Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprzęgło, pompka sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprzęgło, pompka sprzęgła
Autor Wiadomość
rav8409 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: goleniów



Wysłany: Czw Lip 21, 2011 12:34   

Dzieki. I jeszcze, jesli sa to, wazne wskazowki de/montazu..?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 21, 2011 12:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 21:02   

potrzebuje uszkodzoną pompkę sprzęgła bez przewodu za pomoc z góry bardzo dziękuję
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 13:03   

A co konkretnie potrzebujesz. Całą, korpus, tłok?
 
 
rav8409 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: goleniów



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 18:32   

Dzis podjąlem sie wymiany pompki, i niby wszystko sie udalo jednak kiedy juz przyszlo do odpowietrzenia ukladu, okazalo sie ze przecieka na polaczeniuz wysprzeglikiem..jest jakis patent zeby ta szszybkozłączke podłączyc dobrze?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lip 23, 2011 18:51   

Rozepnij raz jeszcze, wciskając biały kołnierz. Oczyść, cofnij kołnierz i złóż jeszcze raz.
Na co wymieniłeś tę pompkę? Na oryginał? Na zamiennik?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
grregg 



Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: wa-wa



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 19:09   

Mam pewien problem ze sprzęgłem.
Historia zaczyna się tak jak każda historia z padającą pompką... :)
Powoli kończyła mi się pompka, tzn. brała już na samym dole. Po odpowietrzeniu było dobrze przez dwa miesiące, aż w końcu praktycznie przestała brać. Postanowiłem wymienić pompkę na nową. Ostatecznie kupiłem pompkę "prawie" nową, tzn. poprzedni właściciel przejechał na niej kilkanaście tysięcy km.
Po wymianie pompki sprzęgło bierze dość wysoko, ale pojawił się inny problem. Mianowicie czasami sprzęgło nie odbija do końca i biegi wchodzą ciężko albo wcale. Jazda wygląda tak, że co chwilę muszę podnieść nogą pedał do samej góry i wtedy dopiero biegi wchodzą dobrze. Dodam, że z wcześniejszą pompką nie miałem takich problemów. Ten problem pojawił się od razu po wymianie pompki. Mechanik twierdzi, że to nie wina pompki a samej konstrukcji pedała ;) . Podobno ten typ tak ma i należy przespawać pedał, podobno zawsze tak robi.

Teraz moje pytanie, czy ten typ naprawdę tak ma? Czy został popełniony jakiś błąd przy wymianie, albo po prostu pompka jest do d....?
Dodam, że pompkę mogę zwrócić, o ile wina leży po stronie pompki. Czy może faktycznie warto przespawać tego "pedała" :) ?

Proszę o opinie, bo nie wiem jak mam rozmawiać z mechanikiem.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 19:20   

grregg napisał/a:
Po wymianie pompki sprzęgło bierze dość wysoko, ale pojawił się inny problem. Mianowicie czasami sprzęgło nie odbija do końca i biegi wchodzą ciężko albo wcale. Jazda wygląda tak, że co chwilę muszę podnieść nogą pedał do samej góry i wtedy dopiero biegi wchodzą dobrze.
Niestety ale to wina pompki, a dokładnie zaworka zwrotnego w niej. Mam podobnie tylko u mnie dopiero początek.
grregg napisał/a:
Czy może faktycznie warto przespawać tego "pedała"
Niech sam się przespawa albo dospawa sobie 5 klepkę. :D
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lip 23, 2011 19:27   

Hahaha :rotfl: :)
Nie mogę. Podaj dane warsztatu... żeby inni omijali szerokim łukiem ;)

Objawy z wpadającym i nie powracającym pedałem sprzęgła miałem niedawno z powodu awarii wysprzęglika. Pompa jest od BMW więc tam raczej nie ma się co psuć.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 19:32   

Faktycznie - może puszczać wysprzęglik.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 21:47   

kerbi, potrzebna cała jak masz na zbyciu
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 23, 2011 22:47   

mechanik niech sobie mózg przespawa jak go coś tam ma... jak można takie kretyństwo gadać to ja nie wiem, chociaż spotykam się z tym na co dzień...

Zdemontuj pompkę, wyciągnij tłok, wypłucz pod wodą, to samo z korpusem pompki. Następnie odkręć odpowietrznik, wykręć i wyciągnij go palcami, przyłóż szczykawkę najlepiej z wężem i przeciśnij przez układ z 0,3l płynu DOT. Oczywiście nie zapomnij podstawić jakiegoś kubka na dole na lecący płyn( najlepiej 2 osoby) poskładaj wszystko, zalej płynem odpowietrz i szerokiej drogi.

Jeżeli pompka rzeczywiście taki przebieg to pochodzi trochę:) chyba że już przegrzana...


Pompka Ci się zacina bo masz ją zawaloną paprochami ze starego płynu i wnętrzności układu. Jak sie zatka to jest podłoga, płyn pod pompujesz, przesunie opiłki i działa.

Jeżeli to nic nie da, to już niestety AMEN :)
_________________
Pamparampam
 
 
 
rav8409 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: goleniów



Wysłany: Sob Lip 23, 2011 23:15   

Wymienilem na orginał..zamowiony z anglii..nie mierzylem ale ta nowa ma chyba dluzszy przewod..bo wszedl tak jakos na scisk, az za bardzo..a moze trzeba wymienic oring na ten ze starej złączki, bo tamten byl szczelny??
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 06:25   

całej kompletnej niestety nie mam.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Nie Lip 24, 2011 16:18   

a co ci zostało
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lip 27, 2011 21:18   

A gdzieś wala się korpus, i rozwalony tlok
 
 
resort210 



Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 30
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 10:49   

Podobny problem... Pompka już chyba kompletnie pada. Odpowietrzana była 3 tyg temu i znowu biegi nie wchodzą... Możecie polecić gdzie w Warszawie mogę w miarę rozsądnej cenie poradzić sobie z tym problemem?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 31, 2011 01:11   

resort210 ale co chcesz dokładnie zrobić?
Wymienić, zregenerować, zamienić na pompkę od BMW?

Przy obecnych cenach tych pompek, proponuje zakup nowej wraz z przewodem (w cenie).
Ew. regeneracja u kolegi Boncky.

Warto się przyjrzeć przewodowi, może też jest zasyfiony?

A co do montażu... każdy warsztat powinien ogarnąć tę próbę.
Nie ma tam wielkiej filozofii. Może trochę gimnastyki...

Jeśli zaś chcesz stosować zamiennik od BMW, to chyba nie ma takiego warsztatu który by się podjął tego eksperymentu w rozsądnej cenie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
piters75 



Dołączył: 01 Lip 2012
Posty: 2



Wysłany: Nie Lis 25, 2012 03:19   

witam serdecznie! Mam pytanie po wymianie sprzęgła roverek śmigał super ale tylko przez 2 tyg potem nie mogłem wbić biegu ! W zbiorniczku przy pompce nie było w ogóle płynu i nie było też tego czarnego condoma może mechanik zapomniał go włożyć ale czy to możliwe by to był powód zapowietrzenia lub wycieku płynu?
 
 
piotrek250 



Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 77
Skąd: Jaworzyna Śląska

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 25, 2012 19:16   

tak przy okazji chciałbym zapytać ile kosztuje średnio wymiana sprzęgła z kompletem u mechanika .... bo tez mam zamiar się za to zabrać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pompka sprzęgła, sprzęgło Ciekawostki ;]
Boncky Rover serii 75, MG ZT 312 Czw Paź 30, 2014 23:50
adammc
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło, pompka sprzęgła, szybkozłaczka
piochu1 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Sie 31, 2015 09:11
pablo
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - pompka, wysprzęglik, wymiana sprzęgła
Froncek55 Rover serii 75, MG ZT 54 Sob Lip 28, 2018 07:03
Ciastek0397
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - szum po wciśnięciu sprzęgła, pompka sprzęgł
kris-tofer Rover serii 75, MG ZT 29 Pon Wrz 28, 2009 17:34
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło - pompka
solak11 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Lip 10, 2012 10:44
solak11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink