąd: Koszalin



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 17:14   [R420 D] Wyciek plynu hamulcowego w tylnym lewym kole

Wycieka mi plyn hamulcowy.
Z tego co sie orientuje to albo cylinderek, albo wezyk pekl?
Ktos moze sie orientuje, czy wymiana tych czesci jest trudna i czasochlonna? Mniej wiecej na jaki koszt sie szykowac? Moze maly opis jak to zrobic? Z gory dzieki za pomoc.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 14, 2010 17:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:12   

Najpierw zlokalizuj gdzie Ci cieknie :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Upgreydd 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 69
Skąd: Koszalin



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:33   

Jest to albo wężyk albo cylinderek, bede musial jutro to wymieniac na tym mrozie, wiec opis na co zwrocic uwage, jak i co po kolei sciagnac i jak odpowietrzyc uklad bardzo by mi sie przydal.
Odnosnie odpowietrzania, wlewam plyn do zbiorniczka i pompuje hamulcem, jak leci plyn z odpowietrznika to go zakrecam i przechodze do kolejnego kola tak? Zmieniajac cylinderek z tylu musze odpowietrzac przod? (pewnie tak bo to jeden uklad, ale moze mnie to ominie?). Dzieki za odpowiedzi.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 23:01   

Odpowietrzając, kupujesz sobie rurkę o odpowiedniej średnicy wewnętrznej (np. 6 mm przeźroczysta) wkładasz ją na odpowietrznik, a jej koniec np do słoiczka.

Wołasz kolegę (koleżankę) żeby usadowił się na fotelu kierowcy i miarowo wciskał pedał do końca, a ty poluzowujesz odpowietrznik i zaczyna tam Ci wypływać wężykiem płyn.

Gdy przestaną być w nim bombelki dokręcasz szybko odpowietrznik i masz odpowietrzone.

Jak coś więcej chcesz wiedzieć kolego, pisz pw, ja wczoraj cylinderek zmieniałem:)

Pozdro
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 09:42   

Upgreydd, Aha, jeśli masz z tyłu tarcze, to jak będziesz chciał tłoczek wymienić trzeba będzie go wykręcić, tak jak się wykręca wkręt. Ponieważ najprawdopodobniej będziesz miał w tylnym zacisku mechanizm "autonaciągania" hamulca ręcznego.
Pisałem o tym już w jakimś wątku. :wink:

[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 09:41 ]
W sumie, jeśli okaże się, że cieknie Ci tylko z tłoczka, to ten gumowy przewód możesz spróbować zacisnać, tylko go nie utnij :wink:
Ograniczysz w ten sposób zapowietrzenie układu :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 14:18   

Bordos napisał/a:

Wołasz kolegę (koleżankę) żeby usadowił się na fotelu kierowcy i miarowo wciskał pedał do końca, a ty poluzowujesz odpowietrznik i zaczyna tam Ci wypływać wężykiem płyn.
Pozdro


Odpowietrznik należy poluzować gdy kolega/koleżanka trzyma pedał wciśnięty - po poluzowaniu odpowietrznika pedał pójdzie do podłogi. Wtedy odpowietrznik należy dokręcić i pompujący może dalej pompować (do tej pory trzymał pedał wciśnięty w podłogę).

Ja przy wymianie płynu 2 lata temu poradziłem sobie bez asystenta - użyłem prostego zaworka jednokierunkowego - kupiłem go na brytyjskim eBayu, ale z powodzeniem można go wykonać we własnym zakresie (kawałek rurki neoprenowej zaślepiony na jednym końcu korkiem z nacięciem z boku długości ok. 1cm umiejscowionym blisko tego korka). Na wiosnę znów mnie czeka ta robota :razz:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Upgreydd 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 69
Skąd: Koszalin



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 15:42   

I nie cylinderek tylko rurka :/ Narazie amputowalem kolo, musze wymienic obie rurki bo niestety ktos chcial zaoszczedzic i dal metalowe zamiast miedzianych... ehh
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sob Sty 16, 2010 12:41   

Fabrycznie montowano właśnie przewody stalowe. I tak jest w większości aut :wink:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 14:53   

Wymiana :bezradny:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 15:41   

Przewodu możesz poszukać tutaj. Kiedyś Fota była ich dystrybutorem.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Upgreydd 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 69
Skąd: Koszalin



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 17:46   

A moze orientujecie sie ile m. takich przewodow potrzebuje? bede wymienial do calego tylu, znalazlem zaklad gdzie tna przewody z metra i zarabiaja koncowki, trzeba tylko wymiar podac.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 18:19   

Raczej nikt takiej wiedzy tu nie posiada :cry: Najlepiej wejdź pod samochód i pomierz.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Upgreydd 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 69
Skąd: Koszalin



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:27   

Wlasnie o to chodzi, ze nie mam jak tego zrobic. Auto mam teraz daleeeko od siebie. Nikt tego sam nie wymienial? Na necie tez nic znalesc nie moge, ani informacji na temat dlugosci, ani informacji na temat grubosci i koncowek :/ W Rave nie ma tez o tym informacji :/

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 21:27 ]
Na moje oko to bedzie to:
http://www.pwp.pwpnet.pl/...zestaw=ZWP-5957

i to:

http://www.pwp.pwpnet.pl/...zestaw=ZWP-5957

Czyli dlugosci
3000mm dla lewego i 3550mm dla prawego. Teraz tylko zostalo pytanie, jakie koncowki na to zaciskac? Sa one uniwersalne? rurki kupie 10-20cm dluzsze bo wiadomo jak to bywa ;]

Bycmoze ktos wymienial kiedys te przewody i pamieta, czy te koncowki byly takie:


Pewnie w R600 sa takie same, te co tu pokazuje sa z Civic'a i obstawiam ze takie tam sa. Niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Upgreydd Sro Sty 20, 2010 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:35   

Upgreydd napisał/a:
jakie koncowki na to zaciskac?

takie jak tu http://www.allegro.pl/ite...owego_10x1.html
10x1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Stukot w tylnym lewym kole
lysy229 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Sty 26, 2009 16:17
~Mateusz
Brak nowych postów [R420] Stuki puki z przodu przy lewym kole
wymienione wahacze,łączniki stabilizatora,sprawdzone mocowanie amora i sprężyny-efektów brak!!!
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 129 Nie Kwi 10, 2011 19:50
Koju
Brak nowych postów [R416] Coś skrzypi w lewym tylnym zawieszeniu
krzych1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Mar 28, 2007 20:59
Gość
Brak nowych postów [R45] Skrzypienie w lewym kole przednim
Lukasik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Cze 12, 2011 11:29
Lukasik
Brak nowych postów [R416] Problem w tylnym prawym kole
brasil Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Sty 08, 2011 21:24
des



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink