Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214] Gaśnie i dusi sie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:21
[Rover 214] Gaśnie i dusi sie
Autor Wiadomość
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 13:38   

Witam trochę się podczepię pod temat :) Bo właśnie mój największy problem to szarpanie przy ruszaniu i w trakcie jazdy przy dodaniu gazu i przy odjęciu

zdzichu napisał/a:
Co do szarpania to zrób taką próbę; jadąc na 4 ok. 90km/h całkowicie zdejm nogę z gazu, poczekaj aż zwolni do70 i naciśnij gwałtownie gaz. Napisz czy wejdzie na obroty płynnie czy mocno szarpnie


u mnie szarpnie

Wiem, że opcji jest kilka co może być nie tak. Tzn w sumie wiem ale nie dokładnie. Czy mógłbyś jeszcze raz wypisać, co może powodować szarpnięcia i ewentualnie jak sprawdzić każdą z wymienionych przez Ciebie części
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 13:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
regi 



Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska



Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 21:07   

Ja pierwszy raz wymieniłem cewka na chinola za 60zł i 2m-c kaplica. Teraz nowa cewka 170zł i jest masakra. Trzeci dzień jazdy i auto nie do poznania. Na mniejszych biegach zero zakrztuszenia się lub spadających obrotów.
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 22:26   

yorker, nie wszysko można sprawdzić w warunkach domowych tak aby było 100% pewności. Jeżeli masz trochę praktyki to może coś Ci to pomoże.
-sonda lambda - można sprawdzić miernikiem cyfrowym (woltomierz) opis i filmiki znajdziesz na forum ale pewność daje tylko oscyloskop lub komp
-czujnik ciśnienia bezwzględnego jest wewnątrz ECU więc tylko na kompie
-przewody podciśnienia - wizualnie jakość przewodów wszystkich przewodów podciśnieniowych (pęknięcia, sparciała guma itp) i manualnie jakość połączeń.
Podejrzane miejsca można sprawdzić tak: pędzelkiem zamoczonym w paliwie zmoczyć podejrzane miejsce. Jeżeli obroty lekko podskoczą no to masz dziurę.OSTROŻNIE!
-ciśnienie paliwa można sprawdzić manometrem wpiętym za filtrem (przez trójnik)
na wolnych obrotach 2,5atm. po dodaniu gazu 3,0.
- czujnik położenia przepustnicy - mozna miernikiem. I teraz tak: rezystancję można cyfrowym ale płynność ruchu, co jest ważniejsze można tylko analogowym.
- złącza elektryczne - z tym to trzeba mieć trochę szczęścia. Nie mając skrzynki przyłączeniowej do pomiaru wartości napięć na złączu ECU można próbować się wkłuwać cieniutką sondą miernika od tyłu do złącza przy ECU. Ale jest to trochę ryzykowne bo piny są delikatne. Mozesz jeszcze spróbować wyczyścić czujnik położenia wału. Eletrycznie raczej jest sprawny ale może na nim być warstwa osadu z tarczy i to zniekształca sygnał.
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 11:22   

Ej chlopaki... Ja juz zglupialam.
Pojechalam do mechanika z tymi tompnieciami, szarpnieciami itd.
Wsiadl, przejechal sie razem ze mna i twierdzi, ze wszystko jest OK (mimo, ze sam przydusil auto i dal mu za malo gazu przy ruszaniu i auto mu zgaslo po raz nie wiem ktory... - mnie juz nie gasnie, wyczulam :D ).
Kazalam mu zrobic ten test, o ktorym pisalicie - zeby rozpedzil sie do 90, potem pozwolil zwolnic autu do 70 i wcisnac gaz. Auto raz pojechalo plynnie, a raz lekko szarpnelo, ale mechanik twierdzi, ze to jest normalne, bo to 98 rocznik, sprzeglo zuzyte itd. i ze lepiej nie bedzie, ze mam sie przyzwyczaic i to olac.
No OK, ale powiedzcie mi, co ma do tego zuzyte sprzeglo, jesli podczas tego testu sprzegla nie wciskam, tylko sam gaz???
Po drugie mechanik zarzeka sie, ze to nie cewka, bo auto by zle odpalalo, a odpala pieknie i tlumaczyl mi, ze cewka "albo daje albo nie", a nie ze raz mi szarpnie a raz nie... I ja juz teraz nie wiem, co myslec. Korci mnie, zeby sprobowac wymienic te cewke, choc mechanik sie zarzeka i mowi, ze jesli juz cos poza twardym sprzeglem to predzej czujnik cisnienia paliwa by obstawial. Jezu no ale przeciez teraz nie bede pol auta wymieniac nie? :mrgreen:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 13:26   

thebloody napisał/a:
Po drugie mechanik zarzeka sie, ze to nie cewka, bo auto by zle odpalalo, a odpala pieknie i tlumaczyl mi, ze cewka "albo daje albo nie", a nie ze raz mi szarpnie a raz nie... I ja juz teraz nie wiem, co myslec.

Z doświadczenia wiem, ze ludzie z forum ją wymieniali i szarpanie ustawało. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 13:48   

leszczu napisał/a:
Z doświadczenia wiem, ze ludzie z forum ją wymieniali i szarpanie ustawało. :wink:


- no wlasnie wiem... Hm. Zapytam innego mechanika o niezalezna opinie, niech sie przejedzie i wypowie ;)
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pią Kwi 20, 2012 21:13   

thebloody, ciśnienie paliwa można sprawdzić. Mechanik powinien to zrobić jeżeli podejrzewa regulator ciśnienia bo czujnika to tam nie ma.
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 21, 2012 09:00   

zdzichu, dzieki za konkrety ;)
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 01:49   

thebloody, jeżeli mechanikowi auto gaśnie, nie wie dlaczego (po raz nie wiem który) to raczej należy poszukać innego. Doając do tego,,98'+ zużyte sprzegło", i ,, cewka daje albo nie" to on Ci nie pomoże. Zużyte sprzęgło działa dość specyficznie więc po jezdzie próbnej mechanik tym bardziej powininen okreslić rodzaj usterki. Jeżeli chodzi o wymianę cewki to można spróbować na podmianę bo wymiana jest kosztowna. [/scroll]
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 09:53   

bede myslec nad tym, w poniedzialek podpytam innego mechanika, a na razie mam wazniejsza rzecz - klocki i tarcze z tylu do wymiany, wiec poki co te sporadyczne szarpniecia oleje i wraz z przyplywem finansowym powroce do tematu :)
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 11:20   

thebloody, czy szarpanie występuję tylko w przedziałach niskich obrotów (1000-1800) i przy mocniejszym wciśnięciu gazu na tych obrotach? ja miałem objawy mocnego szarpania przez kable zapłonowe, w nocy w garażu zgasiłem światło, odpaliłem samochód maska w górę a tam ,,burza" po kablach skakały iskry przechodząc na elementy metalowe silnika oraz inne części, można do tego mieć rozpylacz do kwiatów z wodą i psiknąć ze 2 razy wtedy widać wyraźniej. Szarpanie było niekiedy tak mocne po gwałtownym wciśnięciu gazu że myślałem że silnik mi wyleci z łap. Po wymianie kabli i cewki bo była już dojechana, problem ustał .
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 11:32   

jrdarus1, to sie zdarza na kazdym biegu i na kazdej predkosci, poczatkowo myslalam ze tylko na niskich obrotach, bo gasl przy parkowaniu/cofaniu itp., ale zrobilam test na 4 i 5 biegu przy 90km/h i nie ma to znaczenia. Aczkolwiek nie zawsze szarpnie, czasem dodanie gazu jest plynne, bez kitu, nie ma tu zadnej zaleznosci chyba :P
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 13:15   

Do przyczyna szarpania możemy jeszcze zaliczyć zużyte poduszki i skrzynie biegów która nie szczyci się niezawodnością. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 20:44   

zdzichu napisał/a:
Mozesz jeszcze spróbować wyczyścić czujnik położenia wału


zdzichu napisał/a:
czujnik położenia przepustnicy


a gdzie one się dokładnie znajdują?
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 20:57   

Znajdziesz na forum włącznie ze zdjęciami.
Czujnik położenia przepustnicy=potencjometr przepustnicy - jest opisany na fotce.
Natomiast czujnika połozenia wału szukaj z tyłu silnika, pod rurą od pompy wodnej zamontowany w obudowie koła zamachowego, śruba M6.
Ostatnio zmieniony przez zdzichu Nie Maj 06, 2012 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 21:44   

Szukam szukam i nic :neutral:
Możesz mi go naświetlić na zdjęciu

_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 13:58   

yorker, zdzichu, napisał
zdzichu napisał/a:
Czujnik położenia przepustnicy=potencjometr przepustnicy

Naprawdę, na fotce tego nie widzisz ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 18:46   

leszczu napisał/a:
Naprawdę, na fotce tego nie widzisz


widzę, ale pytałem też o czujnik położenia wału tak :/ ?

zdzichu napisał/a:
Czujnik położenia przepustnicy=potencjometr przepustnicy - jest opisany na fotce.
Natomiast czujnika połozenia wału szukaj z tyłu silnika, pod rurą od pompy wodnej zamontowany w obudowie koła zamachowego, śruba M6.


dziękuje za EDIT
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [r25 1.6] przerywa, dusi się, gaśnie
alexkret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Pon Paź 22, 2012 23:31
R-200
Brak nowych postów [214 16v 103 HP] Gaśnie po wciśnięciu pedału gazu, dusi się.
dardzik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pią Paź 19, 2012 16:56
Dyziak
Brak nowych postów [rover 200] dusi się i szarpie
Mia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Nie Lip 08, 2012 13:15
Drwal85
Brak nowych postów [Rover 216 91r.] dusi go po mieście
jacekbambi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Cze 17, 2011 22:32
kumilek23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink