Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4 95r] problem z zapalaniem,poziom płynu w zbiorniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:16
[R214 1.4 95r] problem z zapalaniem,poziom płynu w zbiorniku
Autor Wiadomość
Demmo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 64
Skąd: jakaś wioska



Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 18:02   

Silnik Rover.. właśnie nie wiem czy stety czy niestety ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 18:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 18:14   

Ja jestem bardzo zadowolony z mojego silnika Rover'a, pięknie się sprawuje :grin:

Odkręcasz silnik krokowy (na dwóch śrubach jest) i go wyciągasz. Mając silnik na zapłonie (ale nie zapalony) wyciągasz wtyczkę od czujnika temperatury i go wsadzasz. Wtedy z silnika krokowego wysuwa się trzpień. Robisz tak kilka razy aż całkiem wyjdzie i tutaj uwaga, musisz go trzymać bo jest na sprężynce, inaczej wyskoczy Ci :grin:

Wszystko zanurzasz w ropie czy czymś takim i szmatką dokładnie czyścisz. Sam silnik zostawiasz na około 15min a potem starasz się z niego wystukać co tam w nim siedzi. Zostawiasz aż to wyschnie i ponownie wystukujesz z silnika pozostałości.

Składanie odbywa się podobnie, czyli składasz silnik (trzpień nie wejdzie, musimy go po prostu trzymać i dociskać w miejscu gdzie powinien być) podłączasz do samochodu i manewrujesz wtyczką od temp. Trzpień zacznie się wtedy chować. Jak wejdzie do oporu to bierzesz szmatkę namoczoną w ropie i udając ginekologa czyścisz tam gdzie on wchodzi :grin:

Potem składasz wszystko i powinno być lepiej.


Pozdrawiam
 
 
 
Demmo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 64
Skąd: jakaś wioska



Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 18:27   

Mam nadzieję, że jak już go doprowadzę do ładu, to też będę. Póki co niestety sporo problemów z nim miałem.. ale to zapewne głównie przez zaniedbanie poprzedniej właścicielki.

Dzięki za opis. Jeszcze dla pewności.. demontuję silnik krokowy z wpiętą jeszcze kostką, kilkakrotnie odpinam i wpinam czujnik temperatury płynu chłodzącego, w reakcji na to komp wysuwa trzpień. Mam doprowadzić do jego całkowitego wyskoczenia (kontrolowanego, żeby nie pogubić części). Odpinam silnik krokowy od wiązki i gdzieś na boku moczę go (nie zanurzając elektryki) bez trzpienia i potem obstukuję itp.
I potem składanie jak w Twoim opisie... :)

BTW ja pod maską mam nieco inny układ osprzętu, ale krokowy jest w dobrym miejscu :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 18:36   

Wszystko w porządku tyle że cały silnik w ropie moczysz, wszystkie jego części (jest hermetycznie zamknięty, tylko mechanika w nim zmoknie, chyba że masz inny niż ten poniżej). Wszystkie części wycierasz szmatką i dalej składanie.
 
 
 
Demmo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 64
Skąd: jakaś wioska



Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 18:48   

A to widzisz.. ja się zasugerowałem obrazkiem ze wspomnianego wyżej FAQ, gdzie to rozrysowali tak...


Teraz patrząc jeszcze raz na zdjęcie silnika, które wkleiłeś wcześniej, kojarzę że mam na oko takie właśnie coś, tylko ja bym to odkręcił całe (torxy na wysokości liter ro w wyrazie "krokowy") :lol: :lol: Po Twoim zdjęciu krokowca widzę, że mam odkręcić tylko część po lewej ;)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 20, 2010 18:55   

Jak odkręcisz te duże to masz łatwiejszą robotę potem w czyszczeniu "ginekologicznym" :razz:
Ale i bez odkręcania do dobrze wyczyścisz, ja nawet tego nie odkręcałem bo w sumie nie widziałem sensu.

Daj znać jak efekty.
 
 
 
Demmo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 64
Skąd: jakaś wioska



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 18:43   

I już po czyszczeniu krokowca - nawet nie jest to takie straszne ;) Całego elementu nie odkręcałem, bo do dolnych śrub dostaną się chyba tylko małe chińskie rączki, a takich do współpracy nie mam ;) Ściągnąłem tylko wężyk doprowadzający powietrze i wykręciłem silnik krokowy, więc dostęp na przestrzał 90st.

Czyszczenie jak najbardziej mu się przydało ;) Z tego metalowego łebka to nawet po benzynie ekstrakcyjnej za bardzo nie chciało schodzić, więc pomogłem sobie śrubokrętem w szmatce ;)

Jedna sprawa, która mi się nie zgadzała, albo źle ją zrozumiałem.. zdjąłem wtyczkę czujnika, to trzpień się lekko wysunął, założyłem, to tyle samo się schował :???: I tak kilka razy, więc nic to nie dawało. Pomogło natomiast przekręcenie kluczyka na 0, bo trzpień poszedł do końca i chciał wyskoczyć (dobrze, że miałem dobry refleks :cool: ).
Przy składaniu z wtyczką czujnika ta sama heca, więc też coś tam kombinowałem inaczej.

Na podwyższone obroty czyszczenie krokowca mi nie pomogło, ale patrząc na jego stan zdecydowanie mu nie zaszkodziło ;)

Czy jest coś takiego jak zestaw naprawczy rozrusznika? Szczotki + może coś tam jeszcze? Bo na alledrogo widzę do innych marek, a do Rovera nie widzę :???:

[ Dodano: Czw Lis 04, 2010 18:40 ]
Dzisiaj po sporym przestoju auto wróciło od mechanika (innego niż ostatnie kilka razy) i okazuje się, że powodem kręcenia i nie palenia był... czujnik położenia wału :shock: :lol:

W międzyczasie doszło do sytuacji, że auto nie paliło ani z kluczyka ani na popych i wymiana czujnika wyeliminowała ten problem.
Teraz został jeszcze drugi problem - rozrusznik. Po rozgrzaniu nie chce kręcić (męczy się strasznie), więc potrzebna będzie jego regeneracja. Tylko mój wieczny dylemat, mianowicie gdzie kupić części do regeneracji? Na alledrogo nie widzę nic takiego... czyżby nie istniało? ;)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 23:50   

Demmo napisał/a:
Tylko mój wieczny dylemat, mianowicie gdzie kupić części do regeneracji? Na alledrogo nie widzę nic takiego... czyżby nie istniało? ;)


musisz bardziej szukac po nazwie i typie rozrusznika, niz po marce samochodu,
i tak np. w katalogu intercars, sa nowe firmy lauber za ponad 300 zl, sa tez czesci zamienne, ale nie wiem jak z ich dostepnoscia
majac numery katalogowe w tym zamiennikow mozna szukac w innych miejscach i dokładniej przeszperać internet
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Demmo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 64
Skąd: jakaś wioska



Wysłany: Wto Lis 09, 2010 13:19   

Mi jeden gościu proponuje właśnie nowy rozrusznik zamiast zestawu naprawczego, ale szczerze mówiąc wolę spróbować to zrobić własnymi siłami i może wyjdą grosze, a na wydanie trzech stówek mam kilka ciekawszych pomysłów ;)
Jakoś tak szperając po necie widzę niezbyt pochlebne informacje o nowych rozrusznikach, że niby chińska tandeta nierówna oryginałowi, stąd chyba zregeneruję.
Ciekawe tylko czy uda mi się dziada wyciągnąć bez kanału - chyba może być problem :cool:

[DODANE]
Ała... jednak odstawiłem do mechanika z braku kanału, ten oddał z kolei rozrusznik do innego zakładu do regeneracji, sumarycznie... więcej niż nowy rozrusznik ;) tzn. regeneracja wyszła 230zł (to chyba wszystkie bebechy wymienili), no i jeszcze za demontaż i ponowny montaż.
Mam nadzieję, że teraz będzie śmigał jak szalony, bo chyba się wnerwię jak dalej będzie coś nie tak... :razz:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 220SD] Podnosi się poziom płynu od wspomagania
kurek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Sie 21, 2012 09:37
kurek
Brak nowych postów [R214 16V 98r] Poziom oleju
eluniaj Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Sob Sty 02, 2010 15:31
cortex
Brak nowych postów [R214] Poziom paliwa
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Paź 13, 2011 11:24
Bialy90
Brak nowych postów [MG ZR] Problem z zapalaniem
xaoo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Cze 19, 2012 22:32
pgrad
Brak nowych postów [220 SD r 96] problem z zapalaniem
prawdopodobnie stacyjka się kończy?
leon77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Lip 29, 2009 20:59
leon77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink