Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 25 1.4] 83KM A 1.4 103KM RÓŻNICE
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 25 1.4] 83KM A 1.4 103KM RÓŻNICE
Autor Wiadomość
MIKOLAJ100 



Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: konin



Wysłany: Sob Lip 02, 2011 23:57   [R 25 1.4] 83KM A 1.4 103KM RÓŻNICE
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów!

Stałem się posiadaczem Rovera w słabszej wersji silnikowej i zacząłem drążyć temat podniesienia mocy! Niestety można powiedzieć , że problem ten nadal jest że tak powiem nie do końca sprecyzowany! To co ja zdołałem znaleźć w internecie to oczywiście opcja nr.1 o której już chyba wszyscy wiedzą lecz nie do końca ufam że to coś daje!

1. Wymiana przepustnicy z wersji mocniejszej najlepiej aluminiowej 52 mm fajnie by było jak by to była prawda!

Druga opcja wydaje mi się bardziej prawdopodobna czyli:
2. Wymiana przepustnicy i do tego zmiana ECU

Istnieje jeszcze trzecia otóż różnica w silniku 83km a 103km jest dość spora i wymuszona normami emisji spalin dlatego została zmieniona konstrukcja silnika! Konkretnie:

1.Układ zapłonowy czyli brak rozdzielacza zastosowano cewki,
2.Inny przebieg krzywej momentu
2.Kolektor wydechowy
3.Koło zamachowe
4.Komputer

Co o tym myślicie bo moje zdanie jest takie że wymiana przepustnicy chyba jest bez sensu już lepiej chyba zamontować chipa i mieć te 8 - 9 km więcej! Koszt to dokładnie nie jestem w temacie ale chyba jakieś 900 zł www.optima-chiptuning.pl www.skn-tuning.pl
Ostatnio zmieniony przez MIKOLAJ100 Nie Lip 03, 2011 09:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 02, 2011 23:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Lip 03, 2011 08:52   

był kiedyś na forum temat o tym i okazało sie, że przepustnica nie otwiera sie do końca :]
jest fotorelacja jak przerobic przepustnice, poszukaj
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 10:36   

MIKOLAJ100, wsadź przepustnice od poldka i będziesz miał spokojnie te 103 KM :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 11:06   

Krzysi3k, Ale z tego co wiem to przy montażu przepustnicy z poldka jest jakaś rzeźba.... chyba dobrze pisze.....????
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 11:29   

MIKOLAJ100, rozumiem, że masz wersje 1.4 83KM ?? Jeśli tak to zmieniasz tylko przepustnice która otwiera się na maxa, obojętnie czy plastikowa czy metalowa( ale lepiej od razu na metalową zmienić aby w przyszłości niemieć problemów z zawieszaniem obrotów.)
Możesz również tak jak pisze Krzysi3k, zmienić przepustnicę na tą od Poldka 1.4, która jest duża większa od oryginalnej, bo ma 58 mm.
kamax_19 napisał/a:
Krzysi3k, Ale z tego co wiem to przy montażu przepustnicy z poldka jest jakaś rzeźba.... chyba dobrze pisze.....????

Ja wiem czy jest duża rzeźba ?? Odcinasz tylko od niej silniczek krokowy i zamieniasz mocowania linki gazu i tyle, reszta pasuje plug&play. Nie będę więcej się tu rozpisywał na ten temat, bo już był nie raz już poruszany na naszym forum. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 12:03   

leszczu napisał/a:
Ja wiem czy jest duża rzeźba ?? Odcinasz tylko od niej silniczek krokowy i zamieniasz mocowania linki gazu i tyle, reszta pasuje plug&play. Nie będę więcej się tu rozpisywał na ten temat, bo już był nie raz już poruszany na naszym forum. :wink:


a co z wężykiem od odpowietrzenia skrzyni korbowej?

Ja to rozwiązałem w ten sposób, że dorobiłem dodatkowy wlot w przepustnicy, można zastosować trójnik w wężykach ale to nie jest najlepsze rozwiązanie
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 12:12   

Kozik napisał/a:
a co z wężykiem od odpowietrzenia skrzyni korbowej?

U mnie jest po prostu nie podłączony do niczego. :wink:
Kozik napisał/a:
Ja to rozwiązałem w ten sposób, że dorobiłem dodatkowy wlot w przepustnicy,

W którym dokładnie miejscu zrobiłeś ten wlot ??
Kozik napisał/a:
można zastosować trójnik w wężykach ale to nie jest najlepsze rozwiązanie

Nie, ten mod by nie przeszedł. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 12:26   

leszczu, wg mnie nie można tak tego zostawić, nie wolno zaślepiać i nie wolno zostawiać bez filtrowania, nie będę zmyślał ale mój gazownik powiedział że jeśli się tego nie podłączy albo podłączy do atmosfery to coś tam niedobrego się dzieje, a gość się zna na rzeczy.

Ja jeździłem na trójniku przez 3 miechy i w końcu zrobiłem jak się należy
;)

leszczu napisał/a:
Nie, ten mod by nie przeszedł. :/


dlaczego? lepsze to niż nie podłączenie lub zaślepienie.

leszczu napisał/a:
W którym dokładnie miejscu zrobiłeś ten wlot ??


poniżej oryginalnego wlotu ;) podobnie jak jest w fabrycznej przepustnicy.

wywierciłem otwór, nagwintowałem, wkręciłem rurkę, naddatek rurki spiłowałem od środka i wygląda jak oryginał no i przede wszystkim jest tak jak przykazała fabryka (głupi tego nie wymyślił tak że by tylko sobie było)

[ Dodano: Nie Lip 03, 2011 12:26 ]
MIKOLAJ100, szukaj oryginalnej przepustnicy z 103KM lub większej albo rzeźba polonezowskiej.
Niedługo zrobię test na hamowni jaka jest różnica między przepustnicą polonezowską a roverowską ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 12:42   

W takim razie będę musiał u siebie to zrobić.
Kozik napisał/a:
poniżej oryginalnego wlotu ;) podobnie jak jest w fabrycznej przepustnicy.


Dokładnie w tym miejscu ??
Kozik napisał/a:
wywierciłem otwór, nagwintowałem, wkręciłem rurkę, naddatek rurki spiłowałem od środka i wygląda jak oryginał no i przede wszystkim jest tak jak przykazała fabryka (głupi tego nie wymyślił tak że by tylko sobie było)

Fajnie by było jakbyś cyknął fotkę jak to teraz wygląda. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 12:45   

leszczu, ten dzyndzel co zaznaczyłeś ja wyciąłem (zrównałem) i mniej więcej w tym miejscu jest u mnie teraz rurka, niestety nie cyknę fotki dzisiaj bo zostawiłem auto w miejscu wczorajszego alkoholizowania się ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 12:49   

No to będę musiał pokombinować, a jak nie wyjdzie to kupie aluminiową przepustnicę od silnika 1.8 i tyle. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Tommek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Przemyśl / Kraków



Wysłany: Nie Lip 03, 2011 12:51   

Kozik, jakbyś mógł to zrób przy okazji fotki z tym dodatkowym wlotem, bo też mi się wydaje, że ten wężyk nie powinien leżeć luzem, czy też być zaślepiony.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 12:51   

Cytat:
niestety nie cyknę fotki dzisiaj bo zostawiłem auto w miejscu wczorajszego alkoholizowania się ;)

Szkodą. Jak będziesz miał czas to cyknij, bo chcę zobaczyć jak to mniej więcej wygląda. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 12:52   

ja będę właśnie testował różnice na hamowni między oryginalną przepustnicą ALUMINIOWĄ OD SILNIKA 1,8 i polonezowską ;)

Myślę, że do dwóch tygodni będą już jakieś wykresy z hamowni ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 12:55   

Cytat:
Myślę, że do dwóch tygodni będą już jakieś wykresy z hamowni ;)

O to fajnie, w końcu będą jakieś dowody czy ta przepustnica robi jakąś różnicę. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:08   

Rozumiem, zaślepiać odpowietrzania skrzyni korbowej nie można, ale puścić w atmosfere to co się niby niedobrego stanie?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
MIKOLAJ100 



Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: konin



Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:08   

Super by było! Postaram się kupić taką przepustnicę od rowerka 103km! Rozumiem że od 200 pasuje ! W nawiasie mówiąc jakieś 3 lata temu miałem takiego roverka sprowadzonego z Niemiec! Jak to jeździło to po-prostu ogień niejednemu sprałem dupsko! Niektórym gały wychodziły ze zdziwienia!
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:10   

MIKOLAJ100 napisał/a:
Rozumię że od 200 pasuje !

Tak, ale R200 były tylko plastikowe przepustnice. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:16   

Krzysi3k napisał/a:
Rozumiem, zaślepiać odpowietrzania skrzyni korbowej nie można, ale puścić w atmosfere to co się niby niedobrego stanie?


nie chcę zmyślać ale z tego co wiem to przy mocnym pałowaniu z ciśnieniem się coś niedobrego dzieje.
Jak by tego nie rozpatrywać ktoś to wymyślił i jakiś sens ma to rozwiązanie, myślę że z fabryki by niedoróbka nie wyszła.

co do puszczenia w atmosferę to ok ale jeśli już to tylko przez filtr

[ Dodano: Nie Lip 03, 2011 13:16 ]
leszczu napisał/a:
Tak, ale R200 były tylko plastikowe przepustnice. :wink:


też tak słyszałem ale ciężko mi w to uwierzyć bo swojego rovera 1,4 16V z włoch miałem z aluminiową, rovera 218 VVC kupiłem z anglii i też była aluminiowa przepustnica.
Nie sądzę żeby ktoś modził tego z włoch bo anglik był poprzerabiany na maksa więc możliwe ale włoch był golutki bez alu ani żadnych modyfikacji. Więc może jednak były fabrycznie wersje z aluminiową przepustnicą w Roverach
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 13:37   

Kozik, chodzi o ekologię ;) żeby opary oleju nie dostawały się do atmosfery :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4 2001] Jak z 83KM zrobić 103KM... oraz inne pytania.
Nie działa spryskiwacz i wycieraczka tylnej szyby
niuton Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Wto Cze 17, 2008 15:19
niuton
Brak nowych postów [R25/MG ZR] 1.8 VVC różnice
Macko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Maj 15, 2021 09:08
Macko
Brak nowych postów [R200] różnice 1,4 /1,6 /1,8
sebeks Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Sty 26, 2012 08:57
sebeks
Brak nowych postów [MG ZR 160 / R200] Różnice w silniku 1.8 VVC
dzban Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Mar 18, 2017 10:43
BigBoyPL
Brak nowych postów [R220 SD 97'] 185/55 vs 195/55 - roznice w eksploatacji?!
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Lut 18, 2009 11:54
xtek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink