Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] dziwne stuki podczas hamowania silnikiem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] dziwne stuki podczas hamowania silnikiem
Autor Wiadomość
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 13:46   

Nigdy wcześniej mi się to nie zdażyło a pierścieni centrujących nie mam. Koła sam też zdejmowałem nie raz i nigdy nie musiałem dokręcać, po tym zajściu raz tylko spröbowałem i żadna nawet nie drgnęła. Auto w styczniu przyjechało na alu felgach z niemiec i może faktycznie występuje efekt ogniwa elektrochemicznego :mrgreen: . Tą zimę też będę śmigał na alu i zobaczymy czy sytuacja się powtórzy.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 05, 2011 13:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Paź 06, 2011 09:26   

Temat znam pracuję między innymi przy przekładkach opon. Zdarzają się sytuacje gdy śruby się luzują jak również gdy są problemy z odkręceniem śrub.
Pierwszy przypadek to nie oczyszczenie złogów tlenków, czyli korozji( po przykręceniu koła tlenki wykruszają się i koło się luzuje)
Drugi przypadek polega na tym, że tlenek glinu ma większą objętość niż aluminium z którego powstał i i następuje dociśnięcie śrub do felgi.(kilka uderzeń ciężkim młotkiem i śruby puszczają, najczęściej bez rury)

Spotkałem się z przypadkiem kiedy korozja aluminiowego zacisku spowodowała odchylenie go od jarzma do tego stopnia, że klocki blokowały i stale ocierały o tarcze.

Jak w reklamie nie wiecie jakie siły drzemią w naturze :grin:
_________________
rom
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 06, 2011 09:28   

automechanik napisał/a:
Pierwszy przypadek to nie oczyszczenie złogów tlenków, czyli korozji( po przykręceniu koła tlenki wykruszają się i koło się luzuje)
Drugi przypadek polega na tym, że tlenek glinu ma większą objętość niż aluminium z którego powstał i i następuje dociśnięcie śrub do felgi.(kilka uderzeń ciężkim młotkiem i śruby puszczają, najczęściej bez rury)

Dokładnie tak mi to gumiarz wytłumaczył
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Czw Paź 06, 2011 09:38   

u mnie poprzednik posmarował śruby smarem chyba po to zeby lepiej sie wkręcały :mrgreen: mimo ze je czyściłem i tak smar jest ale jeszcze ani jedna śruba mi sie nie odkręciła :wink:
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z silnikiem podczas hamowania
mironh Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Wrz 28, 2013 14:58
TeDI
Brak nowych postów [R75] trykotanie ABS-u podczas hamowania
markoni00 Rover serii 75, MG ZT 16 Pon Lut 08, 2016 13:05
Darek2604
Brak nowych postów [R75] Cykanie podczas hamowania
kalixt Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Lis 30, 2012 18:33
kalixt
Brak nowych postów [R75] Wibracje przednich kół podczas hamowania
beny82 Rover serii 75, MG ZT 30 Sro Cze 26, 2013 17:06
haszczyc
Brak nowych postów [R75] Ponadwymiarowe panewki, problem z silnikiem stuki
gandi84 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Sie 19, 2012 17:50
gandi84



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink