Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214] Wymiana sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 214] Wymiana sprzęgła
Autor Wiadomość
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 04, 2011 14:19   [R 214] Wymiana sprzęgła
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Przymierzam się do wymiany sprzęgła - tarcza, łożysko i docisk. Mam problem z półośkami, aby je wyjąć muszę rozkręcać przeguby zewnętrzne, czy jeżeli rozkręcę wahacze to będzie dało się je wyjąć?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 04, 2011 14:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Siwy_028 



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 61
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 21:52   

tak da rade je wyjąć
 
 
kasiapila 



Dołączyła: 05 Maj 2008
Posty: 54
Skąd: opolskie



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 16:34   

Witam!
Mam pytanie do kolegi... Jak się zabrać po kolei do wymiany sprzęgła? Co odkręcać i co ruszać, a czego nie? Informacja bardzo potrzebna:) Pozdrawiam!
_________________
kasia
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 19:56   

wiec tak przydał by sie kanał ale jak nie ma to tez da sie to zrobić :)
Stawiamy auto na podstawki i spuszczamy olej ze skrzyni biegów do pojemnika następnie zdejmujemy koła i wkładamy (jeśli mamy wentylowana tarcz) np mocny śrubokręt miedzy tarcz w celu aby przy odkręcaniu przegubu półoś nie kręciła sie i następnie odkręcamy przegub zewnętrzny. następnie odkręcamy sworzeń dolny zwrotnicy i wyciągamy śrube i wybijamy wahacz ze zwrotnicy po czym jak mamy juz luźna zwrotnice możemy wyjąć przegub z frezu i szrpnieciem (z czuciem) wyjąć półoś ze skrzyni biegów (w której spuściliśmy olej zeby się nam teraz nie wylał) Z drugiej strony robimy dokładnie to samo i później podwieszamy silnik np na jakimś pasie i odkręcamy łapę skrzyni biegów rozrusznik węże wężyki kable kabelki i takie tam pierdoły i odkręcamy skrzynie od słupka i wyciągamy ją dołem :) MOże pominąłem parer drobiazgów ale sami do tego dojdziecie w trakcie pracy :) Powodzenia

[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 19:56 ]
rovek, zeby wyjąć przeguby zewnętrzne musisz wybić sworzeń na zwrotnicy i będzie git
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
kasiapila 



Dołączyła: 05 Maj 2008
Posty: 54
Skąd: opolskie



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 18:50   

a jakie rozmiary kluczy są potrzebne do wymiany? I jakie szczegóły pominąłeś. Chcę się do tego jutro zabrać i obawiam się, że wiedzy mi zabraknie w trakcie i co potem?? :D
_________________
kasia
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 21:12   

kasiapila, sama będziesz to robiła ??

klucze to 19 17 15 13 10 8 kwadrat do korka skrzyni oleju
jak będziesz rozkręcać śruby zaznacz sobie gdzie jaka była zeby potem przeoczeń nie było bo są 3 rodzaje gwintów jesli dobrze pamiętam :)
Opisze proces raz jeszcze
maska w góre i
wyjmujesz akumulator
demontujesz obudowę filtra powietrza
demontaż podstawy akumulatora
zdejmujesz linkę sprzęgła
okręcasz masę silnika
odpinasz czujnik biegu wstecznego
Następnie....
jak auto stoi na ziemi popuszczasz nakrętkę przegubu zewnętrznego z obu stron
popuszczasz koła przednie
auto dajesz do góry
zabezpieczasz auto zeby kuku nie zrobiło :P
spuszczasz olej ze skrzyni biegów
odkręcasz sworznie wahacza dolnego wybijasz sworznie
odkręcasz wcześniej popuszczoną nakrętkę półośki
wybijasz sworzeń
odchylasz zwrotnice
wyjmujesz ze zwrotnicy półoś
szarpnięciem wyjmujesz ja ze skrzyni biegów
śmigasz na druga strone i robisz to samo :)
jak juz nie masz pół osiek i oleju w skrzyni wskakujesz spowrotem pod maskę i
odkręcasz przewody idące do rozrusznika
i odkręcasz górna śrubę od rozrusznika
kładziesz sie po auto i tam masz drugą śrubę od rozrusznika i tez ja odkręcasz :)
odpinasz kostkę od ślimaka (prędkościomierza) i czujnika na wale
zabezpieczasz silnik zeby nie spadł po po zdemontowaniu skrzyni
zdemontuj odciąg wahacza lewego (nie będzie przeszkadzał przy demontażu skrzyni)
odkręcasz śruby skrzyni na obkoło (pamiętaj która gdzie)
odkręcasz poduszkę skrzyni (od góry )
i wio ze skrzynia
Reszta wyjdzie w praniu bo zawsze sa jakieś niespodzianki :D
Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
kasiapila 



Dołączyła: 05 Maj 2008
Posty: 54
Skąd: opolskie



Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 11:26   

Dzięki, dzięki, dzięki! Właśnie o to mi chodziło:) A co do samiości robienia tego... Nie będę tego robić, bo nie dałabym rady, ale tata, a jemu podpowiedź się przyda:) Klikam "pomógł" :D
_________________
kasia
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 19:17   

NIe ma za co :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
machen3135 



Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 12:48   

dobra a ja mam problem z odpięciem wodzików od skrzyni jeden to jest w sumie prosto ale drugi od początku do końca jest pozagniatany i nie ma możliwości demontażu, może ktoś ma knif jak go ściągnąć ?
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 20:23   

w benzynie jest taki sam wybierak jak w dieslu ?? rurka z przegubem ?? bo jeśli tak to wystarczy pod lewarkiem biegów pod spodem odkręcić śrubę 8' na 13' klucz i po temacie
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 20:36   

machen3135 napisał/a:
dobra a ja mam problem z odpięciem wodzików od skrzyni jeden to jest w sumie prosto ale drugi od początku do końca jest pozagniatany i nie ma możliwości demontażu, może ktoś ma knif jak go ściągnąć ?


To masz problem, bo poprzedni właściciel zamiast wymienić zużyty wodzik, zagniótł go na kulce. Po zdjęciu wodzika, może okazać się, że do wymiany jest wodzi i conajmnie kulka... jeśli nie cały ten mechanizm, który zmienia z ruchu wzdłużnego na poprzeczny :(

[ Dodano: Pią Wrz 16, 2011 20:36 ]
Firq napisał/a:
w benzynie jest taki sam wybierak jak w dieslu ?? rurka z przegubem ?? bo jeśli tak to wystarczy pod lewarkiem biegów pod spodem odkręcić śrubę 8' na 13' klucz i po temacie


W 1.4-1.6 jest mechanizm znany z francuzów :(

Wodziki z teflonowymi wkładkami, które montuje się na wcisk na kulce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i 97r] Wymiana sprzęgła
immk83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Kwi 22, 2008 11:08
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 214 Si] wymiana sprzęgła
Gutek-145 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Paź 15, 2012 10:01
Adrian
Brak nowych postów [R200] wymiana sprzegła
ciagnie jak szalone
grybam Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Sob Paź 11, 2008 21:31
Brt
Brak nowych postów [R200 1,4Si 97'] Wymiana sprzęgła
Artus2000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Cze 07, 2008 09:04
Artus2000
Brak nowych postów [220SDi `98] Wymiana sprzegła
beldo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Maj 18, 2008 11:47
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink