Forum Klubu ROVERki.pl :: [R ALL] Obniżone / sportowe zawieszenie a przyczepnośc zimą.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:37
[R ALL] Obniżone / sportowe zawieszenie a przyczepnośc zimą.

Jak jest u was?
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 13:20   [R ALL] Obniżone / sportowe zawieszenie a przyczepnośc zimą.

Witam :) nurtuje mnie to pytanie od pewnego czasu.

Miałem cały czas auta na seryjnym zawieszeniu, tak samo mojego R200 zmieniłem to na koni -40mm i moim zdaniem przed zmianą samochód lepiej się trzymał drogi.

Z jednej strony wydaje się to nie logiczne.. wyżej siedział, bardziej na zakrętach się wyginał na boki co mogło doprowadzić do poślizgu. Jak celowo wchodziłem na jakiś dużych placach w poślizgi to poślizg był trudniejszy do opanowania.

Na niskim zawieszeniu łatwiej mi się wchodzi w poślizg i tym samym łatwiej go opanować - zazwyczaj auto robi to co zaplanowałem.

Jadąc na drodze mam czasem wrażenie, że na tej ciapie śnieżnej jak jechałem np 80 to auto się trzymało pewnie a teraz na niskim mam wrażenie, że czasem koła traca przyczepność.

ABS załącza się częściej - tak mi się wydaje.

Natomiast jak tylko ta ciaparyga znika z drogi i jest zimno ale droga sucha to znów jest na odwrót. Auto przyklejone zakręty +15km/h

Jak to się ma u was? jak się zachowują wasze autka na śniegu ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 23, 2010 13:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 14:58   

Moje subiektywne odczucia i wnioski:
na twardym zawieszeniu łatwiej wpaść w niechciany poślizg niż na miękkim bo samochód nie daje sygnałów że jest przegięcie...
poza tym miękkie zawieszenie upośledza szybkie ruchy kierownicą co powoduje wygładzenie szarpnięć a docelowo samochód nie reaguje na minimalne ruchy kierownicą.
Nie wiem czy poprawnie i logicznie napisałem ale to moje gołe myśli ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 16:11   

czyli widze zgadzasz się ze mną, że na niskim zawiasie na śniegu trzeba wolniej :P
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 16:23   

wolniej i spokojniej :P ja w moim starym seacie miałem tak samo, po obniżeniu wydawał się bardziej pod sterowny.
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 23, 2010 17:18   

Dokładnie tak jak mówisz.Wcześniej miałem IBIZE na sportowym zawieszeniu,zawieszenie przednie było tak twarde ,że niesposób było ugiąć auta.Po suchej nawierzchni auto suneło jak po szynach,lecz gdy był śnieg,lub błoto pośniegowe to auto się zachowywało tak jak byś puścił,,kołka po lodzie"dokładnie.To prawda że gorzej się prowadzi na ślizgiej nawierzchni,może nie gorzej,tylko łatwiej wpaść w poślizg.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 17:53   

Jak obniżaliście?
Ja pytałem faceta z angielskiego sklepu internetowego i mówił, że do -40mm nie muszę amorów zmieniać. Wy tylko sprężyny zmieniliście?
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 19:00   

to zależy co chcesz uzyskać: jeżeli tylko efekt wizualny to wymień sprężynki -20/30mm wystarczy w r25 żeby pod żaden krawężnik nie podjechać :grin: , i zostaw kanapowe amorki, natomiast jeżeli zależy ci na znacznej poprawie właściwości jezdnych( nie mylić z komfortem), to niestety amorki też do wymiany :wink:
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 19:26   

Tu się nie zgodzę, mam w r25 z tego co mierzyliśmy na spocie jakieś -60mm i bez przesady z tymi krawężnikami, 3 rok jeżdżę i tragedii nie ma i pod większość krawężników podjeżdżam.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 19:35   

zouza, masz -60mm na fabrycznych amortyzatorach? :shock:
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 19:36   

Nie sadzę, że na fabrycznych, bo nie leje. Bula miał podobnie obniżone na fabrycznych i mu lały.
Poza tym mój jest twardy... bardzo
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 19:46   

Ja chcę 35/40mm... ciekawe jak to wyjdzie...

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 19:46 ]
http://www.potn.co.uk/p1250324.htm
Sprężyny
http://www.potn.co.uk/p1250669.htm
Kit.

Cena dość dobra :)
I z tego co pytałem są do diesla, a w Polsce nawet sprężyn do diesla znaleźć nie mogłem.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sob Sty 23, 2010 21:09   

Mi aktualnej zimy najbardziej przeszkadza otwarty dyfer, bardzo ciężko ruszać w kopnym śniegu i na śliskim bo kręci się tylko jedno koło, a gdy gwałtowniej dodam gazu podczas jazdy po śliskim to samochód obraca. Mam dobre opony nokian WRG2 ale przeniesienie napędu na jedno koło bardzo utrudnia sprawę. Więc jedyna sprawna technika to rozkołysanie autka i rozpędem jakoś wyjechanie z dołka, co nie jest proste z automatem.
 
 
Legion1349 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Katowice

Land Rover Freelander

Wysłany: Sob Sty 23, 2010 21:26   

ja miałem i tak wszystkie amory do wymiany więc wymieniłem od razu sprężyny i obniżyłem o 47mm
_________________
Nie gore-tex, a chęć szczera, zrobi z Ciebie globtrotera!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [all] Jak zabezpieczyć karoserie przed zimą?
bartoszek_m Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Sro Lis 25, 2009 19:27
bartoszek_m
Brak nowych postów [R all] zbliża sie zima wielkimi krokami
z głównym naciskiem na 200
muzyczny_rover Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Nie Lis 09, 2008 22:52
muzyczny_rover
Brak nowych postów [R all] Zima - podgrzewacze elektryczne w ukł. chłodzenia
Zigg Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Pon Gru 16, 2019 16:30
Zigg
Brak nowych postów [wszystkie marki] Sprawdzanie klimy zimą
Vesper416 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Wto Sty 26, 2010 08:32
radek6
Brak nowych postów [Diesel] Nagrzewanie auta zimą ;) Macie jakieś rady ?
NiceMan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 27 Nie Lis 04, 2012 18:56
marcin316



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink