Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Turbo-dziura
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Turbo-dziura
Autor Wiadomość
nitta 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Z mieszkania



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 13:31   [R75] Turbo-dziura
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

witam

dwa dni temu wymieniona została w moim samochodzie turbina na nowiutką. Spodziewalem sie ze samochód powinien chodzic choc troche lepiej a niestety chodzi gorzej. Tzn turbina ciagnie dobrze, wkoncu jest nowa, ale nim turbina sie załaczy auto chodzi jak wóz z weglem. Wrzucam jedynke, potem dwójke (szczególnie wlasnie widac to na dwójce) gaz do dechy i zamiast wyrywac do przodu auto muli pare sekund i nagle wyrywa. Bardzo irytujące. Wczesniej nie bylo takiego zamulania. Tymbardziej ze auto jest juz od dawna po czip tuningu.
Z tego co ja wiem moze byc kilka powodów tego ze samochód nie osiaga swojej pełnej mocy i zamula:

1) zabrudzony egr i kolektor dolotowy
2) tam jest jakis czujnik od turbiny ktory ma na sobie jak by taki malutki filterek i jego czasem trzeba czyscic
3) zrąbany przepływomierz

Ad 1) u mnie egr'u juz nie ma, przy wymianie turbiny dałem mechanikowi specjalnie kupiony bypass na egr, wiec auto nie dusi sie juz swoimi wlasnymi spalinami tylko lapie wylacznei swierze powietrze - teraz tymbardziej powinien chodzic żwawiej. Cały kolektor dolotowy tez został wyczyszczony. Wiec pkt. 1) odpada.
Ad 2) Ten filterek przy czyjniku mialem czyszczony rok temu. Wiec moze bym powiedzial mechanikowi zeby zajrzal do tego. Co myslicie, moze to byc to ?
Ad 3) no tu ja bym upatrywal calej winy. W pazdzierniku zrąbał sie moj oryginalny przepływomierz. Stalo sie to na trasie. Auto wogole nie chcialo wchodzic na wysokie obroty, turbina wogole nie chodzila - wiec sytuacja byla jednak inna niz teraz. Potem po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow wszystko wrocilo do normy. Gdy dotarłem do domu dalem auto do diagnozy komputerowej i wyskoczyl bład zwiazany z przepływką. Wymienilem przepływomierz na tani zamiennik - nie mialem kasy na oryginał. Wszystko chodzilo bez zarzutu. No a teraz po wymianie turbiny auto muli. Myslicie ze to moze byc to ze mam kiepski przepływomierz ? Wiem ze albo Dam-Kam albo Rowan pisali cos tam kiedys ze jezdza na odpiętym przepływomierzu. Wiec stwierdzilem ze chcialbym sam zrobic test zanim pojade do mechanika z reklamacją. Tylko mam pytanie jak to zrobic, czy Dam-Kam/Rowan mieli zupelnie wyciągniety/wymontowany przepływomierz czy tylko odpiete kable od niego ? Ja wiem jak wyglada tez przeplywomierz i gdzie jest, ale dla pewnosci napiszcie mi jak to zrobic. Wpierw chyba musze sciagnac tą plastikowa osłone silnika. Potem sciagam tą osłone pod która jest filtr powietrza i chyba juz powinienem miec dostep do przepływki. No i teraz co ? Wystarczy odpiąc kable ? Potem to wszystko poskladac jak bylo i sie przejechac przy odpietym przeplywmouierzu, tak ? Jesli auto bedzie chodzic jak szalone tzn. ze to przepływka ?

Bazrdzo prosze o w miare szybka odpowiedz.

z góry dzieki

pozdro
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 20:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 10, 2010 13:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 14:51   

nitta, tak wystarczy wtyczkę wypiąć...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
nitta 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Z mieszkania



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 16:04   

zrobione, auto dostalo mega kopa, jezdzi jak szalone. Brak turbo-dziury. Ale pewnie teraz bedzie wiecej palic.
Czy moge tak narazie jezdzic ? Czy nie uszkodze tak silnika czy cos ? Czy moze warto jednak zainwestowac w nowy oryginalny przepływomierz ?
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 10, 2010 18:29   

NITTA ponoc mozna tak jezdzic i wiecznie tylko pali wiecej :/ ja wyliczylem ze w ciagu roku wydam na paliwo tyle wiecej co przeplywomierz kosztuje :lol: jesli juz kupowac to tylko BOSCHA z innymi sa problemy
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 22:34   

nitta, u mnie około pół litra więcej bez przepływki pali. Nie mam zamiaru kupować następnej, nowy oryginał padł po roku i około 10kkm :/
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 10:29   

menior napisał/a:
NITTA ponoc mozna tak jezdzic i wiecznie tylko pali wiecej :/ ja wyliczylem ze w ciagu roku wydam na paliwo tyle wiecej co przeplywomierz kosztuje :lol: jesli juz kupowac to tylko BOSCHA z innymi sa problemy


Albo przepływomierz Pierburgh + Mafam. Przy obecnym wysokim kursie funta wychodzi trochę ponad 600 zeta z przesyłką, ale jak jeszcze funt był za 4 to za 500 zeta można było mieć komplet.
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 11, 2010 19:48   

Klaun_Szyderca napisał/a:
menior napisał/a:
NITTA ponoc mozna tak jezdzic i wiecznie tylko pali wiecej :/ ja wyliczylem ze w ciagu roku wydam na paliwo tyle wiecej co przeplywomierz kosztuje :lol: jesli juz kupowac to tylko BOSCHA z innymi sa problemy


Albo przepływomierz Pierburgh + Mafam. Przy obecnym wysokim kursie funta wychodzi trochę ponad 600 zeta z przesyłką, ale jak jeszcze funt był za 4 to za 500 zeta można było mieć komplet.

Taki zestaw sie ponoc najlepiej sprawdza,ale tylko razem :!: ja jezdzilem miesiac bez tego mafama i strasznie mulil :???:
 
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 20:11   

A którego Pierburga miałeś: tego tańszego z niekompatybilnym czujnikiem temperatury, czy ten droższy z czujnikiem od BMW?
 
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 12, 2010 12:04   

nie wiem ktory to byl :/ kosztowal 100 euro,nr. seri 7.22684.09.0 potem zamienilem na boscha bo nie wiedzialem skad mafam zdobyc
 
 
 
krist 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Cze 12, 2010 22:29   

Witam.
Już kilka razy o tym pisałem, ale napisze jeszcze raz: polecam czyszczenie przepływomierza! Koszty są znikome, a w ten sposób zreanimowałem już trzy przepływki (w tym jedna w moim aucie). Nie są to plotki zasłyszane gdzieś od kogoś, ale moje doświadczenia.
Pozdrawiam.
 
 
rzeszowiak 



Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 2
Skąd: rzeszów



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 18:43   

Kochani! Jestem pierwszy raz na waszym FORUM! Mam Roverka 75 2.0 CDT z 1999, zrobiłem w nim wiele :sprzegło, wysprzęglnik, zawieszenie przód itp. a teraz od jakiegoś czasu przy obrotach ok. 2.2-2.5 przy właczaniu turbiny zaczynał się "pisk" jakby jakiś nieszczelny przewód oczywiście na obciążeniu ale nikt nie był mi wstanie pomóc teraz już nie piszczy tylko szum jakby powietrze (ciśnienie?) uciekało no i obroty idą, szum wzrasta a moc i prędkość powoli!!! Ratunku czy padła turbina czy co? co sprawdzać i do kogo się udać no i jakie mogą być koszty!!! Pomóżcie proszę!!!
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 29 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 18:47   Re: [R75 cdt] turbo-dziura

nitta napisał/a:
witam

dwa dni temu wymieniona została w moim samochodzie turbina na nowiutką. Spodziewalem sie ze samochód powinien chodzic choc troche lepiej a niestety chodzi gorzej. Tzn turbina ciagnie dobrze, wkoncu jest nowa, ale nim turbina sie załaczy auto chodzi jak wóz z weglem. Wrzucam jedynke, potem dwójke (szczególnie wlasnie widac to na dwójce) gaz do dechy i zamiast wyrywac do przodu auto muli pare sekund i nagle wyrywa. Bardzo irytujące. Wczesniej nie bylo takiego zamulania. Tymbardziej ze auto jest juz od dawna po czip tuningu.
Z tego co ja wiem moze byc kilka powodów tego ze samochód nie osiaga swojej pełnej mocy i zamula:

1) zabrudzony egr i kolektor dolotowy
2) tam jest jakis czujnik od turbiny ktory ma na sobie jak by taki malutki filterek i jego czasem trzeba czyscic
3) zrąbany przepływomierz

Ad 1) u mnie egr'u juz nie ma, przy wymianie turbiny dałem mechanikowi specjalnie kupiony bypass na egr, wiec auto nie dusi sie juz swoimi wlasnymi spalinami tylko lapie wylacznei swierze powietrze - teraz tymbardziej powinien chodzic żwawiej. Cały kolektor dolotowy tez został wyczyszczony. Wiec pkt. 1) odpada.
Ad 2) Ten filterek przy czyjniku mialem czyszczony rok temu. Wiec moze bym powiedzial mechanikowi zeby zajrzal do tego. Co myslicie, moze to byc to ?
Ad 3) no tu ja bym upatrywal calej winy. W pazdzierniku zrąbał sie moj oryginalny przepływomierz. Stalo sie to na trasie. Auto wogole nie chcialo wchodzic na wysokie obroty, turbina wogole nie chodzila - wiec sytuacja byla jednak inna niz teraz. Potem po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow wszystko wrocilo do normy. Gdy dotarłem do domu dalem auto do diagnozy komputerowej i wyskoczyl bład zwiazany z przepływką. Wymienilem przepływomierz na tani zamiennik - nie mialem kasy na oryginał. Wszystko chodzilo bez zarzutu. No a teraz po wymianie turbiny auto muli. Myslicie ze to moze byc to ze mam kiepski przepływomierz ? Wiem ze albo Dam-Kam albo Rowan pisali cos tam kiedys ze jezdza na odpiętym przepływomierzu. Wiec stwierdzilem ze chcialbym sam zrobic test zanim pojade do mechanika z reklamacją. Tylko mam pytanie jak to zrobic, czy Dam-Kam/Rowan mieli zupelnie wyciągniety/wymontowany przepływomierz czy tylko odpiete kable od niego ? Ja wiem jak wyglada tez przeplywomierz i gdzie jest, ale dla pewnosci napiszcie mi jak to zrobic. Wpierw chyba musze sciagnac tą plastikowa osłone silnika. Potem sciagam tą osłone pod która jest filtr powietrza i chyba juz powinienem miec dostep do przepływki. No i teraz co ? Wystarczy odpiąc kable ? Potem to wszystko poskladac jak bylo i sie przejechac przy odpietym przeplywmouierzu, tak ? Jesli auto bedzie chodzic jak szalone tzn. ze to przepływka ?

Bazrdzo prosze o w miare szybka odpowiedz.

z góry dzieki

pozdro


Ja spotkałam się z takim zachowaniem samochodu na chińskich przepływkach. Na przepływce Boscha wszystko było O.K.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 19:36   

rzeszowiak napisał/a:
co sprawdzać i do kogo się udać no
Sprawdź szczelność przewodów intercoolera, a w szczególności kolanko "parciane" które wchodzi na Turbinę. Tu jest zdjęcie http://forum.roverki.eu/v...light=pnh000190 Widać je pomiędzy silnikiem i ściana grodziową. Sprawdź również pozostałe rury gumowe, opaski zaciskowe oraz chłodnicę intercoolera.


http://forum.roverki.eu/v...p=145984#145984
http://forum.roverki.eu/v...p=490274#490274
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 20, 2010 19:55   

apples napisał/a:
oraz chłodnicę intercoolera.



może być to: http://www.the75andztclub...80d08faba26.jpg
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
marekxx 




Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 20
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 00:37   

Witam
Mam R75 2.0 CDT 99r.
Zamula mi pedał gazu. Wciskam na postoju do końca to dopiero po 0,5s. na obroty wchodzi. Denerwujące jest to jak sie rusza z miejsca na stromiźnie:( Czy to wina przepływomierza?
Gdzie on ma wtyczkę to go odłączę jak poza zwiększonym spalaniem niczego mi to nie uszkodzi?
Z góry dziękuje:)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 09:22   

marekxx napisał/a:
Gdzie on ma wtyczkę to go odłączę jak poza zwiększonym spalaniem niczego mi to nie uszkodzi?
http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318
 
 
marekxx 




Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 20
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 17:22   

apples napisał/a:
marekxx napisał/a:
Gdzie on ma wtyczkę to go odłączę jak poza zwiększonym spalaniem niczego mi to nie uszkodzi?
http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318


Ostatnio jeżdżę z odpięta wtyczka, samochód śmiga jak rakieta i szybko reaguje na pedał gazu. Spalanie wzrosło nie więcej niż 1l./100km. miesięcznie wyjeżdżam do 700km. Czy w ogóle jest sens inwestować w tak drogi przepływomierz?
W wolnym czasie i jak pogoda lepsza będzie to go przeczyszczę kiedyś.
 
 
stazaj88 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: Koszęcin



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 00:51   

Witam
Mam ten sam problem. Po odpięciu przepływomierza auto zaczeło się ładnie zbierac od dołu, ale mam wrażenie, że jak był podpięty przepływomierz to przy obrotach ok 2,2 tyś turbina zaczynała pracowac i auto mocno przyśpieszało, a na odpiętym przepływomierzu tak jakby nie było odczuwalne że jest turbina. Co Wy na to ? :bezradny:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Dziura w kolektorze
Kamil79 Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Kwi 14, 2013 19:23
Kamil79
Brak nowych postów [R75] Ciśnienie w układzie, dziura w chłodnicy
montrey Rover serii 75, MG ZT 23 Sro Sty 20, 2016 19:29
prebenny
Brak nowych postów [R75] gdzie jest dziura na mysze ?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Paź 15, 2013 14:38
dawidd
Brak nowych postów [MG ZT] Problem z turbo?
Przemas666 Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Gru 07, 2013 23:59
Przemas666
Brak nowych postów [R75] jak u Was działa turbo w CDT?
hardwin Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Cze 07, 2014 07:47
Pingiel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink