Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 sdi] Problem z pompą wspomagania.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:39
[R220 sdi] Problem z pompą wspomagania.
Autor Wiadomość
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 20:07   [R220 sdi] Problem z pompą wspomagania.

Cześć, problemem jest "jęcząca" pompa wspomagania. Dziwny wydawany dzwięk przez pompę jest zależny od obrotów. Pojawił się też wyciek płynu wspomagania.
Na dzień dzisiejszy płyn jest uzupełniony, lecz pompa cały czas wydaje dziwny dzwięk.

Co może być tego przyczyną?

Czy samemu można sobie poradzić z tym problemem?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 02, 2010 20:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 02, 2010 20:17   

Odpowietrzyć ja jak płyń wyciekał i będzie spokój. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 20:19   

no widzisz, ale wcale nie powiedziałem, że już nie wycieka ;)
Ostatnio widziałem pod autem małą plamę, aczkolwiek w zbiorniczku płynu nie ubyło....

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 20:19 ]
A żeby ją odpowietrzyć to co powinienem zrobić?
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 21:05   

małych różnic w zbiorniczku możesz nie zauwazyć bo poziom sie zmienia zależnie od skręcenia kół . Zawsze powinno sie sprawdzać na wprost ;)
Jak nie przestaje jęczeć to może sie przytarła jak było za mało płynu. Sprawdź z kąd cieknie !
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 07:43   

Ok chudson, masz rację, najpierw muszę stwierdzić skąd jest przeciek. Potem ewentualnie będziemy się zastanawiać co robić dalej.

Czy pompa wspomagania jest do naprawienia, w sensie np czy mozna w niej wymienić łożysko (podejżewam że takowe posiada)?
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sro Lut 03, 2010 08:01   

zex napisał/a:
A żeby ją odpowietrzyć to co powinienem zrobić?


Wykonać kilka obrotów kierownicą od oporu do oporu i układ sam powinien się odpowietrzyć.

Wycieki są zapewne na tych szybko złączkach. Tam są jakieś gumowe oringi do wymiany z tego co czytałem. Groszowe sprawy bo można dopasować w sklepie.

zex napisał/a:
Czy pompa wspomagania jest do naprawienia, w sensie np czy mozna w niej wymienić łożysko (podejżewam że takowe posiada)?


Podobno wymienia się uszczelnienia jeśli cieknie z samej pompy.
Co do łożyska to nie wiem.
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 09:40   

Dzięki za podpowiedź, zacznę od umycia wszystkiego i sprawdzenia skąd wyciek. Dam znać co i jak poszło i co było nie tak .
Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 09:40 ]
Puki co przeczyściłem pompę i przewody. Teraz poobserwuję i spróbuje znaleść skąd następuje wyciek.

Czy ten dziwny dzwięk wydawany przez pompę, zależny od obrotów, takie "jęczenie", jest spowodowane zapowietrzeniem, jak napisał Remi55? Zaznaczę, że wtedy gdy płynu było mało, to jego poziom sięgał zaledwie około 1cm poniżej minimalnego poziomu w zbiorniczku wyrównawczym. Więc nie bardzo rozumiem skąd pompa miała by zassać powietrze :roll: .
Ale jeśli powietrze dostało się do układu to jaki jest fachowy sposób na odpowietrzenie? Kręcenie w jedną i drugą stronę kierownicą jakoś nie dało efektu :roll:

Jeszcze jedno ważne pytanie i prośba o pomoc. W jaki sposób zdjąć pasek z pompy. Chcem go zdjąć w celu zdjagnozowania w jakim stanie jest łożysko pompy, być może te dzwięki to jest efekt niesprawnego łożyska... :roll:

Pozdrawiam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 09:55   

zex napisał/a:
W jaki sposób zdjąć pasek z pompy

klucz 15 (płaski lub oczkowy) ... naciągasz napinacz paska (od spodu w stronę tyłu auta) i pasek się luzuje tak, że można go zdjąć :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 14:32   

Dzięki
Dzis popoludniu odrazu spróbuje. :ok:

[ Dodano: Wto Lut 16, 2010 14:32 ]
Dawno się nie odzywałem, ale niestety choroba...

Z Roverkiem nic się nie zmieniło, tzn pompa dalej wydaje dźwięk i ubywa płynu.

Zrobiłem małą diagnozę aby znaleść wyciek, wszystko wskazuje na to iż jest to uszczelka na pompie( czy coś w tym stylu, mechanikiem nie jestem ). Nie są to przewody, więc raczej będzie konieczność wyjęcia pompy.

Czy da się uszczelnić samąpompę ( czy taka możliwość istnieje )?

Ile może kosztować w przybliżeniu taka naprawa?

Pozdrawiam ;)

ps. nadmiar śniegu oddam w dobre ręce :mrgreen:
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 20:27   

Up, na prośbę założyciela tematu :) .
 
 
marek78 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 97
Skąd: Gorlice



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 20:35   

Pompę jak najbardziej można uszczelnić.Koszt takiej usługi to około 600 zł i gwarancja na rok.
_________________
"LOKOMOTYWA 1949"
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 20:36   

600 zł :roll: jakaś ta kwota zaporowa się wydaje.....
 
 
 
marek78 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 97
Skąd: Gorlice



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 20:45   

zex napisał/a:
600 zł :roll: jakaś ta kwota zaporowa się wydaje.....

Może znajdziesz taniej,ja wybrałem firme z doświadczeniem,myślałem także o zakupie nowej ale ciężko znależć,a wsklepie powiedzieli że w Polsce to raczej nie kupie nowej.

[ Dodano: Wto Lut 16, 2010 20:45 ]
http://forum.roverki.eu/v...highlight=pompa
Nie tak dawno znalazłem to(jak już zregenerowałem swoją) ;super cena jeśli jeszcze aktualne to nic tylko brać.
_________________
"LOKOMOTYWA 1949"
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Lut 16, 2010 21:44   

hmm..

Dzięki kolego za linka, ale to jest do Roverków od 2000 roku, mój jest 99 ;)

Jeśli się mylę to niech ktos mnie poprawi, naprawa pompy, sączy się z miejsca gdzie jest uszczelka ( tak na forum gdzieś znalazłem, że takowa istnieje), którą to można wymienić.
Da się taką naprawę wykonać i czy uszczelkę można do takiej pompy gdzieć dokupić?
 
 
 
marek78 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 97
Skąd: Gorlice



Wysłany: Czw Lut 18, 2010 15:35   

Z tego co ja wiem i dodatkowo się dowiadywałem to takiej uszczelki nigdzie nie można kupić,pozostaje regeneracja przez firmę,która zajmuję się takimi rzeczami lub kupienie używki ew. nowej ale to też nie taka prosta rzecz.
_________________
"LOKOMOTYWA 1949"
 
 
zex 




Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Lut 27, 2010 20:42   

Aha, we wtorek stawiam auto do mechanika, napisze potem co zostało zrobione.

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Lut 27, 2010 20:42 ]
Także naprawa została zrobiona.

Wykonano:
1.Uszczelnienie pompy wspomagania.
2.Wymiana paska.
3.Ustawienie zapłonu.
4.Sprawdzenie świec żarowych, wymiana jednej z nich.

Koszt całkowity naprawy to 650zł

Roverek teraz śmiga aż miło.

Pozdrawiam
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 21:53   

marek78 napisał/a:
owiadywałem to takiej uszczelki nigdzie nie można kupić


hmm a nie mozna jej wyciac samemu ?? albo zlozyc bez uszczelki np na uszczelniacz typu loctite ??
skoro nie mozna jej kupic, to ciekawe co oni robia :roll:

kwota jaka podaliscie jest dla mnie kosmiczna
moja cieknie najprawdopodbniej na uszczelnieniu wirnika i zamierzam zmienic sam simmering
musze sie w koncu za to zabrac jak sie zrobi cieplej, bo juz rok sie do tego zabieram

moja pompa jest pewnie taka sama jak wasza Hobourn Eaton SP3057 HE1205095/18
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SDi 97'] Pompa wspomagania
sokol8811 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Kwi 13, 2008 12:58
Brt
Brak nowych postów [R220 SDi 98r] pompa wspomagania
mossberg Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Gru 11, 2009 21:34
Remigiusz
Brak nowych postów [R220] przesunięta pompa wspomagania a zrywanie paska
PrezesSdz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Kwi 24, 2012 14:28
PrezesSdz
Brak nowych postów [R220] spadł pasek wieloklinowy- pompa wspomagania padła
xlukaszx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Lut 07, 2013 08:27
chudson
Brak nowych postów [R25] Problem z pompą wspomagania
Whatashame Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Sty 21, 2021 01:50
CEDZIOR



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink