Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 i 1998r] Problem z pracą na benzynie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 i 1998r] Problem z pracą na benzynie.
Autor Wiadomość
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 06:33   

Tylko tak czy siak cewka to element układu zapłonowego. Pierwszą reakcję miałby LPG na problem z zapłonem... a na LPG nie dzieje się dosłownie nic.
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 28, 2012 06:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Pią Gru 28, 2012 07:41   

Wiesz , różnie może być , nie wiadomo w jakim stanie jest ten regulator co założyłeś , i czy uszczelki nie przyciełeć podczas montażu . warto też sprawdzić na wskażniku ile masz PB w baku bo jak ja miałem na czerwonym polu w roverze to też go muliło juz nie raz i nawet na zakretach jak sie przychlał , więc jak masz na czerownym polu to dolej z 10 L i zobaczymy .
 
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 21:05   

Paliwa jest jakieś 20l w baku, bo specjalnie tankowałem jakiś czas temu, a że w ogóle na PB nie jeździłem, to nie miało prawa wyparować :) Na wskaźniku jest ponad ćwiartkę. Z tą uszczelką to sprawdzałem specjalnie drugi raz zakładałem bo za pierwszym mi się przycięła. Rozbiorę to i sprawdze jeszcze raz, bo dałbym sobie rękę uciąć, że wymiana tego regulatora rozwiązała prawie problem...

[ Dodano: Nie Sty 06, 2013 21:05 ]
Dzisiaj rano wsiadłem do auta, chce zapalić - odpalił i zgasł od razu, później już nie chciał ruszyć na benzynie tylko kręcił rozrusznik. Na LPG odpala bez problemu, ale nie zamierzam tego robić - szkoda mi silnika. Miarka się przebrała, jutro rano jadę do Pana Pawła Midowicza zostawić mu samochód niech wszystko sprawdzi i wymieni pompę paliwa jak będzie taka potrzeba, bo nic innego już nie zostało...
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sty 07, 2013 02:10   

Do Adriana i Robssona78:
Wysłałem na PW potwierdzenie tego, co napisałem.
Każdy komputer silnika spalinowego po to jest w samochodzie, by dostosowywał dawkę paliwa do optymalnego ekonomicznie i ekologicznie poziomu.
Jazda na źle ustawionej instalacji , tym bardziej II gen może przestawiać mapy wtrysku. Instalacja taka działa niemal jak gaźnik i nijak nie ma połączenia z Ecu samochodu. Jeśli pada parownik, zazwyczaj leje więcej gazu, wtedy komputer samochodu, sprawną sondą lambda dostaje info, o tym, ze mieszanka jest za bogata, więc skraca czasy wtrysku. Niestety prosty sterownik 2 gen gazu nie wie o tym, bądź jeśli podłączona jest do niego sonda, coś tam krokowcem przykręci. Jeśli jednak dalej jest za bogato, Ecu samochodu dalej dąży składem - czasami wtrysku, do doskonałości, skracając je. Gdy gasimy samochód. Następnie zapalamy, zapisane są ubogie nastawy czasów wtrysku z jazdy na LPG i albo samochód zapala, ale przez zbyt ubogą mieszankę pracuje niekulturalnie, albo nie zapala wcale. Dlatego właśnie radziłem zacząć naprawę PB od sprawdzenia LPG.
PS. Zapalanie na LPG nie szkodzi silnikowi.
W Polskim klimacie przełączanie po osiągnięciu np. 20 stopni ma na celu wydłużenie trwałości tanich parowników. W niskich temperaturach membrany w parowniku są twarde i bardziej się zużywają. Zapalanie w niskich temperaturach na LPG bardziej szkodzi samej instalacji LPG, niż silnikowi.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 07, 2013 17:27   

Rademenez_
Owszem, ECU ustala dawkę paliwa na bieżąco (to taka adaptacja online :wink: ). Praca na źle ustawionym LPG nie nadpisuje na stałe map PB zapisanych w pamięci sterownika. Sterownik MEMS w tej wersji nie gubi ustawień map. Nie można ich zresetować (w domowych warunkach) ani "nauczyć" samochodu nowych. :wink:
 
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sty 14, 2013 20:16   

Diagnoza to:

Przytarta pompa paliwa dająca ciśnienie 0,5-1 bara, przez rozwalone sitko na koszu paliwowym + jakieś zwarcie w instalacji w obwodzie pompy. Auto będzie na sobotę, nie mogę się doczekać! :)

[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 20:16 ]
Miałem dzisiaj jechać odebrać autko, ale mechanik zadzwonił i niestety jest dalej problem. To co napisałem wymienione i sprawdzone, wszystko działało, autem jeździł w celu sprawdzenia. Dzisiaj chciał mi wyjechać autem z warsztatu żeby było przygotowane jak przyjadę i niestety nie zapalił. Temat niestety się nie skończył jeszcze...
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1,4 8V 1998r.] - Duży problem z hamulcami...
kzrr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Lut 17, 2009 12:16
leszek95b
Brak nowych postów [R200 1.6 1998r] Problem z otwarciem szyby
ywis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Lip 30, 2010 13:00
-BEST-
Brak nowych postów [R200 1.4 8V '96] Problem z pracą przerywaną wycieraczek
kamilmak88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lip 18, 2011 10:30
Gość
Brak nowych postów [R200 1.6si 99r.]problem z praca silnika i chlodzeniem
trzesie silnikiem i wybija plyn
lukasl28 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Wrz 16, 2009 21:52
lukasl28



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink