Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45 diesel z 2004 po lifcie] - Pytanie o silnik oraz o Rave
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r45 diesel z 2004 po lifcie] - Pytanie o silnik oraz o Rave
Autor Wiadomość
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Sob Sie 27, 2011 22:59   [r45 diesel z 2004 po lifcie] - Pytanie o silnik oraz o Rave
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Wie ktoś może jakiej produkcji jest silnik w 45 po lifcie ( w dieslu). Jest to BMW czy dalej Rover?
Jaki jest tam rozrząd? Pasek czy łańcuch.
I wreszcie, ma ktoś dostęp do RAVE oraz EPC dla tego autka? (mam tylko Rave tego do 2002r).
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 27, 2011 22:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Sie 27, 2011 23:14   

Silnik BMW był tylko w 75.
Jest pasek.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 09:54   

Hmm, ja nie mam żadnego doświadczenia tym roczniku roverka, a sprzedawca zarzekał się przez telefon, że to silnik bmw ale to moze byc na tzw zacheta dla kupujacego.
Kasjopea dysponujesz moze jakims wpisem ravea albo z epc jaki tym silnika jest w tym roczniku? a jeszcze lepiej masz moze nowszego ravea i epc?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 09:55   

redcloud napisał/a:
sprzedawca zarzekał się przez telefon, że to silnik bmw ale to moze byc na tzw zacheta dla kupujacego.

oni nie mają pojęcia co sprzedają, w moim też podobno siedzi diesel z Hondy a to bzdury
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 12:25   

redcloud napisał/a:
Kasjopea dysponujesz moze jakims wpisem ravea albo z epc jaki tym silnika jest w tym roczniku? a jeszcze lepiej masz moze nowszego ravea i epc?
Nie mam. Jest tylko to, co na stronie.

A silniki po lifcie zostały takie same, jakieś tam kosmetyczne zmiany były tylko w ogóle, bo Rover już słabo przędł wtedy.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 21:02   

Silnik diesla jest konstrukcyjnie taki sam od 96 do końca produkcji (modele 200/400 i 25/45 oraz 600). Jest to silnik rover'a. Nigdy po roku 96 nie montowano diesla Hondy do rovera, jak było przedtem nie wiem. Silnik rovera był montowany do hondy. Silnik BMW był tylko w Rover 75 diesel. Poszczególne diesle rovera różniły się tylko pompami paliwa komputerem, zaworami EGR, przepływomierzami, czyli głównie elektroniką. Były też dwie wersje rozrządu, można rozpoznać po rolce po zdjęciu obudowy z prawej strony silnika (stojąc przed autem) jaki rozrząd należy kupić. W dieslach rovera były dwa paski. Jest to silnik kolizyjny, także po zakupie warto wymienić paski i rolki nawet jak sprzedawca zarzekał się, że był rozrząd robiony- chyba że ma na potwierdzenie fakturę, bądź paragon. Silniki benzynowe 1.4 1.6 1.8 2.0 i 2.5 mogą być tylko konstrukcyjnie podobne do silników Hondy ale są to konstrukcje Rover'a. Generalnie jeżeli mowa o silnikach rovera to są to silniki firmy powertrain podobnie jak skrzynie biegów.
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sie 29, 2011 09:42   

Silniki benzynowe nie są konstrukcyjnie podobne do niczego na rynku :)
I prawdopodobnie nieprędko pojawi się coś podobnego.

R75 to jedyny model opracowywany wspólnie z BMW.

R45 ma 100% silniki Rovera, z resztą ten model został wprowadzony już po tym jak Rover zakończył współpracę z BMW.

Ostatnie silniki Hondy można znaleźć w R400 MkII z automatyczną skrzynią biegów. Współpraca z Hondą zakończyła się w 1994r.

Co do skrzyni biegów to sprawa jest bardziej skomplikowana, bo R45 miał ich aż trzy.
R65, IB5 oraz PG-1.
Z tego chyba tylko PG1 jest w dieslu oraz V6 i jest to konstrukcja Powertrain, choć podobno na bazie Hondy (czy to prawda nie wiem).
Mniejsze beznynowe miały do ok 2003r R65 (Rover-PSA) a potem IB5 (ford).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 1.4 + gaz 2004 r. pol lifcie] wymiana silnika
latoking Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Lut 08, 2016 08:46
latoking
Brak nowych postów [R45] rover 45 po lifcie 2004- po wypadku, kilka pytań
dawid257 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Lis 20, 2015 19:58
dawid257
Brak nowych postów [R420] Pytanie o rave
adas25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Sie 28, 2007 12:54
thef
Brak nowych postów [ Rover 45 2,0ITD ] jaki silnik do Rovera 45 2,0 z 2004 r.
darek45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lip 25, 2013 10:41
Raptile
Brak nowych postów [diesel r45] osłona pod silnik
borek88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Pon Lip 04, 2011 21:40
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink