Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400]Pytanie odnośnie amortyzatorów. :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400]Pytanie odnośnie amortyzatorów. :)
Autor Wiadomość
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sro Sie 10, 2011 10:37   

A co z tym SRL? Cena bardzo zachęca. Samochodem jeździ teraz teściowa po kilka kkm rocznie więc szkoda ładować kasę w coś drogiego.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 10, 2011 10:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 10, 2011 10:40   

chytry płaci dwa razy pamiętaj
to jest syf, u ojca w aucie siadły szybo, teraz kupiłem mu Kyb
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sie 10, 2011 11:16   

Dokładnie, a poza tym jest to część wpływająca na bezpieczeństwo jazdy.
Mogłem kupić jakieś Magnum, ale jak poczytałem opinie wolałem nie ryzykować.
Uważam że tak samo np na oponach nie powinno się oszczędzać.

Dodam jeszcze, że sama wymiana amortyzatora w Roverze relatywnie sporo kosztuje. Być może ze względu na to, że jest to wielowahacz.
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sro Sie 10, 2011 12:31   

A ile płaciliście za wymianę?
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sie 10, 2011 13:09   

Dokładnie nie pamietam, ale chyba coś ok 60-70zł u lubelskich magików od zawieszeń.

Większość zakładów chciała jednak ok dwa razy tyle, to już prawie cena trzeciego amortyzatora, wiec musiałem się pofatygować na drugi koniec miasta.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 10, 2011 20:22   

sobrus napisał/a:
Dodam jeszcze, że sama wymiana amortyzatora w Roverze relatywnie sporo kosztuje. Być może ze względu na to, że jest to wielowahacz.

Sporo kasy zaoszczędziłem w takim układzie :)
Warto wspomnieć że przód wymienia się bardzo łatwo. Gorzej z tyłem jak śrub od wahacza poprzecznego nie da się odkręcić.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 11, 2011 07:33   

byłem wczoraj na diagnostyce
lewy przód 60-62%
prawy przód 67%
lewy tył 60%
prawy tył 62%
czyli tył jest ok
wymieniać te z przodu, niby jeszcze mieszczą się w normie?
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sie 11, 2011 07:44   

Diagnostyka nic nie mówi.
Mechanik zwrócił mi uwagę, że moje amortyzatory są bardzo zużyte i jak ja mogłem tak jeździć?
Ja na to "przecież na diagnostyce miały 70%...."

A On: "na diagnostyce zawsze wychodzi 70%' :shock:
Moje amortyzatory jak się okazało przy wymianie zalały się olejem - a przeglad i tak przechodziły :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 11, 2011 08:08   

no to czym się w takim razie sugerować?
przód mi nie nurkuje jak na razie :smile:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sie 11, 2011 08:12   

Nie wiem nie znam się aż tyle.
Mi mechanik naciskał energicznie na przód, po czym puszczał - samochodem bujało jak amerykańską limuzyną. Podobno powinien wrócić do poprzedniej pozycji bez bujania.

Jeździło się mi normalnie, ale ja jeżdżę praktycznie tylko moim Roverkiem, więc nie mam porównania.

Ale jak się okazało - mimo że nawet nie zajrzał w zawieszenie - miał całkowitą rację.
Amortyzatory nie nadawały się już do niczego, mimo że od przeglądu przejechałem może ze 3-4tys km! A staram się jeździć spokojnie i nie wjeżdżać w dziury.
 
 
baton0072 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 13
Skąd: poznań



Wysłany: Pon Sie 22, 2011 19:39   

sobrus, siema powiedz mi czy te Kayaba 341139 beda do mojego diesla pasować czy tylko pod benzyny. bo juz dostaje na glowe z tymi amorkami a czytajac ten moj post to nadal nic nie wiem...
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 22, 2011 19:51   

baton0072, nie wiem jak czytasz ale wyraźnie jest wszystko napisane.
kolega Sobrus podaje linka do iparts.pl i też jest napisane :

http://www.iparts.pl/czes...-85-341131.html
_________________
Driving is believing !
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 11, 2012 19:54   

w końcu się zebrałem i wymieniłem te amortyzatory
341138 i 341139 pasowały idealnie do sdi, jest tak jak pisałem wcześniej, benzyna diesel amortyzatory są takie same :smile:
płaciłem po 170zł za sztukę, za dedykowane krzyczeli 240-280zł :shock:
na diagnostyce wyszło z przodu 60% lewy i 70% prawy, prawemu się poprawiło przez ten rok o 3% :lol:
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Lip 11, 2012 22:24   

bo sie zatarl
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 12, 2012 16:58   

nic się nie zatarło, to te pomiary są takie dokładne :wink:
 
 
kuba227d 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Lip 12, 2012 20:33   

Bo pomiary amortyzatorów dużo nie dają. W jakimś samochodzie (chyba jakiś stary Land Cruiser) po wymontowaniu amorów i zespawaniu pokazywało 60%. Znaczny wpływ na wynik ma ogólny stan zawieszenia i gdy np. w układzie występuje duże tarcie niektóre drgania mogą w ogóle nie występować, co zmieni wynik testu i sprawi, że amortyzatory będą wydawały się sprawne. Trzeba je diagnozować samemu, albo mieć pod ręką jakiegoś dobrego mechanika.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lip 13, 2012 07:30   

Testy amortyzatorów nie dają nic, mi zawsze pokazują ok 65-70%.
Niezależnie od tego, czy amortyzator jest nowy czy do wyrzucenia.
To taki pic na wodę, pseudo test do wyciągania pieniędzy, tak jak cały przegląd techniczny.
Co roku płacę za to że posiadam LPG choć diagnosta nigdy na instalację nawet nie spojrzał.
 
 
ethi 



Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 2



Wysłany: Wto Sie 14, 2012 09:47   

Panowie a ja mam pytanko czy wsadzał ktoś gwint od Civica 5d? Będzie pasował? Do Rovera 420
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Pytanie odnosnie serwisu
seba323 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Maj 11, 2009 11:35
seba323
Brak nowych postów [r400] Pytanie odnośnie części wydechu
piotras9078 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Lip 30, 2011 20:20
piotras9078
Brak nowych postów [R400] Pytanie odnośnie szyby przedniej.
fearless Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Kwi 28, 2009 13:50
Gość
Brak nowych postów [r400] Pytanie odnośnie zderzaka rover 400
Hadziat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Wrz 17, 2012 13:35
Hadziat
Brak nowych postów [r400] pytanie odnośnie działania klimatyzacji
piotras9078 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Czw Maj 26, 2011 22:10
driftdreamer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink