Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Problem z obrotami....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Problem z obrotami....
Autor Wiadomość
Turc 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 83
Skąd: Sulechów



  Wysłany: Pon Sty 14, 2013 13:18   [R420] Problem z obrotami....
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Cześć, od paru dni mam problem z moim autkiem... otóż dziwne zachowanie silnika/obrotów: Wsiadam do autka, odpalam normalnie bez żadnych wahań na obrotomierzu, ruszam i za każdym razem gdy dojdę do 3 tyś. obrotów autko się dusi i nie chce wydusić więcej nawet z pedałem w podłodze, tak jak by odcięcie było na 3 tyś. obrotów... i dzieje się to na każdym biegu także na jałowym... .

Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Dodam jeszcze, że poziom wszystkich płynów w normie... tak na szybko co mi przyszło na myśl to albo turbo albo filtr paliwa (dawno nie wymieniany) ale może ktoś z was miał podobny przypadek lub może mi jakoś troszkę namierzyć przyczynę.

Z góry dziękuję! :)
_________________
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pon Sty 14, 2013 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 14, 2013 13:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 14, 2013 13:47   

Parafina w paliwie ;p spróbuj przedmuchać przewody paliwowe sprężonym powietrzem i zobacz czy będzie poprawa. Oczywiście filtr do wymiany skoro i tak go długo nie wymieniałeś :)
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 14, 2013 14:13   

moze tez byc do wymiany filtr powietrza, dziurawy waz od IC i pewnie jeszcze z kilka innych mozliwosci
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Sty 14, 2013 14:45   

Do wymiany na szybko to filtr paliwa, to koszt 15zł a silnik może odżyć, sprawdź tak samo zachowanie węża od IC, czy puchnie i czy nie ma przedmuchów, posprawdzaj węże od Turbo.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 14, 2013 15:43   

Fakt nie zauważyłem że to SDI, mogą być uszkodzone przewody od IC, jednak na początek radzę wymienić filtry(paliwa/powietrza) oraz możesz dolać jakiś uszlachetniacz do paliwa.

Czy gdy przytrzymasz go na pełnym gazie nie zapala się Check Engine? Lub czy kopci? Mam co prawda SD, ale u mnie tak było(zapalało się CE i kopcił przy 3 tys rpm) i okazało się że filtr był zapchany parafiną.
 
 
Turc 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 83
Skąd: Sulechów



Wysłany: Pon Sty 14, 2013 18:10   

Dzisiaj już nie dam rady więc, jutro postaram się sprawdzić ten wąż od IC i będę musiał wymienić filtr paliwa i powietrza jak radzicie. Co do kopcenia i CE, to nie kopci ani nie zapala się kontrolka. Po prostu tak jak w benzynie mam w Mondeo MKIII 2.0 - do chodzi do 8 tys. obrotów i odcięcie... tak tutaj 3 tys. i odciecie spadek do 2,8 tys. i tak w kółko... żadnych innych rzeczy nie zauważyłem.
_________________
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Sty 14, 2013 18:35   

Turc napisał/a:
Dzisiaj już nie dam rady więc, jutro postaram się sprawdzić ten wąż od IC i będę musiał wymienić filtr paliwa i powietrza jak radzicie. Co do kopcenia i CE, to nie kopci ani nie zapala się kontrolka. Po prostu tak jak w benzynie mam w Mondeo MKIII 2.0 - do chodzi do 8 tys. obrotów i odcięcie... tak tutaj 3 tys. i odciecie spadek do 2,8 tys. i tak w kółko... żadnych innych rzeczy nie zauważyłem.


A w takim momencie odcinki jak sprawa mocy silnika? Do tych 3ch idzie żwawo? Jeśli było by to paliwo to powoli ale byś szedł dalej, ewentualnie stanęło by na tych 3ch... U mnie jak parafina się wytrąciła to do 2ch szedł w miarę ale już było czuć zmianę, do 3ch wolno (jak powoli naciskałem pedał to szedł, a jak szybko go wcisnąłem to zaraz dostawał zmulenia). Może to wcale nie paliwo jeśli nie masz problemów z mocą...

Tak czy siak, wymień filtr paliwa, może być zapchany/zasyfiony i daje to różne efekty.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Turc 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 83
Skąd: Sulechów



Wysłany: Sob Sty 26, 2013 14:24   

Trochę czasu minęło, auto stało bo nie miałem czasu. Dzisiaj się zabrałem za robotę.... Odpaliłem auto pochodziło z 15 minut... zgasł... odpaliłem znów... ruszyłem 10 metrów... zgasł... zaciągnąłem auto do garażu. I zacząłem wymianę... od razu na wstępie, gruszka zassana maksymalnie, zdemontowałem stary filtr z które sama woda wyciekła po przechyleniu, przeczyściłem przewody oraz gruszkę i założyłem nowy filtr + wstępny filterek ON, tak jak na obrazku w tym temacie:

http://forum.roverki.eu/v...wa&start=20#top

Odkręciłem górną śrubkę i zacząłem pompować gruszką (ok~20 minut) 0 reakcji, więc zalałem filtr przez górną śrubkę i odpaliłem.... pochodził z minutę i zgasł a paliwa z baku ani widu ani słychu (powinien pojawić się w wstępny filterku lub w przewodach ale brak... I jestem w kropce co to może być forumowicze? ;/ Pompa paliwa czy może gdzieś indziej leży problem ?
_________________
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 26, 2013 14:42   

moze zapchane przewody paliwowe, te metalowe idace od zbiornika
 
 
 
Turc 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 83
Skąd: Sulechów



Wysłany: Sob Lut 02, 2013 14:28   

Hmmm.... czyli warto by było wpiąć się sprężarką w te wystające od grodzi przewody metalowe i przedmuchać ;> ? Czy jeszcze trzeba rozłączyć gdzieś na końcu układu przewody ?

Edit:
Hmm... teraz tak sobie na spokojnie to przemyślałem i w sumie doszedłem do wniosku, że przyczyną też może być zamarznięta woda na odcinku gdzie jest metalowy przewód do zbiornika, jeśli z filtra wyleciała woda... jak myślicie ?


[ Dodano: Sob Lut 02, 2013 14:28 ]
Problem rozwiązany :)

Przyczyna? Zasyfiony filtr paliwa + zamarznięte przewody (metalowe: bak -> filtr).
Rozwiązanie: Wymiana filtra na nowy oraz dołożenie przed gruszką wstępnego filtra (prosty, koszt 6 zł) + 2 dni w ciepłym garażu :) Późnej oczywiście odpowietrzenie układu i zapalił na dotyk ;]

Dzięki wielkie za pomoc forumowicze! I mam nadzieję, że komuś mój problem pomoże rozwiązać podobny problem, pozdrawiam.
_________________
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Problem z obrotami
nie rozpędza się powyżej 12o km/h
mikel1806 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Paź 28, 2008 12:09
Brt
Brak nowych postów [R420]Problem z obrotami
Dinedal18 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Sie 15, 2014 09:31
Dinedal18
Brak nowych postów [R420] Problem z obrotami na biegu jałowym
Luigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Lut 05, 2009 17:29
namiko
Brak nowych postów [R 45+ lpg] problem z obrotami
panwilli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Lip 06, 2012 13:10
leszczu
Brak nowych postów [R45] Problem z obrotami
_PUO_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Paź 11, 2011 10:53
najko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink