Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
Autor Wiadomość
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 01:05   

ADI-mistrzu, pg1 do 330 nm bez problema uciągnie ;) wątpie zebys taki wynik uzyskał :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 22, 2011 01:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Gru 22, 2011 12:58   

2.0T w budzie ZR/25 sie do du... prowadzi w zakręcie to raz, dawców takiego silnika u nas w kraju już jak na lekarstwo (widziałem dosłownie na jednej recę by policzył parę parchów przez 4 lata na allegro - na rower bym się nie zamienił takie trupy) - zresztą w UK już też niewiele tych "rodzynków" więc po co pchać się w kłopoty - porównajmy ile słupków do k serii można kupić a ile jest gratów do 2.0T gdyby coś poszło nie tak.... Dla mnie dyskwalifikacja na wejściu te 2 fakty. Jakbym już mial Tomcata kupować na dawcę to wolałbym zostawić ten silnik w tym nadwoziu i zrobić fajnego, dopracowanego klasyka - totalnie bezsensu operacja jak dla mnie. Porządne zrobienie takiego swapa do 25 to wiedza, czas, kasa. Większość rodzimych produkcji wylądowała w koszu - jeździ owszem kilka po świecie.

Reasumując to ktoś z kolegów musi wkońcu poświęcić swój K silniczek i uturbić go na serii gratach - Może się Adi odważy - sam jestem ciekaw - mam wrażenie, że na 0,3b mój silnik chwilę dałby radę ale sprawdzać nie będę :) 3ciego słupka nie chce mi się już zakładać auto będzie za niedługi czas na handel.

Myślę, że PG1 to wcalej nie taka badziewna skrzynia. Kwestia sposobu użytkowania. Jeździ kolega Dobryziom ze sporo większym niutem jak większość z nas od sporego czasu i wszyztko gra jak na razie.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 13:47   

PG1 na pewno lepsza od R65 :mrgreen:
Będę musiał złapać kiedyś tłok z 1.8 i zobaczyć czy da się go coś od góry podciąć, trochę by ten stopień spadł i było by bezpieczniej.

Przy dwumasie mimo wszystko jak się popuszcza ze sprzęgła to autko łagodniej rusza, le to raczej przerost formy nad treścią, więcej zabawy niż pożytku :razz:
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Gru 22, 2011 16:20   

Dwumas to zlo - wprowadzajac to ... narobili tylko uzytkownikom kosztow :) w latach 80-90 jezdzilismy bez dwumasow i wszyscy zyli i placilismy ulamek pieniedzy przy wymianie sprzegla porownujac do wspolczesnych aut. Dziekuje Bogu ze nie mam dwumasu. EOT z mojej strony Pozdr!
 
 
roiven 



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: K-ce



Wysłany: Pią Gru 23, 2011 13:31   

W moim obszernym manualu do pg1 jest lista modeli do których ta skrzynka była wsadzana:

Rover 218/418 Diesel
New Rover 200 Diesel
New Rover 218
New Rover 400 Diesel
Rover 220
Rover 420
Rover 600 Diesel
Rover 600 Ti
Rover 820
Rover 800 KV6
MG-F

PG1 była jeszcze montowana w lotusie elise więc pod tą nazwą też warto czasami szukać

http://roiven.wrzuta.pl/p...e_wyczynowe_pg1

w linku PDF ze zdjęciami gościa który wymienił łożyska w PG1 na metalowe
Teraz już sie nie musi martwić o żywotność i że bedzie miał za dużo NM
Może w przyszłości tez sobie tak zrobie a potem chip-tuning i duużo NM :lol:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=d6ziN8BIqRs
Sprint
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 14:53   

zapomniałeś o ZS 180.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 15:20   

A co, wcześniej plastikowe miał :razz: ?
Jakie oryginalnie siedzą tam łożyska że złe są? Różnica jaką widzę to zamiana łożysk z zamkniętych na otwarte.
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 16:04   

roiven, a wiesz co sie dzieje ze skrzynią jak sie rozpadną te "metalowe" :) dobry ziom ma oryginalne wsadzone ( metalowe odradzano) w skrzynię i chulaa :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 16:09   

A czym różnią się metalowe od oryginały? To co w oryginale jest zamiast metalu? plastelina?
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 16:31   

ADI-mistrzu, jeśli dobrze kojarzę to różnią się materiałem z którego zbudowany jest koszyk. w oryginale jest z koszykiem z tworzywa

roiven, w tym pdf'ie jest to skrzynia z torsenem B tak??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 17:15   

borek88 napisał/a:
ADI-mistrzu, jeśli dobrze kojarzę to różnią się materiałem z którego zbudowany jest koszyk. w oryginale jest z koszykiem z tworzywa


Dokładnie :ok:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 17:33   

Jak chcecie większe siły to albo kulowe lepszych marek lub walcowe. Nie wiem jak tam jest z współosiowością, czy pracuje ale wygląda że nie, wtedy można by takie zastosować.
 
 
 
roiven 



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: K-ce



Wysłany: Pią Gru 23, 2011 18:17   

tak z tworzywa "plastic cadged bearings"
dobra jeżeli ktoś odradzał metalowe to niech mi ktoś powie z czego są zrobione "łożyska wyczynowe"?? z tytanu? to już by była troche przesada

http://www.scribd.com/doc...1-ServiceManual

To jest manual Lotusa Elise S1 ze skrzynią PG1
Można tam wyczytać że do PG1 wlewa się Texaco TMF94 (większość już wie)
na sucho wchodzi 2,4 litra a przy wymianie 2,1 litra

ZNALAZŁEM WAŻNĄ INFORMACJE!
oznaczenia numery (Prefixy numeru seryjnego) skrzyń z torsenem A i z torsenem B
czyli początek numeru seryjnego nam powie jaki mamy rodzaj torsena

TORSEN A:
K4BX
KB7SUT

TORSEN B:
C6FTUT
W4DTUT
C6DTUT
C6DTUTH

nawet screenshota zrobiłem
http://roiven.wrzuta.pl/o..._numery_seryjne

gościu co wymieniał łożyska w tamtym pdfie miał C6DTUT czyli torsen B miał
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=d6ziN8BIqRs
Sprint
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 20:09   

Czyli łożyska różnią się nie budową a rodzajem koszyka. Seryjnie jest montowane na plastikowym koszyku odpornym na wysokie temperatury oraz ścierania.
Ze zdjęć widzę że jest chyba także zamknięte i to może być problemem.
Po pewnym przebiegu smar zaczyna być przepracowany i łożysko zaczyna się zacierać. Trzeba by zastosować otwarte łożysko i jakoś doprowadzić do niego olej jeśli nie ma dostępu.
Spowodowało by to ciągłą wymianę oleju i by się tak nie zacierało.
Jeśli ktoś chce wytrzymalsze to można założyć walcowe, przenoszą znacznie większe siły.
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 22:35   

roiven napisał/a:
W4DTUT

a to nie jest z 820ti?? a tam chyba był tylko torsen A
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Gru 24, 2011 00:02   

VVC nie lubi turbo, turbo nie potrzebuje VVC... 1.8T nie gada z elektryką 25/ZR, a jedyny znany egzemplarz śmiga na oprogramowaniu 1.8T wgranym do kompa ZR 160... (to Adi byś sobie pewnie mógł akurat spróbować zrobić), dwumas to zuo i g...o a nawet gdyby był cudem to i tak skrzynia w 75 inna... zamiast teoretyzować, warto kupić nawet"zwykłe" VVC i po prostu zacząć nim jeździć - prawdę mówiąc bardziej brakuje szpery w zakrętach i lepszego zawiasu na tyle niż mocy... aaa i jeszcze jedno 1.8T VW to świetny silnik i 350 koni wytrzymują seryjne silniki bez kucizn... :mrgreen:

W każdym razie Wesołych Świąt życzę wszystkim i spełnienia marzeń :)
 
 
roiven 



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: K-ce



Wysłany: Sob Gru 24, 2011 17:42   

ADI-mistrzu napisał/a:
Seryjnie jest montowane na plastikowym koszyku odpornym na wysokie temperatury oraz ścierania.


Mnie sie wydawało że te metalowe są bardziej odporne i bardziej żywotne ale producent ich nie montował widoczne bo może były zbyt niebezpieczne pomyslcie jak by metalowe łożysko sie sypło przy prędkości 200km/h - zabijesz sie

a tzw.wyczynowe łożyska są podejrzewam z polimerów zrobione

łożyska walcowe - czy takowe producenci części samochodowych w ogóle produkują do naszych aut?

ja dzisiaj pod choinke roverkowi zafundowałem myjnie i jak wróciłem togo potem wysuszyłem ładnie
a wy co swoim pociechom zafundowaliście??
(pewnie zaraz wszyscy wyskoczą że i tak już cały czas muszą w swoje auta ładować kasiurę :mrgreen: )

dobra panowie WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT !! !!!!!!!!!!!!!
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=d6ziN8BIqRs
Sprint
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Gru 25, 2011 13:35   

marcinmarcin napisał/a:
VVC nie lubi turbo, turbo nie potrzebuje VVC...

A ja czytałem niedawno o MGF z K-series nazwanego "supercharged" i to było uturbione VVC160 nawet gdzieś natknąłem się na info ze były do kupienia gotowe kity do uturbienia VVC

[ Dodano: Nie Gru 25, 2011 13:35 ]
http://www.gsycars.com/ca...1.8Supercharged ponoć ten
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Danen 




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Niepołomice/Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Gru 28, 2011 02:24   

hmmm ciekawy temat:D mam na stanie 1.8 VVC z ZRa silniczek czeka az wykonczy sie 1.4;] i tak wlasnie zaciekawiło mnie turbo i jak by to współgrało z VVC :] Fajnie ze sa jeszcze ludzie którzy są chetni do podjecia jakiegos wywania:) pozdrawiam i bede sledził watek:) a jak bym zaczął coś działać to oczywiscie podziele sie informacjami:)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 02, 2012 21:39   

ADI-mistrzu napisał/a:
Czyli łożyska różnią się nie budową a rodzajem koszyka. Seryjnie jest montowane na plastikowym koszyku odpornym na wysokie temperatury oraz ścierania.


dokładnie o to chodzi tej skrzynce... w tym roku będę testował moment na poziomie 400-450Nm zobaczymy jak będzie gadać?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
kolin Tuning mechaniczny 397 Sob Wrz 07, 2019 12:48
wladi
Brak nowych postów R25 1.6 modyfikacje
walus Tuning mechaniczny 10 Pią Sie 31, 2007 15:53
piter34
Brak nowych postów [620 Si] silnik 2.0Ti
fuego003 Tuning mechaniczny 7 Pon Lut 08, 2010 16:37
dobryziom
Brak nowych postów większy silnik
Zeus Tuning mechaniczny 15 Nie Wrz 21, 2008 13:16
Zeus
Brak nowych postów Silnik 20T4H
GG Tuning mechaniczny 1 Pon Sty 07, 2008 17:29
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink