Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] skręca w lewo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 18:48
[MGF] skręca w lewo
Autor Wiadomość
Madallene 



Dołączyła: 29 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: SŁUPSK



  Wysłany: Sob Paź 31, 2009 09:42   [MGF] skręca w lewo
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam,
od ponad roku jestem właścicielką MG-F, jest wspaniały za wyjątkiem paru niedoskonałości które zaczynają mnie denerwować. Po odpaleniu kierownica zawsze wykonuje ruch skrętu w lewo, po ruszeniu kierownica potrafi skręcić się nawet na 2 obroty ( to jest niebezpieczne).W czasie jazdy po niedoskonałościach naszych dróg uporczywie chce skręcić w lewo , trzeba dosyć mocno trzymać kierownicę, przy prędkościach powyżej 130 km/h zaczyna myszkować i staje się ztrasznie niestabilny. Czasami (niewiadomo od czegoto to zależy)jedzie bardzo równo jak po szynach. Byłam w serwisie w Gdyni BMW-ROVER ale niestety rozłożyli ręce , wyłączyli mi wspomaganie , bo wtedy objawy ustępowały.....ale ile można jeździć bez wspomagania ( wolę pocić się na siłowni). Może ktoś z Was będzie miał pomysł i wskazówki co mojemu maleństwu dolega?
Ostatnio zmieniony przez emes Wto Lis 23, 2010 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 31, 2009 09:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 31, 2009 10:51   

jak to wina wspomagania to może trzeba sprawdzić pompe? uderz do PH JOWI lub Mariusza 418, oni CI pomogą ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Madallene 



Dołączyła: 29 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: SŁUPSK



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 11:02   

Serwis coś wspominał o pompie ,ale w miarę możliwości chciałam być pewna zanim zacznę naprawę
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 17:08   

Mozliwe jest takze uszkodzenie maglownicy(kolumny) i jest to tez bardziej prawdopodobna...
Najpierw trzeba podmienic pompe(ktora mozesz kupic u mnie) a nastepnie sprawdzic przewody, potem maglownica(kolumna) i drazki...
Ostatnio zmieniony przez NEOSSS Sob Paź 31, 2009 17:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Paź 31, 2009 17:13   

NEOSSS napisał/a:
Mozliwe jest takze uszkodzenie maglownicy i jest to tez bardziej prawdopodobna...
Najpierw trzeba podmienic pompe(ktora mozesz kupic u mnie) a nastepnie sprawdzic weze, potem maglownica i drazki...


Masz pompy do wspomagania do MGF'a ?? Tam jest wspomaganie elektryczne, a nie takie jak w pozostałych modelach.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sob Paź 31, 2009 17:35   

Tomi, pompa wspomagania elektryczna dziala na tej samej zasadzie w MG F i TF co bodajze w Punto II przy kreceniu kierownica silniczek elektryczny wspomaga nam krecenie... Pompe jaki cala kolumne posiadam... :)
 
 
 
Slawny 



Dołączył: 19 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Pruszków

MG MGF

Wysłany: Sob Paź 22, 2011 12:49   

Czytałaś ten temat?:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=70921

Też mam podobny problem i wydaje mi się że to wina rozkalibrowanego czujnika wspomagania.
 
 
Skwirek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Nie Paź 23, 2011 20:21   

NEOSSS napisał/a:
Tomi, pompa wspomagania elektryczna dziala na tej samej zasadzie w MG F i TF co bodajze w Punto II przy kreceniu kierownica silniczek elektryczny wspomaga nam krecenie... Pompe jaki cala kolumne posiadam... :)


W MGFie w ogole nie ma pompy wspomagania ...

jest silnik elektryczny zamontowany na kolumnie kierowniczej pod deską rozdzielczą o napięciu pracy 9V, po 4,5V na skręt w jedną ze stron.

Mógł zawieść czujnik wspomagania, bądź najzwyczajniej w świecie należy odłączyć silnik wspomagania i podłączyć go za jakiś czas ...

z racji rozkładu masy MGFie kierownica nie chodzi dużo ciężej w porównaniu ze wspomaganiem lub bez ...

Pozdrawiam,
Skwirek
_________________
"Człowiek, który nie dąży do spełniania własnych marzeń równie dobrze mógłby być warzywem"
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Nie Paź 23, 2011 22:28   

Skwirek napisał/a:
z racji rozkładu masy MGFie kierownica nie chodzi dużo ciężej w porównaniu ze wspomaganiem lub bez ...


no mi się kiedyś nie wiadomo czemu, wyłączyło wspomaganie (samo) to o ile jazda nie jest problemem (z wyjątkiem agresywnego pokonywania zakrętów z dużą prędkością/przyspieszeniem, tudzież zmiany po dwa koleiniaste pasy naraz) to parkowanie przypominało mi czasy poloneza :) dwa dni później samo się włączyło.

Skwirek napisał/a:
W MGFie w ogole nie ma pompy wspomagania ...

jest silnik elektryczny


i bardzo dobrze - dzięki temu czuje się auto perfekcyjnie - po zmianie samochodu na dowolny mam dyskomfort - kierownica nie reaguje na koleiny czy nierówności, albo na zmianę przyczepności... nie wyrywa się, ale przez to nie wiesz czy nie łapiesz już podsterowności - a to utudnia jazdę na "granicy"
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink