Forum Klubu ROVERki.pl :: [iDT] Płyn chłodniczy - ważne pytanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:06
[iDT] Płyn chłodniczy - ważne pytanie
Autor Wiadomość
HuMaX 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 202
Skąd: Polska



Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 15:16   [iDT] Płyn chłodniczy - ważne pytanie

Witajcie! :!:
Na odpalonym we wlasciwej temperaturze silniku zauwazylem, ze plynu chlodniczego bylo na minimum, silnik zgasilem - po czym zaczalem lekko odkrecac korek zbiorniczka wyrownawczego i wtedy poziom plynu podniosl sie do miedzy minimum a maximum, czyli tak jak powinno byc - wczesniej tego nie zaobserwowalem, aby bylo mniej plynu , tzn minimum. W czym moze tkwic problem? plyn jest czysty, bez oleju i nie mam zadnego majonezu pod korkiem :ok: Czy to moze byc wina korka?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 15:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Kwi 10, 2010 16:04   

Dolej płynu aby przy zimnym silniku było na pół i niczym się nie martw. Jest dobrze :)
Zawsze po nagrzaniu silnika poziom płynu wzrasta. A po odkręceniu korka jest wyżej gdyż temperatura wrzenia przy wyższym ciśnieniu jest wyższa a przy niższym ciśnieniu niższa. Po nagrzaniu samochodu nie powinno się odkręcać korka

[ Dodano: Sob Kwi 10, 2010 16:04 ]
Korek pełni rolę zaworu który przy znacznie przekraczającym normę ciśnieniu po prostu popuszcza i zapobiega rozsadzeniu układu chłodzenia.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Marcinus 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 147
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 21:05   

Kozik napisał/a:
temperatura wrzenia przy wyższym ciśnieniu jest wyższa a przy niższym ciśnieniu niższa

Zgadzam się z kolegą :mrgreen: nawet tydzień temu robiłem na I pracowni fizycznej doświadczenie, w którym wyznaczałem zależność temperatury wrzenia od ciśnienia :mrgreen:
poza tym u mnie jest tak samo, płynu powinno być około max na zimnym silniku, bo był dolewany przy przeglądzie w lutym :lol:
Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [sdi]Co to za wtyczka WAŻNE???
pili98 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Wrz 28, 2010 22:28
pili98
Brak nowych postów [k16k4f] wąż chłodniczy gdzie szukać
Vesper416 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Wto Paź 12, 2010 08:48
darek_wp
Brak nowych postów [ all r] płyn do wspomagania
drago Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pon Wrz 15, 2008 22:39
coldmanns
Brak nowych postów [All] płyn od wspomagania
misio Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Sob Mar 22, 2008 16:39
sebastek
Brak nowych postów [All] Zamarźnięty płyn do spryskiwaczy
Yog-Sothoth Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 12 Pią Gru 10, 2010 21:59
CjRudi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink