Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Trzeba "pompować" gazem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Trzeba "pompować" gazem
Autor Wiadomość
vad 



Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 18:07   [R200] Trzeba "pompować" gazem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam

Mam następujący problem: kiedy naciskam gaz, szczególnie delikatnie samochód nie ma wcale mocy, nie wchodzi w ogóle na obroty. Muszę dopiero puścić gaz i nacisnąć drugi raz i wtedy autko zachowuje się już normalnie, tzn. przyśpiesza tak jak powinien. Problem występuje na każdym biegu, zaczął występować od czasu wymiany oleju i filtru oleju (nie wiem czy może to mieć jakiś związek w ogóle ale to wyglądało tak, że jak zajechałem do warsztatu to nie było tego efektu, a jak wyjeżdżam to już jest, mechanicy z warsztatu oczywiście mówią, że tak musiało już być bo oni tylko wymienili olej i filtr, a to wg nich pompa paliwa). Nie wiem już sam co o tym myśleć dlatego zwracam się z prośbą o pomoc do bardziej doświadczonych osób na forum.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Kwi 29, 2011 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 05, 2009 18:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 05, 2009 19:21   

Zobacz to . Moze ci pomoże.
http://forum.roverki.eu/v...5c5e0778dbd6032
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
Ostatnio zmieniony przez staf Sro Sie 05, 2009 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sie 05, 2009 19:22   

Poszukaj na forum tematów o "czujniku pedału hamulca" :ok: To ów czujnik jest przyczyna takiego zachowania auta :ok: Link do wyszukiwarki jest w nagłówku forum, lub w moim podpisie :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kml 



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 12:12   

Chciałbym odświeżyć temat. Mam dokładnie taki sam problem, stało się to zupełnie nagle. Po 4 dniach niejeżdżenia wsiadłem do auta i przy delikatnym przyspieszaniu lub jeździe poniżej 2000 obrotów reakcja jest taka, jakbym puścił pedał gazu. Doraźnie pomaga kilkukrotne mocne wciśnięcie gazu - wtedy przeskakuję tę "dziurę" i normalnie przyspiesza. Przejrzałem forum i wszystko pasuje do tego czujnika hamulca, dodatkowo wypstrykałem błędy i wyskoczył mi 37 - właśnie od tego czujnika. Sprawdziłem czujnik i w stanie wyciśniętym jedna para pinów po przekątnej jest zwarta a druga para rozwarta. W stanie wciśniętym jest dokładnie odwrotnie. Czy to jest prawidłowe działanie czujnika? Wydaje mi się, że tak. Próbowałem na stałe zewrzeć jedną parę pinów w ten sposób, aby zasymulować wciśnięty stan czujnika (nie ma hamowania), ale nie dało to żadnych efektów. Sprawdziłem wtyczkę, okoliczne przewody w poszukiwaniu przebicia, standardowo wiązkę tylnej klapy i zero efektów. Za parę dni czeka mnie powrót z urlopu 600km i zaczynam się już poważnie niepokoić :( Czy coś pominąłem? Może jakieś wskazówki? Czy jest jeszcze jakieś miejsce, gdzie mogło dojść do zwarcia?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 13:29   

kml napisał/a:
Czy to jest prawidłowe działanie czujnika? Wydaje mi się, że tak

tak, to prawidłowe działanie.
kml napisał/a:
Próbowałem na stałe zewrzeć jedną parę pinów w ten sposób, aby zasymulować wciśnięty stan czujnika (nie ma hamowania), ale nie dało to żadnych efektów.
No to nic innego nie przychodzi mi do głowy :(
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kml 



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 15:49   

Przeanalizowałem schematy elektryczne i wziąłem się do sprawdzania po kolei wszystkich złącz aż do ECM. Daleko nie musiałem szukać. Jakież było moje zdziwienie, gdy w okolicach złącz C18 i C213 (obok zbiornika na płyn hamulcowy) pod strzępami izolacji zobaczyłem pourywane przewody - właśnie te od czujnika hamulca. Zastanawiam się tylko jak to jest możliwe, żeby tak same z siebie się urwały.. wygląda to bardzo nienaturalnie, tak jakby już wcześniej zrobione to było celowo. Może coś było na rzeczy i ktoś celowo to pourywał i sobie radośnie zwarł z masą na stałe, żeby omijać czujnik? Przy okazji mam też urwane przewody wychodzące ze zbiorniczka na płyn hamulcowy, zastanawiam się do czego służą... Żadnych innych błędów oprócz tego od czujnika nie miałem. W każdym razem spróbuję wszystko połatać i dam znać czy pomogło.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 16:56   

kml napisał/a:
Przy okazji mam też urwane przewody wychodzące ze zbiorniczka na płyn hamulcowy, zastanawiam się do czego służą...
Do włączania kontrolki sygnalizującej za niski stan płynu hamulcowego.
 
 
kml 



Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 11
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 17:31   

Udało się :) Wszystko działa jak dawniej :) Ale do końca życia się będę zastanawiał, jakim cudem pourywały się te przewody. A co do przewodów od zbiorniczka, to pewnie normalnie "panuje" na nich rozwarcie i poza sygnalizacją nie mają wpływu na pracę układów. W każdym razie ponownie to forum uratowało mi tyłek, sto lat jego twórcom :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R211 8V 99'] Padła skrzynia, trzeba kupić "nową".
Demontaż sprzęgła w jaki sposób ?
_Lucas_ Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Wrz 16, 2009 19:03
_Lucas_
Brak nowych postów [R200] dziwne "pykanie" silnika podczas pracy
capsoft Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Maj 09, 2014 17:57
capsoft
Brak nowych postów [r200 1.4si '97] Nie wiem czemu włącza się "alarm"
wasyllo007 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Gru 19, 2007 21:09
wasyllo007



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink