Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Tarcze 4max nie pasują
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Tarcze 4max nie pasują
Autor Wiadomość
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 10:24   

A jarzmo nowe da się zakupić ?
Skoro jarzmo jest większe to i klocki też muszą, bo inaczej te 3mm różnicy spowoduje stukanie klocków przy każdym hamowaniu (kasowanie luzu).
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 14, 2010 10:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 11:40   

Raczej używane, ale nie pytałem się w sklepach. Odnośnie klocków to właściwie jest tylko 2mm różnicy, 129mm do tarcz 262mm vs 131mm do tarcz 285mm, tą różnicę powinny niwelować blaszki po których się ślizgają klocki, ale wiadomo lepiej zapodać dedykowane.
tutaj link do kogoś konwersji:
http://s115.photobucket.c...0285mm%20Discs/
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 19:49   

a u Tomiego pytales ??
na stronie ma

http://www.tomateam.pl/sk...=hamulcowy&c=32
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 21:30   

Tak, jeszcze na samym początku ale bez odzewu. Dzisiaj przymierzyłem nowe tarcze bo przypomniał mi się post Horrigan'a , pisał o tym że musiał przetaczać piasty bo tarcze były zaciasne ale nie wiem czy też chodziło o Mikody. Naszczęście u mnie pasowały, zmierzyłem też średnicę piasty: 139,5mm.

c.d.n.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 12:04   

W przypadku tanich tarcz bardziej obawiałbym się bicia niż tego, że na krótko starczą. W przypadku tych najtańszych tarcz większość z nich am takie bicie, że w ogóle nie nadają się do użytku, zwłaszcza te wspomniane 4max (u mnie w robocie żartobliwie ta firma przezywana jest 4dni max).
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Maj 25, 2010 21:56   

Tarcze zmieniłem tydzień temu, narazie bardzo mało przejechałem aby coś powiedzieć, na samym początku strasznie buczały a cała kierownica wpadała aż w rezonans, ale to znikło i hamowanie jakby się osłabiło, napewno jeszcze się docierają.

A poniżej fotoreportaż:
stare klocki pokryły się rdzawym nalotem po paru dniach, co pewnie oznacza że były metaliczne, nic dziwnego że zużywały się wolniej niż tarcze.


Stare tarcze miały 20mm, (min 19mm) ale wyglądają fatalnie, na krawędziach widać optarcia od blaszek prowadzących klocki:


Stare blaszki, widać kompletnie wytarte od tarcz miejsca:


Na wewnętrznych powierzchniach tarcz było bardzo dużo małych wgębień, te ciemniejsze kropki, tak jakby ktoś młotkiem uderzał, nie wiem od czego to jest, możliwe że miejscowe przegrzanie i wypalenie:


===============================================

Poniżej tarcze ATM wersja econo, i klocki Breck black stuff.

Lewa strona:


Prawa strona:


Właściwie to najwięcej czasu zeszło się z rozwiercaniem starych śrub mocujących tarcze, a właściwie nawet łepków nie miały, miałem bardzo słabe wiertła więc ciężko to szło. Ale jak już rozwierciłem to poprawiłem gwint i wkręciłem nowe śrubki z kwasówki (z Obi) tylko musiałem je trochę skrócić. Piastę pomalowałem hammerite szary młotkowy, z aerozolu.

================================================

Tak jak pisałem, narazie jeszcze za mało przejechałem żeby coś napisać o samych tarczach, ale w razie co zaktualizuję temat.



[ Dodano: Wto Maj 25, 2010 21:56 ]
Trochę już na tym zestawie przejechałem i nie mam zastrzeżeń. Jeszcze zupełnie nie starła się posiatkowana powierzchnia, ale w dotyku tarcza jest bardzo gładka, chamuje się zdecydowanie ostrzej niż na starych tarczach, ABS teraz bardzo często mi się odzywa.


Podczas inspekcji zdjąłem klocki i przeczyściłem szczotką drucianą, i umyłem w benzynie blaszki. Podpiłowałem też trochę klocki, tzn te metalowe części co przesuwają się po blaszkach, tzn aby klocki luźno się przesuwały. Projekt przednie tarcze zakończony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Tylne tarcze hamulcowe speedmax
blue827 Rover serii 800 2 Nie Wrz 13, 2009 08:54
blue827
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 10:54
soprano
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 11:41
maciej
Brak nowych postów [R827] Termostat .
lestat192 Rover serii 800 1 Nie Sie 07, 2016 11:18
sTERYD
Brak nowych postów [R827] Problem z PGM/FI
czujny Rover serii 800 19 Pią Paź 29, 2010 20:09
czujny



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink