Forum Klubu ROVERki.pl :: [ZR / R25] układ hamulcowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ZR / R25] układ hamulcowy
Autor Wiadomość
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 12:28   [ZR / R25] układ hamulcowy
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam:). Temat wielokrotnie omawiany, co widać po wątkach forum, jednak pozwoliłem sobie założyć nowy. Po wymianie wtrysków, zaślepieniu EGRu, etc. ;] zauważyłem kolejny problem - hamulce. Obecnie posiadam tarcze hamulcowe wentylowane Lucas-TRW z klockami TRW. Z hamowaniu z pewnych prędkości, przy 100km/h brakuje mocy na tarczach i poza nieprzyjemnym hałasem i wibrującą kierownicą nic się nie dzieje.
Moja prośba do nauczonych doświadczeniem tyczy się poleceniem zestawu. Wiem, że chciałbym pozostać przy średnicy 262mm.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 12:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 13:02   

Jak chcesz pozostac przy swoim rozmiarze, to porponuje kupic kable w oplocie wymienic plyn dobrze odpowietrzyc... jakas poprawa bedzie zauwazalna, ale nie przy upalaniu kiedy przegrzewasz tarcze i klocek.

wtedy to przydaje sie 282 bo jest wieksze i grubsze.

[ Dodano: Pon Kwi 22, 2013 13:02 ]
PS. mam jeszcze kable na tył jak chcesz to za przysłowiowe duże piwo oddam ;) ale o przodzie musialbys pomyslec sam, ja za komplet placilem cos miedzy 250-300 pln z UK sciagane goodridga :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 14:36   

Bardzo chętnie je przytulę :) . Myślałem też o 262 nawiercanych z alledrogo przy czym jeśli kupować coś co nie przyniesie efektu lepiej wrzucić coś większego... A jeśli chodzi o zmianę rozmiaru to zmieniam zestaw jarzmo, zacisk, klocek tarcza czy całość ze zwrotnicą (+piasta)?
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 20:44   

Svirus, kolego ...... to po wsadzałeś wtryski z SDi , zaślepiałeś EGR , etc. ?? ??
aby to szybciej jeździło ?? ?? a teraz kombinujesz jak by tu najmniejszym nakładem mieś hamulce porównywalnej wydajność np z MG ZT V6 kub ZS V6 ......

jak dla mnie robota od d.... strony

puki nie wymienisz na tarcze 282 mm szkoda twoich sił , czasu na dowiadywanie się w szczególności kasy na nacinane tarcze z alledrogo... :)
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 20:49   

Tak jak pisałem 282 minimum a żeby było fajnie to od hondy 2 tłoczkowe :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 21:01   

nie najmniejszym nakładem a najmądrzejszym. Nie problem jest przecież wyrzucić kaskę w byle g&@^no. Na forum dostałem dobrą radę odnośnie zwiększenia mocy, teraz, idąc tym tropem, zasięgam opinii mądrzejszych ode mnie :) i wcale się tego nie wstydzę. I dzięki Wam Koledzy już mam plany sprecyzowane - 282 + nowe zaciski z hondy. Podziękował pięknie <piwo>
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 20:35   

Svirus, słucha tarcza 282 mm z rozstawem 4x100 wiadomo z MG ZR 160 lub MG ZS V6
ale co do kompletnych zacisków to masz większe pole manewru ...

mianowicie możesz szukać z takich samochodów jak :

- MG ZS V6
- MG ZR 160
- Honda Prelude IV gen 2,2 VTi
- Rover 620 Ti

co do dwóch pierwszych opcji kupujesz i wymieniasz na zasadzie p&p
jarzma z Hondy trzeba spiłować ok 2mm od środka z takiego fabrycznego zgrubienia bo nie poskładasz tego do kupy na nowych tarczach i klockach ....
nie wiem jak jest w Roverze 620Ti raczej tego zabiegu nie trzeba stosować


większość raczej robi na org. setupach z MG , ja osobiście zrobiłem to na nowych tarczach z MG ZSV6 + kompletne zaciski z jarzmami z Hondy Prelude oraz nowe klocki od Hondy
powód bardzo prosty, trafiłem za śmieszne pieniądze ten komplet po pełnej regeneracji na nowych gumkach i tłoczkach od kolesia który przeszedł z 302 mm :)

jest jeszcze jeden aspekt który dla mnie przemawiał pod kątem Hondy ....
Honda mam większą powierzchnie tarcia jeżeli chodzi o sam klocek niż org. MG

co po ułożeniu i dotarciu przedniego zestawu powoduje stawanie brawie dęba na ostrym hamowaniu
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:45   

Svirus napisał/a:
już mam plany sprecyzowane - 282 + nowe zaciski z hondy

Nie zapomnij sprawdzić, czy Twoje aktualne felgi je pomieszczą :-)
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 21:17   

Od pralki są dwutłoczkowe czy tylko od legenda II ?
W każdym razie jakby ktoś za dużo sałaty miał to po dorobieniu adapterów pasują od
Porsche Cayenne turbo tylko cena tarcz i klocków zabija tam już wtedy średnica chyba 302
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 21:35   

tuners, pralka ma jedno tłoczkowe, tylko legend mam dwu tłoczkowe
 
 
 
Svirus
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 10:30   

Co do pojemności felg myślę, że letnie 17 (MG) nie będą miały z tym problemu, gorzej może być z zimówkami (15"+195/60/15) ale w niedzielę na spocie powinienem rozwiać swoje wątpliwości :)
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 10:48   

Ja mam stalówki 15 z mini i pasują, nawet w wątku gdzieś dopytywałem od czego podpasują ;)

Na spocie przełożysz i będziesz wiedział :)

Ja nie mogłem znaleźć godnych z Legend jak potrzebowałem zmienić i wkładałem do ZR-a 282 z MG. Lepiej hamowały z powodu nowych tarcz, klocków i kabli w oplocie, ale żeby to aż taki kosmos był ? Moim zdaniem - nie ! Jest lepiej, ale spodziewałem się więcej. Chyba że już się przyzwyczaiłem :P W ZS teraz tez mam kable w oplocie :D Chyba to największa różnice zrobiło- pedał jest twardszy od góry a nie po chwili deptania- nie ma tego ugięcia bez reakcji. Nie jest tajemnicą, że przewody gumowe zmieniane na oplot też miały swoje lata, wiec efekt był tym większy.

282 pewnie trudniej zagotować, ale jak pokazał Radom i mój ZS jest to do zrobienia na 2 okrążeniach ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 21:12   

Jest też garstka osób którzy pakują do swoich maszyn zaciski 4 tłoczkowe z MG TF oraz tarcze 302mm tak samo z MG TF albo 308mm z Fiata coupe turbo, focusa rs albo co tam jeszcze pasuje ;] Wtedy już rzeźba na dopasowanie całości większa,
Są też specjalne kity (zaciski+tarcze+klocki+dystanse+przewody+śrubki) od APRacing
na przykład
Kod:
http://www.ebay.co.uk/itm/MG-ZR-Rover-200-330mm-front-brake-kit-AP-Racing-4-pot-calipers-/251246731322?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a7f78e03a
Bez tych dystansów nie wejdą nawet 15" a że jeszcze dodatkowo dystanse także nawet z 16" może być ciężko.
Za to wygląd nieporównywalny ;d Gdzieś czytałem że te oryginalne od TF'a też są z APRacing.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Układ hamulcowy
RAKU_44 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Sty 15, 2014 21:56
RAKU_44
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25 2.0 IDT] Niesprawny układ hamulcowy
Julek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Kwi 28, 2013 17:56
Raptile
Brak nowych postów [r200 '98] układ hamulcowy
ywis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Mar 02, 2009 20:12
krzysztof_ns
Brak nowych postów [R25 2.0iDT 00]układ hamulcowy
Dolt Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Lip 07, 2010 21:22
gintaro
Brak nowych postów [Rover,214i,97,8V] Układ hamulcowy tył
DragoDraco Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Lip 19, 2007 13:29
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink