Forum Klubu ROVERki.pl :: Dolot na stożku w 220 turbo - problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Dolot na stożku w 220 turbo - problem
Autor Wiadomość
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 12:45   Dolot na stożku w 220 turbo - problem

Zdecydowałem się na zastąpieniu seryjnego dolotu w moim roverku, dolotem na stożku.

Zakupiłem odpowiedni stożek - Fujita 3" wejście, odpowiednie przejściówki, filtr na odme i kawałek kwasówki 77mm. Wszystko ładnie spasowałem i zakręciłem. Efekty auto zaczęło sapać jak z blow offa, słychać świst jak się turbo wkręca na obroty.

Co do mocy - totalny brak mocy :( Auto nie jedzie czuć wyraźnego muła im większe doładowanie tym gorzej, ale nawet na małych doładowaniach rzędu 0.5bara czuć, że się muli :(

Po zmianie z powrotem na seryjny dolot wszystko jest dobrze, auto jeździ normalnie...

Czy ktoś miał podobny przypadek w tym silniku?

ps. wiadomo, że najlepiej wpiąć się z sondą AFR i sprawdzić co się dzieje, imho jest za dużo powietrza i mems nie radzi sobie z dawkowaniem paliwa i jest ubogo.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 12, 2012 12:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 13, 2012 05:46   

http://forum.roverki.eu/v...p=673227#673227
tutaj po załozeniu stozka i blowa wsio jest oki...
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 23, 2012 12:33   

Vito, czyli uważasz, że trzeba wystroić/przestroić auto po zamontowaniu stożka? :cry: Czemu w wolnossaku tak się nie dzieje? Ile razy wymieniałem zwykły filtr na fitr stożkowy, wszystko było dobrze, wręcz samochód lepiej sobie radził w wyższych partiach obrotów.. Kurde, lipa chciałem właśnie lada dzień kupować stożek :cry:
_________________
Roverlution
 
 
 
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 15:16   

W wolnossaku, zazwyczaj masz fabrycznie dość bezpieczną delikatnie przelaną mape, zamontowanie stożka powoduje, zwiększoną ilość powietrza które pomaga efektywniej spalić nadwyżkę paliwa.

Wracając do naszego roverka turbo - seryjny dolot jest strasznie restrykcyjny - duża liczba zakrętów przed puszką z filtrem, mała powierzchnia panelu filtrującego, mała średnica dolotu do puszki z filtrem, to wszystko sprawia, że po założeniu stożka otrzymujemy taką bonusową ilość tlenu, że seryjny komputer sobie nie radzi z dolewaniem paliwa i robi się ubogo, jak jest za mało paliwa wzg powietrza moc spada.

Dlaczego u kolegi w 820ti jest dobrze? Być może dlatego, że pozostał przy seryjnej średnicy dolotu i z tego co widzę pozostawił to nieszczęsne kolanko idące od turbo do dolotu w kształcie S.

Tyle gdybania... Wojtku88 zacznij od wpięcia MBC ustawienia 0,8-0,85bara i będziesz na początek zadowolony, czuć wyraźny przypływ Nm i seryjny komputer sobie z tym zwiększony ciśnieniem radzi :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 24, 2012 09:16   

ok, ale ja nie mam do dyspozycji ori dolotu, bo go nie ma po prostu do ZS.... to co zrobić? dać srednice rur np 2cale a nie 3?
 
 
 
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Cze 24, 2012 12:16   

Jak odpalisz, zobaczysz jak chodzi, czy jest moc, jak nie to będzie trzeba ograniczać przepływ w dolocie, np przez mniejszy stożek, czy średnice rur
_________________
Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 06, 2012 00:58   

Vito_ napisał/a:
Tyle gdybania... Wojtku88 zacznij od wpięcia MBC ustawienia 0,8-0,85bara i będziesz na początek zadowolony, czuć wyraźny przypływ Nm i seryjny komputer sobie z tym zwiększony ciśnieniem radzi :)


Vito, na razie czekam na węże samco, potem ew. modyfikacje, typu mbc, blow-off, na pewno do ostrzejszej jazdy powinienem zmienić też opony, mimo dużego bieżnika moje continentale na jedynce 100% nie ogarniają, na dwójce kleją ;)

Apropo ECU, ktoś wie ile kosztuje ecu-master i jaki model kupić żeby pasował? ^^
_________________
Roverlution
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Lip 07, 2012 07:56   

Wojtek88 napisał/a:
Apropo ECU, ktoś wie ile kosztuje ecu-master i jaki model kupić żeby pasował? ^^


ecu master kosztuje od 200 zł za używkę DET2 do 700zł za nówkę DET3 z tego co się orientowałem to DET2 jest stabilniejsza od DET3
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] Dolot w td
tuners Tuning mechaniczny 15 Sob Maj 21, 2011 21:15
tuners
Brak nowych postów SWAP 1.8T. DOLOT MG ZR 1.8
spider Tuning mechaniczny 47 Nie Sty 07, 2018 21:47
herobot
Brak nowych postów [iDT] Dolot powietrza.
Krzysi3k Tuning mechaniczny 2 Pią Kwi 01, 2011 21:06
Krzysi3k
Brak nowych postów [R200]Dolot
mateuszm94 Tuning mechaniczny 10 Wto Maj 19, 2015 12:08
Harry
Brak nowych postów [R200] dolot i wydech
ile można zyskać?
Patrick Tuning mechaniczny 13 Sob Mar 13, 2010 07:32
DANTE79R



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink