Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przepływomierz, moc silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przepływomierz, moc silnika
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 17:03   

PHJOWI napisał/a:
od frycka jest ten sam przepływomierz .

To wiemy.
Ale mógłbyś wyjaśnić po co jest w późniejszych CDTi ten czujnika w rurze od IC?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 11, 2010 17:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 11, 2010 19:27   

Kupilem ten wklad jako oryginalny PIERBUGA,i wczoraj go wlozylem,jak narazie nie mam zadnych zastrzezen smiga az milo :grin: i to za 100 euro a za bosha chcieli 250
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 19:47   

Rowan mi się wydaje że w CDTi jest właśnie inna przepływka. Innej firmy, inna zasada działania. Czujnik temperatury powietrza dolotowego może występować dwojako. Jako element zespolony z przepływomierzem (BOSCH) i jako osobny czujnik. Zastosowanie w CDTi jako osobny element na rurze intercoolera na logikę może wskazywać ze przepływomierz nie jest zespolony z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego (Pierburg). Jak będę miał chwilę czasu to wykręcę swój wkład i zobaczę jakiej jest firmy. Gdyby ktoś z CDTi miał taka też możliwość to by było fajnie.
Jest opcja że z moja logicznym myśleniem jest już kiepsko :wink:

[ Dodano: Czw Lut 11, 2010 19:47 ]
menior możesz podać numery z wkładu jakie miałeś u siebie?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 20:01   

pierburg dobrze tylko chodzi jak jest cdti , bo czujnik przenieśli z przepływki na rurkę , ale cdt tylko boscha , czy cdti czy cdt dostawcą jest i był bosch , a właściwie poddostawcą ponieważ głównym było BMW.

[ Dodano: Czw Lut 11, 2010 20:01 ]
Rowan napisał/a:
PHJOWI napisał/a:
od frycka jest ten sam przepływomierz .

To wiemy.
Ale mógłbyś wyjaśnić po co jest w późniejszych CDTi ten czujnika w rurze od IC?


żeby odciążyć przepływki , proszę oblukać że po 2003 tak te przepływki nie padają często ,
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 11, 2010 20:04   

APPLES,nr seri to 722684090,ja mam cdti do cdt sie niby tez nadaje
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 20:05   

PHJOWI napisał/a:
proszę oblukać że po 2003 tak te przepływki nie padają często ,

Faktycznie. Ale nie każdy CDTi ma ten czujnik. W budzie przed liftem są CDTi i nie mają tego czujnika, dopiero po lifcie były.
PHJOWI napisał/a:
pierburg dobrze tylko chodzi jak jest cdti , bo czujnik przenieśli z przepływki na rurkę

Czyli na logikę te tańsze przepływki też by się sprawdzały przy wersji z czujnikiem na rurze?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 11, 2010 20:06   

APPLES Tobie chyba chodzilo o numer tego starego wkladu? jutro zobacze
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 20:06   

menior, nadaje się, bo jest taki sam. Nawet numery oryginału są takie same osobiście sprawdzałem.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 20:29   

Dzięki PHJOWI za dziś i wytłumaczenie odnośnie błędu ze świecami :wink:
Czyli nie jest tak ze mną źle. :razz:
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lut 12, 2010 17:58   

Jaki rozmiar torxa potrzebny jest do wymontowania przepływki?
Pozdrawiam!
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 12, 2010 18:17   

Apples moj stary przeplywomierz jest BOSCHA a numery jakie na nim widnieja to: F00C 2G2 029 i nizej 386 30 2 A
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lut 13, 2010 08:10   

menior, bo każdy oryginał był Bosch. Nie wkładano innej firmy na pierwszy montaż.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 10:57   

Witam!
W sobotę dobrałem się do mojej przepływki i za namową kolegi nie wymieniałem jej, a jedynie wyczyściłem. Po dzisiejszej próbie bojowej byłem pod wielkim wrażeniem.
Do tej pory auto "zaczynało jechać" od ponad 2000 obr/min. Dzisiaj ruszam, pedał do oporu i od razu obroty do oporu. Naprawdę kolosalna różnica za... 15zł (koszt preparatu czyszczącego).
Mam nadzieję, że spalanie również się poprawi- do tej pory ok 13 l/100km w mieście :shock:
Trochę szkoda, że podpiąłem się do kompa przed czyszczeniem, ale w przyszłym tygodniu planuje to zrobić.
Pozdrawiam!
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 11:22   

KRIST a co ty dokladnie wyczysciles? obudowe przeplywomierza czy ten wklad?
 
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 11:37   

We wkładzie są druciki które po pewnym czasie się brudzą, utleniają itp. Podobno to jest cały problem. Więc wystarczy to wyczyścić i wszystko powinno śmigać.
Można kupić przepływomierze regenerowane. Podobno na tym polega regeneracja:).
Jeden minus jest taki, że operacje trzeba powtarzać przynajmniej raz na kwartał.
Jednak całość trwa ok godzinki, z czego większość czasu zajmuje schnięcie;).
Pozdrawiam!
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 11:41   

jak wyciagnelem swoj stary,wklad wygladal jak nowy,te druciki czysciutenkie,wiec jest sens to czyscic?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 12:01   

Jak czysty nie dotykaj.
Druciki należny czyścic tylko i wyłącznie preparatami przeznaczonymi do tego celu. Nie należy dotykać drucików palcami, pędzlami, itp.
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 13:20   

apples napisał/a:
Jak czysty nie dotykaj.
Druciki należny czyścic tylko i wyłącznie preparatami przeznaczonymi do tego celu. Nie należy dotykać drucików palcami, pędzlami, itp.

U mnie też wyglądał na czysty. Pod koniec tygodnia będę wracał do Lublina to będę miał okazje sprawdzić również spalanie i w wolnej chwili podłącze auto pod kompa.

A skąd ta informacja, że niby nie można dotykać itp? Bo tak na chłopski rozum: jak wykręciłem wkład to był ogólnie brudny, zakurzony. Więc jeżeli dopiero po kilku latach takie warunki wpływają na jego działanie to czemu pędzelek miał by mu zaszkodzić?
A druga sprawa, że jeżeli mamy pewność, że przepływka nie działa poprawnie to chyba warto spróbować...
Pozdrawiam!
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 11:50   

po tygodniu od zamontowania przeplywki PIERBURGA musze stwierdzic ze moja oszczednosc sie jednak chyba nie oplacila :/ autko spisuje sie niemal swietnie,ale niemal gdyz zauwazylem ze na 4 i 5 biegu ponizej 2000 obrotow sie jakby zamula,a tak chyba nie powinno byc :???:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 12:34   

Nie oczekuj od "115km" zawrotnego przyśpieszenia na 4,5 biegu poniżej 2000rpm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Wrz 12, 2013 19:36
0L0
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 31, 2009 10:59
dukat11
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
occrew Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sie 29, 2012 12:21
szpynior
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Wroblo Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Sie 13, 2013 12:58
sqiddy25
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 67 Czw Wrz 04, 2014 16:31
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink