moj ma 131 koni APPLES,nawet nie wiem jak dlugo jezdzilem ze szwankujaca przeplywka nim sie spostrzeglem wiec nawet nie pamietam jak sie spisywal na 4 i 5 gdy byl sprawny,to mowisz apples ze to normalne iz ponizej 2000 tak muli? tak od 1800 dostaje dopiero kopa
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 12:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam!
W sobotę dobrałem się do mojej przepływki i za namową kolegi nie wymieniałem jej, a jedynie wyczyściłem. Po dzisiejszej próbie bojowej byłem pod wielkim wrażeniem.
Do tej pory auto "zaczynało jechać" od ponad 2000 obr/min. Dzisiaj ruszam, pedał do oporu i od razu obroty do oporu. Naprawdę kolosalna różnica za... 15zł (koszt preparatu czyszczącego).
Mam nadzieję, że spalanie również się poprawi- do tej pory ok 13 l/100km w mieście
Trochę szkoda, że podpiąłem się do kompa przed czyszczeniem, ale w przyszłym tygodniu planuje to zrobić.
Pozdrawiam!
krist
A możesz podać nazwę preparatu którym czyściłeś przepływkę
KONTAKT S do czyszczenia i KONTAKT U do wypłukanie.
Jeszcze tylko podkreślę jedną rzecz: we wkładzie prócz tego drucika od razu rzucającego się w oczy są jeszcze trzy w takiej nie dużej wnęce. Trzeba wszystko w miarę delikatnie, lecz dokładnie wyczyścić. Na koniec dobrze jest przedmuchać wszystko sprężonym powietrzem, żeby ostatecznie wszystko oczyścić i odłożyć do wyschnięcia.
Jeżeli ktoś jest pewien, że jego przepływka szwankuje to proponuje i wręcz proszę żeby spróbować ją przeczyścić. A jeszcze było by miło gdyby ktoś poprawił mój błąd i wcześniej sprawdził ją na komputerze. I oczywiście opowiedział o wrażeniach na forum.
Pozdrawiam!
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 17:39
apples, masz problem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Czyściłeś kolektor dolotowy kiedyś? Od tego czujnika zależy sporo to co się dzieje poniżej 2000rpm. Sam do tego doszedłem
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 17:47
Mam najczystszy kolektor w okolicy. Czyściłem myjką (Karcher). Wszystko czyste, filtry w miarę nowe (ok. 10000), zawory wyczyszczone. Przepływka sprawna -diagnoza T4. Pokazywała 400 z haczykiem czegoś tam.
Tak miał zawsze i lepiej nie będzie. Jak będzie ciepło to wyczyszczę jeszcze elektrozawór sterujący podciśnieniem. Dla mnie chodzi OK. Czego się spodziewać? Że będzie od 1500rpm na 5 biegu ciągnął jak samolot. Przecież to nie MIG 29 Zbiera się tak jak przystało na "115KM".
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 18:22
apples, ale tak jak Ci mówię, ja bym sprawdził jeszcze właśnie ten czujnik ciśnienia doładowania. Ja zauważyłem, że właśnie jak on jest brudny, to "nie jedzie" poniżej 2000rpm.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 19:08
Rowan co mam sprawdzać. Przecież go odkręcałem do mycia kolektora. Otwór w środku nie zapchany. Nie napisałem że mi nie jedzie. Wszystko mam z silnikiem OK. Jedzie jak na "115KM" przystało. Byłem też na T4 i oprócz świec i tempomatu wszystko gra.
Jedna tylko sugestia aby nie walić w nią sprężonym powietrzem z kompresora. Najlepiej pozostawić do wyschnięcia.
Oczywiście, że nie chodziło mi o kompresor. W sklepach elektronicznych jest dostępne sprężone powietrze w puszce. Coś takiego miałem na myśli.
[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 20:11 ]
Witam!
Dzisiaj jestem po przejechaniu ok 130km na wyczyszczonej przepływce, więc mogę coś konkretnego napisać.
1) Po raz pierwszy udało mi się ruszyć z piskiem opon .
2) Po raz pierwszy przekroczyłem 180km/h. Do tej pory 150km/h to było max. Poza tym wszelkie wyprzedzania, jazda pod górkę... Jakbym prowadził zupełnie inne auto.
3) Spalanie... I tu mały znak zapytania. Na trasie, przy "dosyć" agresywnej jeździe (średnia prędkość ok 140km/h) wyszło mi ok 4l/100km. Chyba się pomyliłem w obliczeniach . Przed czyszczenie, w jeździe pozamiejskiej ok 8-9l/100km.
Takie efekty z zasadzie mnie bardziej niż zadowalają i nie potrzebuje już testów komputerowych
Pozdrawiam!
panowie!
mam rozumiec ze nie istnieje zaden dobry zamiennik
ktory by spelnial swoje zadanie i cenowo odbiegal od boscha?
bo niestety tez mam problem z przeplywka...
auto max 160 jedzie i gorsze przyspieszenie od golfa 92 64KM 1.9D
porazka
mechanik stwierdzil przy odczytach 75 mg? przy 3tys. jezeli dobrze zrozumialem
a ponoc minimum jest 85 mg? moze ktos wie jakie paramety powinny byc?
pytam bo nie chce znowu wierzyc do konca mechanikowi, bo moze byc
ze wymienie a auto dalej mul...
ps. cisnienie doladowania jest zalezne od przeplywki? i ile powinno wynosic?
pzdr.
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 12:37
PD z tego co opisujesz to może nie być przepływomierz tylko czujnik położenia wału korbowego. Odepnij przepływomierz i zobaczysz jak będzie jechać. Jak tak samo to raczej czujnik wału.
Trochę mi wstyd , ale nigdy jeszcze się do przepływki nie dobierałem. Czy aby wypiąć/wyjąć do ew. przeczyszczenia trzeba zdjąć obudowę filtra powietrza?? Tą obudowę u mnie jakoś dziwnie ciężko później wpasować. Czy można jeździć z wyjętą/wypiętą przepływką, jak długo?
pozdro
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 13:08
Jeździć możesz sporo tylko liczyć musisz się z ewentualnie większym spalaniem. Do odkręcenia przepływomierza musisz kupić specjalne Torxy z dziurka w środku. Nie dotykaj nic w środku rękoma. Na allegro są preparaty do czyszczenia. Do odkręcenia wygodniej jest chyba odkręcić obudowę filtra. Ja tez nie czyściłem.
No właśnie spalanie mi trochę wzrosło. A co do dynamiki to nie wiem, nie jest specjalnie zamulony, jakoś sobie radzi, ale ostatnio testowałem nową 100 czy 105km octawię kumpla i roverek na przyśpieszeniu z nią przegrywa, a mam ponoć 131km.
to znaczy ile ci pali bo mi delikatniutka jazda do 100 120 trasa to 6 to minimum troche szybciej to i do 6,5-7 dojdzie a miasto 7-8,5 teraz jak jest cieplo
mi sie wydaje ze to dużo a autko leciutenko traktuje.
miara to co zbaku ubywa bo komputr pokazuje od 0,5-1 litr mniejsze spalanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum