Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przepływomierz, moc silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przepływomierz, moc silnika
Autor Wiadomość
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 12:40   

moj ma 131 koni APPLES,nawet nie wiem jak dlugo jezdzilem ze szwankujaca przeplywka nim sie spostrzeglem :/ wiec nawet nie pamietam jak sie spisywal na 4 i 5 gdy byl sprawny,to mowisz apples ze to normalne iz ponizej 2000 tak muli? tak od 1800 dostaje dopiero kopa
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 16, 2010 12:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 13:25   

U mnie tak jest. Mam CDT i zbiera się dobrze tak od 2000rpm na 4,5 biegu. Na biegach niższych idzie OK.
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 13:42   

wiec to moze ja jestem przewrazliwiony :lol: ale na 4 biegu przy np. 1500 obrotach gaz do dechy i prawie zero reakcji
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 14:03   

Jesteś przewrażliwiony. :wink: U mnie tak samo.
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 14:36   

krist napisał/a:
Witam!
W sobotę dobrałem się do mojej przepływki i za namową kolegi nie wymieniałem jej, a jedynie wyczyściłem. Po dzisiejszej próbie bojowej byłem pod wielkim wrażeniem.
Do tej pory auto "zaczynało jechać" od ponad 2000 obr/min. Dzisiaj ruszam, pedał do oporu i od razu obroty do oporu. Naprawdę kolosalna różnica za... 15zł (koszt preparatu czyszczącego).
Mam nadzieję, że spalanie również się poprawi- do tej pory ok 13 l/100km w mieście :shock:
Trochę szkoda, że podpiąłem się do kompa przed czyszczeniem, ale w przyszłym tygodniu planuje to zrobić.
Pozdrawiam!


krist
A możesz podać nazwę preparatu którym czyściłeś przepływkę
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 14:55   

KONTAKT S do czyszczenia i KONTAKT U do wypłukanie.
Jeszcze tylko podkreślę jedną rzecz: we wkładzie prócz tego drucika od razu rzucającego się w oczy są jeszcze trzy w takiej nie dużej wnęce. Trzeba wszystko w miarę delikatnie, lecz dokładnie wyczyścić. Na koniec dobrze jest przedmuchać wszystko sprężonym powietrzem, żeby ostatecznie wszystko oczyścić i odłożyć do wyschnięcia.
Jeżeli ktoś jest pewien, że jego przepływka szwankuje to proponuje i wręcz proszę żeby spróbować ją przeczyścić. A jeszcze było by miło gdyby ktoś poprawił mój błąd i wcześniej sprawdził ją na komputerze. I oczywiście opowiedział o wrażeniach na forum.
Pozdrawiam!
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 16:06   

Jedna tylko sugestia aby nie walić w nią sprężonym powietrzem z kompresora. Najlepiej pozostawić do wyschnięcia.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 17:39   

apples, masz problem z czujnikiem ciśnienia doładowania. Czyściłeś kolektor dolotowy kiedyś? Od tego czujnika zależy sporo to co się dzieje poniżej 2000rpm. Sam do tego doszedłem :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 17:46   

w moim przypadku jesli juz to wina przeplywki,bo z odlaczona chyba az tak nie mulil
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 17:47   

Mam najczystszy kolektor w okolicy. :wink: Czyściłem myjką (Karcher). Wszystko czyste, filtry w miarę nowe (ok. 10000), zawory wyczyszczone. Przepływka sprawna -diagnoza T4. Pokazywała 400 z haczykiem czegoś tam.
Tak miał zawsze i lepiej nie będzie. Jak będzie ciepło to wyczyszczę jeszcze elektrozawór sterujący podciśnieniem. Dla mnie chodzi OK. Czego się spodziewać? Że będzie od 1500rpm na 5 biegu ciągnął jak samolot. Przecież to nie MIG 29 :grin: Zbiera się tak jak przystało na "115KM".
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 16, 2010 18:00   

a jaka masz przeplywke APPLES? bo wyczytalem na forum wloskim ze PIERBURG to taki jakby tanszy zamiennik BOSCHA czyli dziala ale z pewnym ale
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 18:22   

apples, ale tak jak Ci mówię, ja bym sprawdził jeszcze właśnie ten czujnik ciśnienia doładowania. Ja zauważyłem, że właśnie jak on jest brudny, to "nie jedzie" poniżej 2000rpm.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 19:08   

Rowan co mam sprawdzać. Przecież go odkręcałem do mycia kolektora. Otwór w środku nie zapchany. Nie napisałem że mi nie jedzie. Wszystko mam z silnikiem OK. Jedzie jak na "115KM" przystało. Byłem też na T4 i oprócz świec i tempomatu wszystko gra.
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Lut 20, 2010 20:11   

apples napisał/a:
Jedna tylko sugestia aby nie walić w nią sprężonym powietrzem z kompresora. Najlepiej pozostawić do wyschnięcia.

Oczywiście, że nie chodziło mi o kompresor. W sklepach elektronicznych jest dostępne sprężone powietrze w puszce. Coś takiego miałem na myśli.

[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 20:11 ]
Witam!
Dzisiaj jestem po przejechaniu ok 130km na wyczyszczonej przepływce, więc mogę coś konkretnego napisać.
1) Po raz pierwszy udało mi się ruszyć z piskiem opon :twisted: .
2) Po raz pierwszy przekroczyłem 180km/h. Do tej pory 150km/h to było max. Poza tym wszelkie wyprzedzania, jazda pod górkę... Jakbym prowadził zupełnie inne auto.
3) Spalanie... I tu mały znak zapytania. Na trasie, przy "dosyć" agresywnej jeździe (średnia prędkość ok 140km/h) wyszło mi ok 4l/100km. Chyba się pomyliłem w obliczeniach :roll: . Przed czyszczenie, w jeździe pozamiejskiej ok 8-9l/100km.
Takie efekty z zasadzie mnie bardziej niż zadowalają i nie potrzebuje już testów komputerowych :grin:
Pozdrawiam!
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 11:04   

panowie! ;]
mam rozumiec ze nie istnieje zaden dobry zamiennik
ktory by spelnial swoje zadanie i cenowo odbiegal od boscha?

bo niestety tez mam problem z przeplywka...
auto max 160 jedzie i gorsze przyspieszenie od golfa 92 64KM 1.9D ;]
porazka

mechanik stwierdzil przy odczytach 75 mg? przy 3tys. jezeli dobrze zrozumialem
a ponoc minimum jest 85 mg? moze ktos wie jakie paramety powinny byc?
pytam bo nie chce znowu wierzyc do konca mechanikowi, bo moze byc
ze wymienie a auto dalej mul...
ps. cisnienie doladowania jest zalezne od przeplywki? i ile powinno wynosic?

pzdr.
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 12:37   

PD z tego co opisujesz to może nie być przepływomierz tylko czujnik położenia wału korbowego. Odepnij przepływomierz i zobaczysz jak będzie jechać. Jak tak samo to raczej czujnik wału.
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 13:01   

Trochę mi wstyd , ale nigdy jeszcze się do przepływki nie dobierałem. Czy aby wypiąć/wyjąć do ew. przeczyszczenia trzeba zdjąć obudowę filtra powietrza?? Tą obudowę u mnie jakoś dziwnie ciężko później wpasować. Czy można jeździć z wyjętą/wypiętą przepływką, jak długo?
pozdro :oops:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 13:08   

Jeździć możesz sporo tylko liczyć musisz się z ewentualnie większym spalaniem. Do odkręcenia przepływomierza musisz kupić specjalne Torxy z dziurka w środku. Nie dotykaj nic w środku rękoma. Na allegro są preparaty do czyszczenia. Do odkręcenia wygodniej jest chyba odkręcić obudowę filtra. Ja tez nie czyściłem.
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 13:17   

No właśnie spalanie mi trochę wzrosło. A co do dynamiki to nie wiem, nie jest specjalnie zamulony, jakoś sobie radzi, ale ostatnio testowałem nową 100 czy 105km octawię kumpla i roverek na przyśpieszeniu z nią przegrywa, a mam ponoć 131km.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 13:33   ok

to znaczy ile ci pali bo mi delikatniutka jazda do 100 120 trasa to 6 to minimum troche szybciej to i do 6,5-7 dojdzie a miasto 7-8,5 teraz jak jest cieplo

mi sie wydaje ze to dużo a autko leciutenko traktuje.

miara to co zbaku ubywa bo komputr pokazuje od 0,5-1 litr mniejsze spalanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
occrew Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sie 29, 2012 12:21
szpynior
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 31, 2009 10:59
dukat11
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Wroblo Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Sie 13, 2013 12:58
sqiddy25
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 67 Czw Wrz 04, 2014 16:31
dawidd
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Wrz 12, 2013 19:36
0L0



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink