Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana oleju - manualna skrzynia biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana oleju - manualna skrzynia biegów
Autor Wiadomość
anjaiw 



Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: Bielsk



  Wysłany: Czw Sty 14, 2010 16:22   [R75] Wymiana oleju - manualna skrzynia biegów
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Jaki powinien być poziom oleju w skrzyni biegów?Czy wlew oleju jest zarówno poziomem? Zalałem 1,6l oleju do skrzyni (według danych) a do poziomu wlewu jeszcze dużo brakowało.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 12:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 14, 2010 16:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 16:35   

I tyle zostaw.
Przy wymianie wlałem prawie 2l do momentu przelania się przez korek. I okazało się za dużo. Wywaliło mi trochę przez uszczelniacz. Też nie byłem pewien ile wlać. Teraz mam coś ponad 1,6l i jest OK.
Rover podaje 1,4l wymiana, a 1,6l sucha skrzynia.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 17:29   

poziom oleju w skrzyni, ma być trochę, poniżej wlewu i do sprawdzenia służy specjalny łukowaty przyrząd ( można sprawdzać krótszą stroną klucza trzpieniowego ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 17:38   

SeniorA myślisz że kolega ma specjalny przyrząd. Jakby miał to przecież by nie pytał ile ma wlać i gdzie jest poziom.

anjaiw nalej 1,6 i zapewniam że będzie OK.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 17:56   

apples, przecież piszę o tym w formie informacji i wiadomo że po wlaniu 1.4 będzie OK.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
anjaiw 



Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 5
Skąd: Bielsk



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:04   

Dziękuję za pomoc.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:12   

Po wlaniu 1,6l na pewno będzie OK. Mimo że Rover zaleca 1,4l lepiej wlać 1,6l.
Tym bardziej jak zlewa się olej na ciepłej skrzyni długo czeka z dokręceniem korka spustowego. Zleci prawie wszystko.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:22   ok

ja kiedys wymienialem olej to koles zalal ile wlazlo nie wiem ile weszlo mialem go 2 litry i troszke zostalo , a pod auto nie wlazilem czy cos gdzies wywalilo mam nadzieje ze nie, niby dlaczego mialo by wywalic
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:29   

witia24 przy słabym simeringu może lecieć jak będzie za dużo. Mój był już twardy. Zaczął puszczać po wymianie oleju i musiałem wymienić na nowy. Teraz już OK.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 19:00   ok

to mysle ze nie poleci bo silnik od spodu byl suchutki zadnej kropelki

a ile ten simering i robota jaka
Ostatnio zmieniony przez witia24 Czw Sty 14, 2010 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 19:10   

Simering pasuje od Freelandera Td4. Koszt w serwisie 45zł. Wymiana 0zł. Czas ok 45min.

U mnie puszczał od strony kierowcy. Skrzynia, półośka były mokre od oleju.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 19:18   ok

musze przelac to co zostalo do jakiejs miarki ale napewno zalal do pelna bo lal do puki nie wyciekło, zreszta myslałem ze tak sie zalewa gdzies tak czytałem na forum

moze potem ubywac przez ten wyciek jezeli wogule jest wyciek

olej zlany ze skrzyni byl na oko w dokonalej formie , jak sie objawia mala ilosc oleju w skrzyni

skrzynia zachowuje sie teraz tak samo jak przed wymiana
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 19:42   

Z tego co pamiętam to zawsze korek wlewowy był korkiem pomiaru. Tutaj jest ewidentnie inaczej. U mnie też było po zlaniu ok 1,9l. Po wymianie uszczelniacza, wymianie sprzęgła, zlewaniu i wlewaniu oleju teraz mam jakieś 1,6l.
Mały stan nie da o sobie znać tak szybko. Może mieć wpływ na szybsze zużycie się elementów skrzyni. Tez zależny o ile jest za mało. Jeżeli 100-200ml to raczej nic się nie stanie. Jakby brakowało 1l to już możne być nie ciekawie podczas dłuższego użytkowania.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 23:31   ok

przy nastepnej wymianie oleju zobacze czy sa jakies wycieki to bedzie wtedy jasnosc i spokój
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Sro Maj 08, 2013 19:16   Olej

Witam. Mam pytanie odnosnie oleju w skrzyni.Czy do diesla i benzyny jest ten sam olej? Piszecie ze ma byc MTF 94 Texaco, a czy moge użyc takiego?; http://www.ebay.co.uk/itm...=item35c6c21e22 .Ps.Oczywiscie mowa o manualu. Pozdro
 
 
falko29 



Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 82



Wysłany: Nie Maj 12, 2013 14:09   

Ja wymieniłem ostatnio olej i jak skrzynia wyła, tak wyje dalej....
Jakieś pomysły, poza wymianą całej skrzyni na inną ??
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 12, 2013 15:08   

SeniorA napisał/a:
poziom oleju w skrzyni, ma być trochę, poniżej wlewu i do sprawdzenia służy specjalny łukowaty przyrząd ( można sprawdzać krótszą stroną klucza trzpieniowego ).


Nie jest to prawdą.
Instrukcja serwisowa RAVE jasno specyfikuje aby lać aż zacznie się przelewać korkiem a dokładnie aż poziom oleju osiągnie położenie dna otworu zalewowego.
Lejemy, aż zobaczymy że sie przelewa, odczekujemy troszke aby spłynęło wszystko co ma i zakręcamy korek.

Czasami w skrzyniach spotyka się takie korki, które mają od środka taki mały bagnecik. Ale nie służy on do wyznaczania poziomu przy zalewaniu oleju. W takim przypadku zalewamy klasycznie, aż zacznie się przelewać a bagnecik służy do kontroli okresowj poziomu oleju. Jak obkręcimy korekiem i bagnecikiem i końcówka bagnetu będzie sucha to znaczy, że ubyło za dużo oleju i trzeba dolać. Takie rozwiązanie stosowane jest w skrzyniach do ciężkich pojadów i maszyn np budowlanych gdzie jednak kontrolę oleju przeprowadza się regularnie ze względu na ciężkie warunki eksploatacji.

Nadmiar oleju może wywalić uszczelniacze ale musi go być naprawdę dużo więcej. Jak wywali uszczelniacz to często jest to powód złego odpowietrznia skrzyni, np. zapchany odpowietrznik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana oleju - manualna skrzynia biegów
adamlaziska Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Maj 27, 2009 21:40
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wymiana oleju - manualna skrzynia biegów
MiReK Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lis 04, 2007 14:14
Micen
Brak nowych postów [R75] Wymiana oleju - manualna skrzynia biegów - MTF94
tupack997 Rover serii 75, MG ZT 54 Sro Sie 03, 2022 10:15
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Wymiana skrzynia biegów - manualna
dariusz2b Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Mar 19, 2014 23:27
haszczyc
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia biegów - wymiana oleju
staf Rover serii 75, MG ZT 26 Nie Sty 29, 2012 13:20
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink