Forum Klubu ROVERki.pl :: Grega Rover 400 Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: szoso
Wto Sty 20, 2015 20:02
Grega Rover 400 Turbo
Autor Wiadomość
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 23:27   

Gratki :) Fajny projekt, mam tylko pytanie jak ogarnąłeś ręczny?

Ogólnie bardzo przemyślany projekt, podobają mi się zmiany w zawiasie i układzie hamulcowym :)
_________________
Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 23:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 00:02   

leszczu napisał/a:
PS: gdzie dokładnie podłączyłeś dodatkowy czujnik od wody ?? Bo na fotce silnika nie widzę. :)

Jak Markzo napisał, przy czujnikach temperatury został dołożony dodatkowy, wszystko tak zrobione by nie kuło oczu ;)

tronsek napisał/a:
Szkoda tylko, że wnętrze nie jest szare a beżowe. Wtedy fotele od ZS-a lepiej by się komponowały.

No nie wiem, w każdym razie chciałem beżowe, jakbym chciał szare to by już było bo mam przecież ciągle 1.4 z szarym wnętrzem :)

tronsek napisał/a:
Masz jakieś namiary na takie coś ?? To są uniwersalne adaptery, czy pod konkretny model auta ??

Wszystko jest ale zawsze jest jakieś 'ale'.
Ja przecierałem szlak i teraz wiem więcej niż przed kupnem. Otóż nasz filtr to 13/16"-16 a taką podkładkę znaleźć to cud. Wiadomo rzeczy niemożliwe robimy od ręki więc...
Podkładka ze śrubą M20x1,5, filtr z Clio i wszystko się mieści bardzo fajnie.
Jako ciekawostkę dodam że gwint na filtr oleju da się wykręcić więc można sobie spokojnie zrobić u tokarza co się chce nie niszcząc pompy oleju ani nic z tych rzeczy.
Ja poleciałem trochę po bandzie i wziąłem wkręciłem adapter z gwintem M20x1,5, wlazł ciasno i kręciłem mocno aż do momentu gdy podkładka siedziała sztywno. Ważne że nic nie cieknie.
Adapter:
http://www.mtuning.pl/pl/...turboworks.html
Zegar boost 4 w jednym:
http://www.mtuning.pl/pl/...s-oil-temp.html

ADI-mistrzu napisał/a:
Mało szczelne to wyjście sygnałowe czujnika no ale... lepsze to niż nic :wink:

W czujniku jest gwint stożkowy samouszczelniający się także tutaj nic nie pocieknie ;)

tuners napisał/a:
jedyna konsternacja że już troche leciwa buda ale oby posłużyła jak najdłużej. :-) .

Słuszna uwaga. Niestety buda to najgorszy element który blokował mnie od października. Jeździłem, szukałem bo nic innego niż R400 nie chciałem. Może coś się z tym zrobi, może nie. Zobaczymy.

Remigiusz napisał/a:
Pytanie czemu tylko 160KM masz a nie ponad 200 :?: jak to jest seria T16 ;-) Czemu wy nie pakujecie od razu Ecumastera do środka :?:

Jest połowa doładowania może ciut więcej niż w serii więc na pewno nie ma 200km. Do tego mam serię wydech z 2.0Si, katalizator a nie chcę by coś się pode mną paliło ;)
ECU Master to nie tylko samo urządzonko za 250-300zł. Do tego trzeba doliczyć strojenie a uważam że stroić auto 3x to bezsens dlatego najpierw skupiłem się na ogarnięciu wszystkiego co tylko trzeba by była seria, sprawna mechanicznie. Tak jest w tym momencie. Teraz zabieram się za poprawę serii i bardzo możliwe że ECU Master wleci ale nie ma co się spodziewać że będzie 210-250 czy 300km. Nie to jest moim priorytetem. Dla mnie w tym momencie samochód jeździ wystarczająco szybko:
http://www.youtube.com/watch?v=zZcbOl7hNME
Bez spiny, strzałów ze sprzęgła, kręcenie do 6k obr i na 0,45b.

Remigiusz napisał/a:
Choć bylem przekonany ze sam to montujesz :P

I niewiele do tego brakowało. Ludzie byli dogadani, ale przeciągające się poszukiwania R400 w pieniądzach adekwatnych do stanu uniemożliwiły nam pracę u mnie w garażu. Mało miejsca w garażu, brak ogrzewanego garażu, brak podnośnika do silnika więc powierzyłem część mechaniczną komuś kto by to zrobił dobrze.

Lysy_ napisał/a:
Fajny projekt :)

A mało brakowało ten silnik byłby w Twojej ex 400`ce ;)

Markzo pokazał foty jak to wyglądało po przekładce. Full wypas jeśli chodzi o moje zadowolenie. Jednak od tamtego czasu jak widać po aktualnej fotce sporo się zmieniło.
Było trochę rozkminy jak to wszystko spiąć ze sobą jednak udało się dość szybko ogarnąć elektrykę, elektronikę. Pod maską jeszcze ciut się zmieni ale to detale bo nie może być tak jak teraz że tempomat wisi sobie na kawałeczku płaskownika ;)

Vito_ napisał/a:
Gratki :) Fajny projekt, mam tylko pytanie jak ogarnąłeś ręczny?

Ogólnie bardzo przemyślany projekt, podobają mi się zmiany w zawiasie i układzie hamulcowym :)

Zawias, hamulce to spadek po 1.4. Tam wszystko testowałem.
Ręczny działa identycznie jak w serii. Było trzeba tylko trochę przedłużyć linkę bo zacisk przez tarczę siedzi trochę dalej, zmienić mocowanie linki i zrobić adapter.
Ogólnie początkowo nie byłem zadowolony z modyfikacji ani hamulców ani zawieszenia. Pierwszy mój zlot w Radomiu i przód wogóle nie skręcał. Jednak teraz wszystko już spełnia moje wymagania. Samochód prowadzi się dobrze, ręcznym spokojnie można zarzuć tył w razie takiej potrzeby.
Tylko kwestia opon bo ostatnio zanim tył złapał odpowiednią temperaturę na lotnisku to przy 130km/h zaczął mi się uślizgiwać w zakręcie 90 stopni, na szczęście było szeroko więc udało się wyprowadzić samochód ;)

No i dzięki :) Mam nadzieję że część mechaniczna do zlotu zostanie opanowana bo teraz tylko $$$ blokuje mi robotę.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 07:17   

greg-si napisał/a:
Otóż nasz filtr to 13/16"-16 a taką podkładkę znaleźć to cud.
Dzieki. Pytałem pod kątem 216 Coupe, a tam ZTCW jest inny gwint niż w R400, więc może gwint będzie bardziej popularny. Obawiam się tylko, że może to u mnie się nie zmieścić, bo filtr oleju mam pomiędzy ścianą grodziową a blokiem silnika i jest tam troche ciasno.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 10:10   

tronsek, pewnie jest gwint z hondy także luzik bo do hondy adapter pasuje, właśnie honda ma M20x1,5.
Dajesz wtedy mniejszy filtr nawet dokładnie taki jak ja mam i po sprawie.
Tak to u mnie wygląda:
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 18:23   

zazdroszczę wozidełka i przypominam sobie o nim ilekroć jestem u Kamila bo motor 2.0 dalej stoi na środku garażu na palecie ;) korci mnie też taki projekt ehhh... kto wie może kiedyś się uda ;)
chciałbym go kiedyś na żywo zobaczyć. powodzenia "fruwaj" ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 23:20   

Kozik, myślę że zobaczyć się uda ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 23:25   

greg-si napisał/a:
Ja przecierałem szlak i teraz wiem więcej niż przed kupnem. Otóż nasz filtr to 13/16"-16 a taką podkładkę znaleźć to cud. Wiadomo rzeczy niemożliwe robimy od ręki więc...
Podkładka ze śrubą M20x1,5, filtr z Clio i wszystko się mieści bardzo fajnie.
Jako ciekawostkę dodam że gwint na filtr oleju da się wykręcić więc można sobie spokojnie zrobić u tokarza co się chce nie niszcząc pompy oleju ani nic z tych rzeczy.
Ja poleciałem trochę po bandzie i wziąłem wkręciłem adapter z gwintem M20x1,5, wlazł ciasno i kręciłem mocno aż do momentu gdy podkładka siedziała sztywno. Ważne że nic nie cieknie.
Adapter:
http://www.mtuning.pl/pl/...turboworks.html
Zegar boost 4 w jednym:
http://www.mtuning.pl/pl/...s-oil-temp.html


O to mi chodziło czyli wystarczy wykręcić tylko gwint na filtr z pompy oleju. Wiem ze się to da wykrecic bo mi kiedyś się razem z filtrem wykręciło ale myślałem ze tam tez jest inny gwint :P

Co do wskaźnika to szkoda ze tylko do 1,5 bara jest :neutral: Potrzebuje na min 2,5bara :wink:

Tez widzę wystaje tobie filtr z kilka cm poza miskę oleju :razz:

Co do mocy to nie sadziłem ze przy benzynie na 0,45bara tylko tak mało mocy uzyska. Ale czemu tak mało tylko Turbo tobie dmucha :-|
Ale myślałem ze Ecu masterem sobie samemu można wystroić mapkę za pomocy laptopa. AFR i te inne glupoty pokazuje w programie wszystko żeby tłoków nie upalić :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 23:42   

Remigiusz napisał/a:
AFR i te inne glupoty pokazuje w programie wszystko żeby tłoków nie upalić

jak dołożysz sondy z kontrolerami, gdzie AFR to ok 800zł, EGT porządne też kolo 800zl. więc to nie takie hop siup.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 23:45   

Remigiusz napisał/a:
Tez widzę wystaje tobie filtr z kilka cm poza miskę oleju :razz:

Nic nie wystaje, to złudzenie optyczne.

Remigiusz napisał/a:
Co do mocy to nie sadziłem ze przy benzynie na 0,45bara tylko tak mało mocy uzyska. Ale czemu tak mało tylko Turbo tobie dmucha :-|

Bo tak sobie ustawiłem :) Ja to napisałem że tak szacuję że jest taka moc a nie że faktycznie tak jest. Samochód nie był shamowany także są to moje dywagacje i czy jest lepiej czy gorzej to niestety nie wiem.
Jednak jak wspomniałem, dla mnie moc nie jest priorytetem. Ma mi się fajnie jeździć i póki co tak jest. Moment obrotowy dostępny już od 2,5k obr robi swoje. Dziś w mieście 1/4 baku wyjeździłem :D

Remigiusz napisał/a:
Ale myślałem ze Ecu masterem sobie samemu można wystroić mapkę za pomocy laptopa. AFR i te inne glupoty pokazuje w programie wszystko żeby tłoków nie upalić :wink:

Może i można tylko co z tego jak na hamownię wydam niewiele mniej niż na strojenie samemu, spędzę nad tym kilka dni i mogę stwierdzić że jednak coś zrobiłem źle i coś klęknie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 23:47   

Markzo, termopary w cale nie są takie drogie :wink: Szerokopasmowa lambda sonda kosztuje trochę nie powiem akurat.

setup VNT tez coś kolo tego kosztuje i co się nie robi dla mocy, a mieć możliwość własnych map to bym takie coś od razu u siebie montował :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 05:58   

Remi bo bena to nie klekot że można z 0,7 przestawić na 1,7 i się spokojnie bujać ale za to tam ciśnienie robi grubą robote przy 150 kucach w hondach na kompresorze wydalającym na 0.6-0.7 bar można uzyskać już 230-240 kucy


A u nas przyrost niuta się zwiększa a moc to delikatnie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 06:27   

Remigiusz napisał/a:
Markzo, termopary w cale nie są takie drogie Szerokopasmowa lambda sonda kosztuje trochę nie powiem akurat.

same sondy to pryszcz, rozchodzi się o dobre kontrolery i wskaźniki, z warningami i porządną dokładnością... najlepiej byłoby mieć afr + 4x egt. Do tego trzeba też mieć pojęcie o strojeniu, żeby nie zabić silnika, więc Gregu bardzo rozsądnie podchodzi, ogarnie mechanikę tak jak chce i wtedy dopiero jako ostatnie strojenie.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 10:36   

a ja nie o możliwościach bo tych jest wiele, gratki gregu udanego projektu i powodzenia w dalszym modzeniu ;) :ok:
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 14:56   

Gratuluję projektu, nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy, bo przebąkiwałeś coś o Tomcat'cie a wyszedł bardzo fajny zglebiony i szybki sedan, brawo! Całość mi się bardzo podoba, ogarniesz wszystko i trzeba będzie uważać na ulicy żeby się nie naciąć ^^

Co do strojenia, sond, egt, termopar i gajgerków to uważam, że autogauge to dobry chiński produkt, ale wskaźnik egt (oraz termopary) to bym kupił jakiś markowy - greddy, stri, defi - zdaję sobie sprawę ile to kosztuje, ale w turbo łatwo ugotować wnętrzności silnika, chociaż kompa masz seryjnego, więc szczerze wątpie żeby dawki paliwa byłby zbyt ubogie/zbyt wysokie, jednak wystroić całość by się przydało.

Według mnie zegar afr nie jest potrzebny na stałe, przydaje się bardzo podczas przy strojeniu, jednak informacje o składzie mieszanki otrzymujemy z lapka :P Jak wystroisz auto to zegar afr to nie jest mus, szczerze, mój znajomy ma zegar AEM i delikatnie przekłamuje, więc najlepsze wartości wychodzą przy strojeniu, gdzie stroiciel ustawia wszystko tak żeby był cycuś malina. Jak szukasz dobrego stroiciela, to wal na PW :)

Gratulacje! :mrgreen:
_________________
Roverlution
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 15:10   

Wojtek88, w zupełności się zgadzam, AFR, EGT lepiej mieć bardziej dokładne ale przy aucie które będzie deptane od czasu do czasu starczą obecne wskaźniki które głównie mają pokazać mi czy mam coś włączyć ręcznie, zdjąć nogę z gazu albo zatrzymać auto.
Jest to czysty podgląd sytuacji a bardziej aspekt że coś się zmieniło, nie jest dobrze i trzeba coś z tym zrobić.

Wojtek88 napisał/a:
bo przebąkiwałeś coś o Tomcat'cie

Potrzebny był dawca a Twój był za drogi żeby wciągnąć sobie silnik ze skrzynią a resztę wywalić na złom.
Ale co do budy coupe urodził mi się w głowie pewien plan lecz muszę pogadać z ludźmi którzy wiedzą więcej ode mnie. O tym jednak za kilka lat :P
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 19:29   

Czytając takie tematy aż chce się pójść do garażu :smile: Dla Właściciela i samochodu wielkie gratulacje :brawo: Takie auta podobają mi się najbardziej, nieostożkowane, nie ospojlerowane a zduszą ;-)

[ Dodano: Pią Maj 03, 2013 19:29 ]
Daję pomógł w swoim temacie za motywację :razz: :mrgreen:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 15, 2013 20:26   

Jeśli nic się nie dzieje...

Wiedz że coś się dzieje :D
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 15, 2013 23:07   

greg-si, Ty nie masz klimy :-| Z czego ICEk jest :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 16, 2013 14:27   

Remigiusz, nie, klimy nie było, nie ma i nie będzie od samego początku był taki plan. Nawet jakby była to zostałaby wywalona :)
IC z Laguny III, ogólnie IC był wcześniej niż buda :D
Wszystko wpasowuje się na milimetry, sporo blachy wyciąłem by go upchać.
Jak jechałem samochodem dokładnie z takim wyglądem jak na zdjęciu to wszyscy gapili się jak opętani :D Dobrze że to tylko 200m było :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 16, 2013 19:56   

greg-si, haha.. znam te miny ludzi jak się będzie przodu jedzie :mrgreen:

No to fajnie jak wlazło, myślałem ze mniej przeróbek jest żeby go wpasować :wink:

Pomiarów temp dolotu nie robiłeś przypadkiem przed i po wymianę :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink