Witam.Dołączę do tematu,gdyż jakiś czas temu też przerabiałem ten problem.Padła mi poduszka,wymieniłem sam wkład,TEDGUM oczywiście,no i oczywiście za twardy,można było choroby wibracyjnej się nabawić.Najlepiej więc zrobić wspomniane otwory-osłabienia od razu,zanim jeszcze zamontujemy całą łapę i na własnej skórze doświadczymy "cudownych" wstrząsów.Najlepiej też od razu usunąć całą gumę we wgłębieniach.Ja robiłem to doświadczalnie,wierciłem otwory,zakładałem łapę,sprawdzałem poziom wibracji,wymontowywałem,znowu wierciłem i tak kilka razy, aż uzyskałem żądany efekt.Oczywiście jak wspomniano na początku tematu,wkład trzeba wymienić przy pomocy prasy,natomiast sam montaż w samochodzie to całkiem prosta sprawa,oczywiście potrzebny kanał lub porządny najazd i podnośnik żeby w czasie montażu trochę podnieść sam silnik.
Pozdrawiam samochodowych "dłubaczy"
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 16, 2011 13:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wszystkie wkłady są z tej samej gumy.Ja przed wymianą kontaktowałem się z TEDGUM.Na poprzedniej stronie zamieściłem jaką otrzymałem odpowiedź:
jedyna napisał/a:
Wiecie coś czy poprawili już te otwory?Napisałem do nich,ale narazie czekam na odpowiedź.
A tak przy okazji,jak będą już te otwory,mechanik da radę bez prasy ją wymienić?Dużo jest z tym roboty?
Otrzymałem dzisiaj odpowiedź:
"Jak na razie robimy te poduszki wg. "starej metody" gdyż na 300
sprzedanych sztuk mieliśmy tylko jedno zgłoszenie o tym że wkład jest
za twardy. Czekamy na opinie innych użytkowników żeby mieć pewność
przed zmianą formy."
jedyna, Może więc chłpocy z Tedgumu mają problem z powtarzalnością produkcji?
[ Dodano: Wto Sty 18, 2011 08:45 ]
Mówią ze mieli tylko jeden sygnał,ten nie był ode mnie.Ja zrobiłem co opisałem i nawet nie myślałem żeby im coś sugerować czy sygnalizować.Ilu z wymieniających zrobiło to samo?
jedyna, Może więc trafiłeś na wkład z miększej gumy? Ciekawe zatem ilu z nas wymieniało omawiany element i jakie były spostrzeżenia
ja też wymieniałem i nie kojarze bym wycinał gumę - ale nie bylo to też zalane wszystko - raczej była cientka guma - taki odpad po wtryskarce ....dragań nie było
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Lut 17, 2011 09:38
PD napisał/a:
i pomyslec ze to z mojego auta poduszka posluzyla jako wzor formy dla poduszki z tedgum`u;]
Niebawem będę chciał zdobyć wymiary wkładu poduszki od mocowania tylnego mostu w Freelanderze. Kształt wkładu jest identyczny tylko nie wiem jak z rozmiarem.
Witam! Dziś wymieniłem wkład, z tedgum, muszę przyznać iż nie musiałem nic wycinać gdyż Tedgum sam wyciął pozostałości gumy, która może mieć wpływ na wibracje. Sądzę że firma wzięła pod uwagę posty kolegów i usuwa pozostałości z produkcji.
Ja właśnie dzisiaj zakupiłem wkład w INTERCARS z TEDGUMu i nie ma wyciętego elementu. To na pewno nie jest niedokładność produkcyjna bo ma co najmniej 1 cm grubości. Po wymianie sprawdzę jaki będzie efekt. Jak będzie trząsło wytnę otwory i po sprawie. Martwi mnie tylko czy po wycięciu otworów nie zmniejszy się żywotność wkładu?
Wczoraj usunąłem całą gumę we wgłębieniach.Na fotce przedstawiam fragment wyciętej gumy-około 10 mm. Mimo to niewielkie wibracje nadal są odczuwalne na kierownicy.Na oryginalnej,choć już zużytej poduszce jednak było to mniej odczuwalne.Zauważyłem też w trakcie pracy niepokojące pęknięcie gumy(foto).Wchodzi ono jakieś 7mm w głąb.Na tej poduszce zrobiłem ledwie 5000 km....:sad:
Właśnie zamierzam wymienić dolną gumę ale na razie nie mam kiedy więc trochę oszukałem moje autko. Mianowicie drgania przenoszą się wiadomo na kierownicę i karoserię. U mnie trochę to wprowadzało dyskomfort przy wolnych obrotach (600 obr/min wg wskaźnika) tymczasowo pod pedał gazu przykleiłem filcową stopkę. Taką jak się podkleja aby meble nie rysowały podłóg. Grubość około 3mm. Obroty w chwili obecnej są w granicach 800obr/min i drgania zniknęły. Jak wymienię poduszkę to wyjmę stopkę i po sprawie. Nie zauważyłem jak na razie skutków ubocznych wyźszych obrotów. Myślałem że komputer jakoś skoryguje tę oszukańczą próbę ale jak na razie jest ok.
ja też włożyłem poduszkę z tedgumu i bicia przy ruszaniu były od nowości tej poduszki. Teraz jest bardzo delikatnie przypęknięta, ma około pół roku. Mnie się wydaje, że jak wycinacie te boki w poduszce, to guma trzymająca dużo szybciej pęknie, bo ma większe wibracje i wychylenia pochodzące od silnika, szczególnie jak ktoś daje ostro szarpie samochodem na biegach.
U mnie stukoty przy ruszaniu mogą pochodzić jeszcze od koła dwumasowego, czym nie przejmuję się wcale
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum