Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Wymiana kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Wymiana kierownicy
Autor Wiadomość
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 23:15   [R25] Wymiana kierownicy
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Mam bardzo zniszczoną kierownice w Roverku. Chciłabym ją wymienić na nowszą i teraz pytanie...czy jest jakiś problem przy wymianie? Oczywiście chciałbym zachować stara poduszkę i wymienić tylko samo koło kierownicy. Czy nie będzie kłopotów z poduszką a dokładniej instalacją itp. przy wymianie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 29, 2011 23:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 00:29   

maciek73, nie będzie żadnych problemów :)
Zrobisz to w 10 minut :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 00:39   

Dzięki wielkie. Czyli nie ma tam jakichś kruczków ktre mogą mnie zaskoczyc przy montażu.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 01, 2011 11:43   

maciek73, a może lepiej obszyć skórką ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 23:13   

Udało mi się kupić okazyjnie kierownicę za śmieszne 40 zł bez poduszki. Stan idealny (mimo swoich lat) no ale było by wszystko za pięknie gdyby nie było kłopotów. Mimo, że kierownica miała być do R25 to po prostu nie pasowała ze względu na ..... cholerny rocznik lub nie ten model. Długosć tulejki z frezem była większa ale jak to mówią.. Polak potrafi i w ruch poszła szlifierka i takim siermiężnym sposobem tymczasowo udało mi sie dokręcić kierownicę. Piszę tymczasowo ponieważ stara kierownica idzie do obszycia, choć powiem szczerze, że ta którą kupiłem bardziej mi pasuje (jest cieńsza nieco). Mam mały dylemat bo faktycznie manualnie pasuje mi ta którą założyłem teraz tylko boję się żeby nie było jakichs kłopotów przez ta domorosłą kombinację. Zobaczę jak wyjdzie kierownica po obszyciu. Ma być w dwóch kolorkach. Udało mi się dopasować skórę do koloru karoserii tak więc będa wstawki w kolorze karoserii i czarne. Kierownica będzie takze podklejana bo faktycznie góra chodziła jak żywa. Jedyne czego się obawiam to, że będzie za gruba po obszyciu no ale jak nie spróbuje to sie nie dowiem. Cała operacja będzie kosztować 130 zł mam nadzieję, że nie będzie to inwestycja bez pozytywnego rezultatu.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 24, 2011 12:09   

Jeżeli sam wieloklin był identyczny i wszedł bez problemu, to powinno być dobrze. Ważne tylko czy równo usunąłeś ten naddatek materiału - szlifierka kątowa to nie najlepsze narzędzie do takiej operacji. Przy montażu dobrze by było założyć też nową nakrętkę samokontrującą - ja takiej nie miałem, dla bezpieczeństwa dałem więc na gwint kroplę kleju anaerobowego.

Tutaj możesz zobaczyć jak wyglądała pod względem grubości moja po obszyciu. Kolory są przekłamane, w rzeczywistości jest czarna.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 23:16   

PTE napisał/a:
Jeżeli sam wieloklin był identyczny i wszedł bez problemu, to powinno być dobrze. Ważne tylko czy równo usunąłeś ten naddatek materiału - szlifierka kątowa to nie najlepsze narzędzie do takiej operacji. Przy montażu dobrze by było założyć też nową nakrętkę samokontrującą - ja takiej nie miałem, dla bezpieczeństwa dałem więc na gwint kroplę kleju anaerobowego.

Tutaj możesz zobaczyć jak wyglądała pod względem grubości moja po obszyciu. Kolory są przekłamane, w rzeczywistości jest czarna.

Wieloklin jest ok. Oczywiście przy takim chałupniczym szlifowaniu nie ma szans, żeby równo uciąć ten za długi kawałek trzpienia czy jak to tam nazwać. Kierownica zastępcza ma być eksploatowana do jutra do wieczora. Mam nadzieję ze krzywda się nie stanie przez ten czas. Wracając do samego obszycia to Twoja kierownica wygląda bardzo fajnie i przyznam się, że moja będzie identycznie obsztyta tylko kolor góry i dołu kierownicy będzie kość słoniowa, czyli taki jak kolor karoserii( będzie się brudzic ale co mi tam zaszaleje :D ). Środek też będzie z dziurkowanej czarnej skóry. Nawet odcięcia będą w identycznych miejscach. co do grubości to wygląda masywnie ale myślę że to kwestia przyzwyczajenia...Zresztą zobaczymy jak załoąze obszytą. Jak będzie zrobiona to wkleję fotkę.

[ Dodano: Sro Maj 25, 2011 23:16 ]
Wklejam jak obiecałem :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 26, 2011 11:01   

A nie lepiej było obszyć całą kierę na czarno ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 26, 2011 11:05   

leszczu napisał/a:
A nie lepiej było obszyć całą kierę na czarno ??

no przecież chciał tak, liczył się z brudzeniem, ale jak mu się podoba no to jego :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
maciek73 



Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Jasło



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 11:10   

Oczywiście, ze liczę się z brudzeniem i faktycznie będzie się brudzić nie ma co się łudzić. Jednak musze przyznać, że prezentuje się bardzo fajnie mimo tych minusów :) Zresztą nie obszywałem kierownicy żeby się sąsiadom podobała tylko mnie :D
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 26, 2011 11:11   

maciek73 napisał/a:
Zresztą nie obszywałem kierownicy żeby się sąsiadom podobała tylko mnie :D

No pewnie, tobie ma się podobać. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r 216] Wymiana kierownicy
Vesper416 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Cze 29, 2009 12:04
NEOSSS
Brak nowych postów [r200 sdi]Wymiana kierownicy i poduszki.
plemaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Kwi 07, 2012 17:07
tronsek
Brak nowych postów [R25] Wymiana przewodu wspomagania kierownicy - Wrocław.
Noir Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Gru 01, 2011 22:22
roverczesci
Brak nowych postów [Rover25] Wymiana kierownicy z R200 do R25. O czym pamietac?
gorski32 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Cze 21, 2013 11:19
leszczu
Brak nowych postów [R200-14 16V 97r] Luz na kierownicy
pawol Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Mar 02, 2008 18:11
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink