Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Czas grzania świeć żarowych
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Czas grzania świeć żarowych
Autor Wiadomość
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 15:57   [R25] Czas grzania świeć żarowych
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Teraz gdy temperatura spadła poniżej 0 zaczęła dokuczać jedna rzecz przy odpalaniu. Problem polega na tym, że świece niezależnie od temperatury na dworze, czy jest lato i +30 stopni czy teraz -2 grzeją zawsze tak samo długo - 10 sec. Latem niepotrzebnie sie zużywa akumulator a teraz przed odpaleniem przekrecam 2-3 razy kluczyk żeby grzały 20-30sec. Jakiś czujnik jest za to odpowiedzialny czy gdzie może leżeć przyczyna?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 15, 2012 15:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
EMERYT19 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 189
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 16:06   

10 sek?? no u mnie trwa to moze 3/4 sek... moze czas na wymiane?? przed zima wlewam formule do diesla...pisza ze butelka na bak ale wlewam na pol... i pomaga z odpalaniem w zime...jedna butelka to koszt 15/20 zl a wlewam raz moze dwa w ciagu zimy...
_________________
EMERYT19
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 16:11   

Latem jest to obojętne akumulatorowi bo sie zaraz naładuje te starty z grzaniu świec po kilku km. Gorzej zima jak spada prąd rozruchowy akumulatora. :wink:

Ale w zimie powinien dłużej grzać, juz nie pamietam przy jakiej temp ale przy morzach chyba poniżej -10°C u mnie grzał raz w 45 prawie 15 sek. Odpowiedni za to czujnik jest ten 2 pinowy na kolanku plynu do głowicy silnika ten górny :wink:

Zmierz rezystencje i gdzieś podawałem nawet wartości jakie ma miec.

http://forum.roverki.eu/v...p=624022#624022
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 17:29   

A ten czujnik jest odpowiedzialny za coś jeszcze oprócz czasu grzania świec?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 17:57   

Mundekk, Grzania świec oraz sterowanie dawka paliwa i początek wtrysku (takie coś jak by ssanie) :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 15, 2012 17:58   Re: [R25] Czas grzania świeć żarowych

Mundekk napisał/a:
Teraz gdy temperatura spadła poniżej 0 zaczęła dokuczać jedna rzecz przy odpalaniu. Problem polega na tym, że świece niezależnie od temperatury na dworze, czy jest lato i +30 stopni czy teraz -2 grzeją zawsze tak samo długo - 10 sec. Latem niepotrzebnie sie zużywa akumulator a teraz przed odpaleniem przekrecam 2-3 razy kluczyk żeby grzały 20-30sec. Jakiś czujnik jest za to odpowiedzialny czy gdzie może leżeć przyczyna?


W lato nie potrzebujesz świec żarowych. Jeśli teraz zaczynasz mieć problemy z rozruchem, to pewnie nie grzeją w ogóle. Sprawdź świece i przekaźnik, bo pewnie któryś z tych dwóch elementów zawiódł.

Jeszcze jedno, czy nie zmieniałeś rozrządu w tym roku?
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 18:14   

Zmieniałem rozrząd. Świece grzeją na ale chyba słabo bo jak podgrzeje je 2-3 razy(20-30 sec) to odpala prawie od strzała na mrozie, a jak tylko raz grzeje(10 sec) to musze dłużej kręcić rozrusznikiem. Poza tym słysze jak właśnie przekaźnik pyka jak kończą grzać. Pobierają też bardzo dużo prądu co widać osłabiającym się podświetleniem licznika podczas grzania
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 15, 2012 19:04   

Mundekk napisał/a:
Zmieniałem rozrząd.


Twój problem to kąt wtrysku na pompie wtryskowej a nie świece żarowe.
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 19:39   

To grzanie świec żarowych zawsze przez tak samo długi czas niezależnie od temperatury otoczenia jest wina kąta wtrysku? :mrgreen: Kąt wtrysku też można by ustawić ale to inna sprawa.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 15, 2012 19:48   

Mundekk napisał/a:
To grzanie świec żarowych zawsze przez tak samo długi czas niezależnie od temperatury otoczenia jest wina kąta wtrysku? :mrgreen:


Podczas wymiany rozrządu mechanik z pewnością zmienił Ci kąt wtrysku na pompie (wymieniając pasek i napinacz paska pompy wtryskowej). Jeśli jest ciepło, diesel się jeszcze normalnie uruchamia. Problem zaczyna się objawiać gdy temperatura zaczyna się robić niska. Gdybyś wymienił rozrząd zimą, problem pojawił by się następnego dnia po wymianie rozrządu... a z racji, że było ciepło, dowiedziałeś się dopiero teraz.
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 19:54   

Ile może kosztować ustawienie tego kąta? To może by poprawiło odpalanie ale nadal nie rozwiąże problemu długości grzania świec. Przez to świece napewno dużo szybciej sie złużywają, jak nawet w lato grzeją za każdym razem. Jeszcze jedna sprawa - jak by był zły kąt to pewnie by też więcej palił? Mi pali 7l przy robieniu dysnansow po 4-6km przy obecnych temperaturach więc chyba dużo nie wciąga jak na to auto i taka jazde.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sty 15, 2012 20:01   

Mundekk napisał/a:
Ile może kosztować ustawienie tego kąta? To może by poprawiło odpalanie ale nadal nie rozwiąże problemu długości grzania świec. Przez to świece napewno dużo szybciej sie złużywają, jak nawet w lato grzeją za każdym razem. Jeszcze jedna sprawa - jak by był zły kąt to pewnie by też więcej palił? Mi pali 7l przy robieniu dysnansow po 4-6km przy obecnych temperaturach więc chyba dużo nie wciąga jak na to auto i taka jazde.


W tych modelach świece są akurat bardzo trwałe. Znacznie częściej pada przekaźnik.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 00:12   

Mundekk, Kat warto sprawdzić ale nie m to nic do świec żarowych bo ty chcesz się pozbyć problemu ze długo grzeje świece. :wink:

Pomierz ten czujnik :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 16, 2012 00:26   

Cytując:
Mundekk napisał/a:

(...)Świece grzeją na ale chyba słabo bo jak podgrzeje je 2-3 razy(20-30 sec)(...)

Dlatego jak mniemam chodzi o rozwiązanie problemu (słabego odpalania), a nie problemu ze świecami (grzeją za krótko lub za długo).
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 04:29   

Tomi, Cos źle zrozumiałem myślałem ze sprawdzałeś sobie świece mundekk i masz sprawne :razz:

1. Sprawdź najpierw świece sobie
2. Sprawdz i tak czujnik temp
3. Sprawdź kat wtrysku nawet sam przez OBD, jak masz ELm327 czy Mobydicka
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 13:55   

Kąt wtrysku jest na 90% źle ustawiony bo mechanik nic z nim nie robił po wymianie rozrządu. Teraz przy -10 nie odpala za 1 razem, a jak juz odpali poszcza chmure siwego dymu. Z tego co czytałem to objawy pasują do źle ustawionego kąta. Chciałbym ustawić go samemu bo niechce zostawić 200zł u mechanika. Trudno jest samemu ustawić? Co jest do tego potrzebne? Wystarczy taki kabel - http://allegro.pl/interfe...2080750658.html ?
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 13:14   

Kabel nie wystarczy, trzeba dobierać się do rozrządu. Gdzieś na forum widziałem kiedyś fotorelacje z ustawiania, poszukaj.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220SDi 96r] brak grzania świec żarowych na zimnym silniku
emimo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pią Gru 18, 2009 10:23
iwan00
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r 220 sdi] wykręcanie świec żarowych
przemekz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Mar 03, 2013 12:02
kruszan
Brak nowych postów [R25] Demontaż świec żarowych
maniekm Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Lis 30, 2013 17:12
kurtki
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r25 2.0 idt] wymiana świec żarowych
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Lis 19, 2012 09:48
szoso
Brak nowych postów [r220 SD] Przekaźnik świec żarowych.
alexkret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pon Sty 30, 2012 15:35
alexkret



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink