Wracając do tematu - Irlandczycy skopali ofertę:
http://www.gddkia.gov.pl/...633d1f44ee557a9
Bez sensu, ale za 32 miesiące będziemy mogli sprawdzić jak się jeździ po chińskiej autostradzie, a resztę zbuduje Strabag, Mostostal i Budimex.
[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 13:21 ]
A przy okazji znalazłem takie info o Lenovo - z tej samej strony (KPRM):
Cytat:
LENOVO – trzeci największy producent komputerów na świecie. W 2007 r. przychody firmy wyniosły ponad 16 mld USD. Firma istnieje od 1984 r. i zatrudnia ponad 19 tysięcy pracowników na całym świecie. W 2005 r. firma przejęła od IBM dział komputerów osobistych.
W Polsce firma buduje fabrykę komputerów w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Wartość inwestycji – 20 mln USD, liczba nowych miejsc pracy – ponad 1200. Ma to być także centrum logistyczne, dystrybucyjne oraz usług dodanych dla rynku europejskiego, afrykańskiego i Bliskiego Wschodu.
Minęło już 4 lata od przejęcia całego działu laptopów od IBM i opinia o nich jest nie gorsza, niż za czasów IBM, a ZTCP to poprzednie 5 lat laptopy IBM były tylko "markowane" IBM, bo powstawały i tak w fabrykach Lenovo.
Dlatego Lenovo to dobry przykład marki chińskiej, która trzyma poziom.
[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 13:35 ]
To jest firma tego mojego kumpla, o którym pisałem:
Cytat:
NUCTECH COMPANY LTD – powstała w 1997 r. firma branży high-tech. Nuctech jest światowym liderem (60 proc. globalnego rynku) w technologii oraz produkcji skanerów do prześwietlania takich obiektów, jak pojazdy, kontenery, cargo, a także urządzeń do sterylizacji przesyłek pocztowych oraz takich, które są stosowane w służbach zapewniających bezpieczeństwo państwa, służbach celnych, bezpieczeństwie ruchu kolejowego, lotniczego, ochronie środowiska, medycynie, przemyśle spożywczym itd.
Od 2005 r. firma posiada w Warszawie jedyne w Europie biuro i prowadzi wspólnie z Bumarem działalność produkcyjno-serwisową. Nuctech był dostawcą urządzenia rentgenowskiego do prześwietlania kontenerów na przejściu granicznym w Dorohusku. Wartość tego kontraktu – 3,7 mln zł.
A tu dwie firmy z mojej branży - jak z samochodami - nowych technologii nie tworzą, ale to co jest 5 lat (w tej branży 5 lat, to jak w każdej innej 20) wstecz produkują dobrze i 2 razy taniej niż reszta:
Cytat:
HUAWEI TECHNOLOGIES – przedsiębiorstwo z branży high-tech i największy producent sprzętu telekomunikacyjnego w Chinach. Firma ma centra R&D w Europie, Azji i Indiach. Ponad 60 proc. światowych operatorów telekomunikacyjnych pracuje na systemach Huawei.
Biuro w Polsce istnieje od 2005 r. Obsługuje region Europy Centralnej, Wschodniej i kraje skandynawskie. Firma zawarła globalną umowę z France Telecom, na mocy której stała się dostawcą sprzętu dla usług ADSL. W 2005 r. podpisała z Telefonią Dialog kontrakt (9,5 mln zł) na budowę sieci telekom. Huawei dostarczył (w oparciu o chiński kredyt) kompletne rozwiązania techniczne dla operatora telefonii komórkowej P4 (Play) o wartości 150 mln €.
Firma współpracuje z polskimi ośrodkami akademickimi, organizuje studentom staże w różnych departamentach firmy w Chinach, Polsce i oddziałach europejskich.
ZTE Corporation – największa firma telekomunikacyjna w Chinach, dostawca sprzętu telekomunikacyjnych i rozwiązań sieciowych. ZTE posiada 16 centrów R&D na świecie. Według danych za 2007 r. firma posiada 12 tys. patentów, z czego 90% z zakresu praw własności intelektualnej. W Europie centrum operacyjnym są Węgry, firma planuje uruchomić oddział R&D w Polsce.
ZTE Polska zostało założone w 2005 r. W 2006 r. obroty wyniosły 15 mln USD. Wartość sprzedaży oddziału w 2007 r. osiągnęła 30 mln USD. Firma zatrudnia w Polsce 29 osób. ZTE Polska podpisał kilka dużych kontraktów z TPSA i Orange Polska dotyczących dostarczenia modemów DSL i terminali 3G, a także terminali UMTS dla Polkomtela. W 2007 roku ZTE Polska rozpoczęła realizację wielomilionowego kontraktu CDMA z nowym operatorem Nordisk Polska, który buduje sieć w Polsce w oparciu o technologie ZTE.
A że większości jednak ciągle komórka służy do dzwonienia, a nie oglądania filmów i ściągania notowań giełdowych, to te firmy mają się obecnie lepiej niż dobrze, bo do tego wystarcza technologia nawet sprzed 15 lat.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 28, 2009 11:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Co do komputerów to weź maciek pod uwagę, że większość komponentów komputerowych w tej chwili jest made in china. Osławione produkty Apple'a też Podobnie Asus - te 2 firmy są w pierwszej trójce bezawaryjności sprzętu komputerowego o ile dobrze pamiętam. Źródeł musiałbym poszukać - gdzieś na grupie p.c.o.a się przewalają linki często
Sam piszę z Lenovo 3000 N200 i od ponad roku poza klawiaturą, która poszła do wymiany po upadku lapcia (musiało się coś poluzować - też nie wysiadła całkiem tylko czasem przerywała) nic nie było robione. Działa bez zastrzeżeń.
To był przykład, bo kolega Mayson uważał, że to co jest produkowane w Chinach, ale nie pod chińską marką nie może być argumentem przeciw tezie, że Chińczycy produkują tylko tandetę, więc wskazałem chińską markę, która nie produkuje tandety.
Że 95% elektroniki jest produkowane w Chinach to ja wiem.
Ja piszę z Lenovo 3000 N500 i nie mam z nim żadnych problemów.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
To był przykład, bo kolega Mayson uważał, że to co jest produkowane w Chinach, ale nie pod chińską marką nie może być argumentem przeciw tezie, że Chińczycy produkują tylko tandetę,
Dokładnie
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Na A2 porównanie COVEC - Strabag będzie bezpośrednie - odcinki C i D.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie tylko Chińczycy składają 2 razy tańsze oferty:
Cytat:
Najtańszą ofertę złożyła firma Skanska SA, która zaoferowała cenę na poziomie 468 mln zł. Kosztorys GDDKiA dopuszczał koszt o 50 proc. wyższy – 988 mln zł.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że Niemcy podają ceny brutto (tak tam, jak i tu, specjalnie zaznacza się, jeśli podaje się cenę netto, a u nas pokazuje się tak, żeby podatnik myślał, że nie było tak drogo)...
I przypominam, że Stadion Narodowy zaliczył gigantyczną wtopę, bo podobno schody są źle zamontowane i do końca nie wiadomo jak i kiedy to zostanie poprawione.
Ztcw z autostradami jest podobnie.
Nie dziwię się, że nasi podwykonawcy bronią swoich wysokich marż i jak Chińczycy się spóźniają o 60 dni z płatnością, to palą opony na drogach, a jak Strabag i Skanska płacą po 120 dniach, to wszystko jest ok.
A porównując jakość działania firm europejskich i innych dodajmy do wątku inne zawalone (piszę tylko o zerwanych kontraktach albo tych bliskich do zerwania, bo oficjalnie A2 też nie jest jeszcze zerwane) ostatnio odcinki autostrad:
- A1 Stryków-Pyrzowice
- A1 na południe od A4 (chyba Świerklany-Goryczki albo jakoś tak)
- A4 obwodnica Brzeska
- A4 na wschód od Rzeszowa
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nawiasem mówiąc w porównaniu do Allianz Arena to urodą nie grzeszy....
Słyszałem o tym wcześniej, ale że nie jestem specem od stadionów jakoś mi to uleciało.
Ale teraz widze, że jest po prostu paskudny. A to NARODOWY.
Albo te zdjęcia jakieś lipne, w końcu mówimy o obiekcie którego jeszcze faktycznie nie ma. Nie podoba mi się jednak, że wyglada jak jeż, lub gród otoczony dzidami dla obrony. Sprawia wrażenie ogromnego .... namiotu.
Co do ceny to AA zostało oddane do użytku w 2005 roku, wtedy ceny mogłby być inne. Co nie zmienia faktu, że z pewnością tanio nie mamy.
Co do ceny to AA zostało oddane do użytku w 2005 roku, wtedy ceny mogłby być inne. Co nie zmienia faktu, że z pewnością tanio nie mamy.
No właśnie, też o tym myślałem.
Ale właśnie - 2003-2005, 2008...
Otwarcie kopert na Stadion Narodowy - 9 kwietnia 2009...
Czyli "szalejący kryzys"...
To chyba raczej nie podnosi cen.
Pomijam już to, że w tamtym czasie rynek pracy w Niemczech był dość szczelny i Allianz Arena było budowane raczej przez niemieckich pracowników, a koszty pracy w Niemczech są NIEPORÓWNYWALNE z polskimi...
Załóżmy tylko, że średnio przez 2 lata pracuje 1000 osób, czyli mamy 24000 pensji.
W Polsce średnia pensja to na koniec zeszłego roku około 3900 zł, w Niemczech to coś koło 3100 Euro, więc, bardzo uśredniając i tylko przykładowo, koszty samych pensji w Polsce ok. 93 mln zł, w Niemczech ok. 74 mln Euro, czyli 293 mln zł...
Cytat:
Albo te zdjęcia jakieś lipne, w końcu mówimy o obiekcie którego jeszcze faktycznie nie ma. Nie podoba mi się jednak, że wyglada jak jeż, lub gród otoczony dzidami dla obrony. Sprawia wrażenie ogromnego .... namiotu.
Spoko, stadion w Gdańsku wygląda jak wielka OPONA.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
To nie od dziś wiadomo, że w Polsce koszt wybudowania autostrady po płaskim terenie jest większy niż w Szwajcarii koszt autostrady wydrążonej przez środek góry
Do tego dodajmy że nasze autostrady wymagają remontu jeszcze zanim zostaną ukończone, co jest chyba wyczynem na skalę światową.
Gdyby u nas było trzęsienie ziemi, to przez najbliższe 20 lat jeździlibyśmy traktorami, bo nic innego by nie przejechało. A japończycy swoje drogi naprawili w 4 dni (no jasne nie wszystkie ale i tak niezły wynik)
http://www.neatorama.com/...lding-in-japan/
I jakoś nikt nie pomyślał, żeby zażądać w przetargu np. 10 letniej gwarancji na nawierzchnię, to by im przeszła ochota na budowanie na piachu.
Domyślam się, że oni tam na górze nie są aż tacy głupi, jakby to wynikało z ich działań. Po prostu ktoś na tym zarabia i tyle.
PS. Nasz stadion też zaraz będzie pewnie remontowany, ale mam nadzieje że nie wybudowali go na piachu.
[ Dodano: Wto Cze 07, 2011 08:40 ]
Nowe informacje
Ech... Polskie prawo o zamówieniach publicznych...
Swoją drogą też mi się podoba taka informacja:
Cytat:
Z informacji gazety wynika, że premier otrzymał raport o COVEC w ostatnich dniach.
Centralne Biuro Antykorupcyjne i Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego oceniają w nim, że będziemy mieli problem z wyegzekwowaniem ewentualnych kar za porzucenie placu budowy przez chińską firmę.
No to świetnie, że premier dostał raport "w ostatnich dniach", kiedy gazety piszą o kłopotach z płatnościami od przynajmniej miesiąca.
Jak to dobrze, że jestem tak znieczulony polskimi absurdami, że mnie to nawet nie wzburza.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum