Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamykanie / otwieranie drzwi z pilota
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamykanie / otwieranie drzwi z pilota
Autor Wiadomość
yoyo_85 



Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 3
Skąd: Kutno



Wysłany: Pon Mar 28, 2011 22:26   [R75] Zamykanie / otwieranie drzwi z pilota
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,

na forum jestem nowy, ale powiem szczerze, że wcześniej skorzystałem już z kilku rad:
- czujnik zamknięcia maski - zamoczony, zdemontowałem i mam spokój z wyjącym alarmem;
- wybór marki przy kupnie podzespołów zawieszenia - Teknorot;
- dziwny dźwięk podczas jazdy powyżej 130/140 km/h - tak jak podejrzewałem uszczelka przedniej szyby.

Ale mam jeszcze dwa nurtujące mnie problemy:
1) delikatne ale denerwujące pukanie w zawieszeniu.
Po ziemie odwiedziłem znajomego mechanika w celu likwidacji stukania i pukania w zawieszeniu (metaliczne odgłosy i takie "przytłumione"). Okazało się, że zupełnie wybił się sworzeń prawego wahacza, przy okazji wymieniłem obie tuleje (lewy i prawy wahacz), oraz łącznika stabilizatora prawy. Końcówki drążków są podobno ok. Metaliczne stukanie ustąpiło.
Pozostało tylko to przytłumione w momencie kiedy przejeżdżam po kostce brukowej albo wjeżdżam w małą dziurę. Dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz u mechanika wszystkie elementy ruchome metodą organoleptyczną. Niby wszystko powinno być w porządku. Podejrzewam 2 Rzeczy: albo niewielkie luzy w maglownicy, albo mocowanie amortyzatorów (same amortyzatory ok 80%).
Czy jeżeli okaże się, że to luzy w maglownicy powodują to pukanie to czy spowodują one uszkodzenia innych elementów? Czy można z tym dalej jeździć?

2) Sprawa z którą nie spotkałem się na forum. Mam problem w zamykaniem/otwieraniem drzwi. Z kluczyka jest ok. Lekki ruch otwierają się tylko drzwi kierowcy, drugi ruch większy otwierają się wszystkie. Z przycisku wewnątrz samochodu jest to samo.
Natomiast problem jest z pilotem. Zdarza się, że wszystko jest ok, ale zazwyczaj drzwi kierowcy otwierają się za 2-3 razem, natomiast drzwi pasażera z przodu za 4-5. Przy zamykaniu jest tak, że od razu zamykają się wszystkie, tylko nie zawsze zamykają się kierowcy. Często jest tak, że "bolec" schowa się tylko trochę alarm się uzbraja a drzwi kierowcy są otwarte. Wtedy można je zamknąć tylko przekręcając kluczyk.
Spotkał się ktoś z podobnym problemem?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 28, 2011 22:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 28, 2011 22:40   

yoyo_85 napisał/a:
1) delikatne ale denerwujące pukanie w zawieszeniu.
Po ziemie odwiedziłem znajomego mechanika w celu likwidacji stukania i pukania w zawieszeniu (metaliczne odgłosy i takie "przytłumione"). Okazało się, że zupełnie wybił się sworzeń prawego wahacza, przy okazji wymieniłem obie tuleje (lewy i prawy wahacz), oraz łącznika stabilizatora prawy. Końcówki drążków są podobno ok. Metaliczne stukanie ustąpiło.
Pozostało tylko to przytłumione w momencie kiedy przejeżdżam po kostce brukowej albo wjeżdżam w małą dziurę. Dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz u mechanika wszystkie elementy ruchome metodą organoleptyczną. Niby wszystko powinno być w porządku. Podejrzewam 2 Rzeczy: albo niewielkie luzy w maglownicy, albo mocowanie amortyzatorów (same amortyzatory ok 80%).
Czy jeżeli okaże się, że to luzy w maglownicy powodują to pukanie to czy spowodują one uszkodzenia innych elementów? Czy można z tym dalej jeździć?
Witamy w Klubie dziwnych stuków. Poczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=485458#485458 i http://forum.roverki.eu/v...p=362844#362844 :wink: W moim przypadku raczej wina amortyzatorów Delphi lub poduszek amortyzatora.
yoyo_85 napisał/a:
2) Sprawa z którą nie spotkałem się na forum. Mam problem w zamykaniem/otwieraniem drzwi. Z kluczyka jest ok. Lekki ruch otwierają się tylko drzwi kierowcy, drugi ruch większy otwierają się wszystkie. Z przycisku wewnątrz samochodu jest to samo.
Natomiast problem jest z pilotem. Zdarza się, że wszystko jest ok, ale zazwyczaj drzwi kierowcy otwierają się za 2-3 razem, natomiast drzwi pasażera z przodu za 4-5. Przy zamykaniu jest tak, że od razu zamykają się wszystkie, tylko nie zawsze zamykają się kierowcy. Często jest tak, że "bolec" schowa się tylko trochę alarm się uzbraja a drzwi kierowcy są otwarte. Wtedy można je zamknąć tylko przekręcając kluczyk.
Spotkał się ktoś z podobnym problemem?
Ponownie witamy w Klubie :D Poczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=602277#602277 i http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766 U Ciebie raczej wina nie nasmarowanych cięgien i silniczków.
 
 
yoyo_85 



Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 3
Skąd: Kutno



Wysłany: Sro Mar 30, 2011 17:57   

dzięki apples.

Co do zawieszenia... dzisiaj odwiedziłem stacje kontroli pojazdów. Znajomy który tam pracuje sprawdził zawieszenie pod kątem mocowania amorów i całej reszty. Wszystko wyszło ok.

A centralny będzie musiał poczekać aż mi się zachce rozebrać drzwi.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Mar 30, 2011 18:38   

[quote]Witamy w Klubie dziwnych stuków.

Myślałem ze jak zmienię opny na letnie bo zimowe miałem łyse uspokoi mi się stukanie w zawieszeniu. Owszem ustąpiły w 90% ale nadal mam jakieś. Nie wim co to wiem że z tyłu. Jeszcze do tego doszedł mi skrzypiący ręczny. Jak zaciągnę go na 95% to tak skrzypi jak wysiadam albo kołem poruszam że szok. Tylko go spuszczę prblem znika.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Mar 30, 2011 21:08   

To skrzypienie to szczęki hamulcowe korozja powierzchni tarczobębna współpracującej ze szczękami.Przejedż kawałek z lekko zaciągniętym ręcznym może się oczyści po zimie.Może będziesz musiał zdjąć tarczobęben.

[ Dodano: Sro Mar 30, 2011 21:01 ]
Co do stuków to jest trochę elementów które mogą stukać sprawdzić na szarpakach :mrgreen: ,podnośnik kolumnowy i szarpiemy kołem , używamy łyżki do opon sprawdzamy tuleje wachaczy ,łączniki stabilizatora, poduszki amortyzatora itd. A stukać mogą nawet te nieszczęsne szczęki np. gdzieś wyparowały zabezpieczenia szczęk.

[ Dodano: Sro Mar 30, 2011 21:08 ]
yoyo_85, miałem podobnie ustąpiło po wymianie baterii, nie wiem czy tobie pomoże.
Plus rady Applesa które w pełni popieram :grin:
_________________
rom
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 30, 2011 21:09   

markozalko napisał/a:
Jak zaciągnę go na 95% to tak skrzypi jak wysiadam albo kołem poruszam że szok. Tylko go spuszczę prblem znika.
Umyj myjką ciśnieniową koła od wewnątrz i powinno być OK. Wypłuczesz cały brud z bębnów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Otwieranie/zamykanie drzwi, tempomat
dzieju Rover serii 75, MG ZT 27 Nie Lis 28, 2010 23:43
yankeesko
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75] - Zamykanie drzwi - ani z pilota ani z kluczyka
VITZH Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Cze 23, 2013 09:57
MaReK
Brak nowych postów [R75] Zamykanie z pilota
tomczyk32 Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Mar 14, 2009 10:27
tomczyk32
Brak nowych postów [R75] Alarm - kiedy ma piszczeć zamykanie z pilota
ernesto Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sty 08, 2008 21:43
Spyder
Brak nowych postów [R75] Otwieranie bagażnika z pilota
dzieju Rover serii 75, MG ZT 129 Wto Mar 30, 2021 20:15
Arczibald



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink