No nie da się ukryć że będę ale do cuda to jest baaardzo daleko.
Podłaź, krzycz, bo ja mogę nie rozpoznać Cię po aucie. Za dużo będzie civiców
EDIT:
Dawno nic nie było pisane więc pora zrobić małą aktualizację.
Wpadł IC centralnie, do tego rurki w kwasie wypolerowane na lustro, filtr gąbkowy ITG, odgrodzenie stożka.
Wszystko zrobione tak by było jak najmniej widać
Wpadła również wtedy chłodnica oleju ze względu na zbyt duże temperatury oleju oraz olej Valvoline VR1 10W60. Olej jest ogarnięty i jest w bardzo dobrych temperaturach.
Udało się trochę pojeździć, zdobyć jakiś pucharek. Ogólnie śmiga się fajnie, zupełnie inaczej niż wolnossącym autem. Jest jednak jeszcze dużo do nauki.
Na jednej pojeżdżawce, de facto bardzo fajnej, lekko oberwała miska i filtr oleju:
Na zlocie upaliłem trochę sprzęgło, po zlocie też się zdarzyło uślizgnięcie sprzęgła. Miałem podejrzenia że to układ wysprzęglania a nie samo sprzęgło. Wymieniłem więc wysprzęglik oraz pompkę sprzęgła. Wszystko działa malinowo, nic się nie ślizga nawet podczas ostrego przepięcia biegów.
Przed strojeniem walczyłem ostro ze szczelnością układu dolotowego. Wyszło kilka dziwnych rzeczy z którymi jeździłem od samego początku przez co turbo wolniej wstawało i nie wyrabiało. Przy odcince doładowanie spadało z 0,9b na 0,7b. Poprawiło się to i owo co zaowocowało lepszą elastycznością, szybciej dostępną mocą i doładowaniem do odcinki na poziomie 0,9b.
Przyszedł więc czas na dopięcie wszystkiego i wystrojenie auta. DET2 leżał już kilka miechów i czekał aż ogarnie się kilka spraw tak aby po strojeni nie robić rewolucji. Został podłączony i od razu wystrojony przez Rysia. Myślałem że będą nici ze strojenia bo podczas wyjazdu z domu na 4 biegu sprzęgło się ślizgało bardzo mocno. Jednak ułożyło się i ze sprzęgłem podczas strojenia problemów nie było.
Podczas strojenia wyszło że ogranicza mnie paliwo. Regulator ciśnienia paliwa by załatwił sprawę. Podczas strojenia doładowanie oscylowało w różnych granicach i zostało ostatecznie ustalone na 1,1b. Co najlepsze, mapa zapłonu została nieruszona, zero spalania stukowego. Sam Maciek był zdziwiony takim obrotem sprawy że nic nie stuka.
Samochód wystrojony, myślałem że koniec grzebania. Jednak co wsiadłem do samochodu to ze sprzęgłem było coraz gorzej. Doszedłem do momentu gdzie na trasie podczas depnięcia sprzęgło się potwornie ślizgało. Postanowiłem więc zrzucić skrzynię i zobaczyć co tam się kryje. W warunkach garażowych zrzuciłem skrzynię i ujrzałem sprzęgło:
W porę zajrzałem bo jak widać zaczynało brać nit. Postanowiłem nie brać nowego sprzęgła tylko zregenerować obecne. Czyli szlif docisku i spiek czterołopatkowy:
Wyczyściłem też troszkę skrzynie:
Wymieniłem jeszcze łożysko oporowe i złożyłem
Całkiem inaczej ułożona jest teraz łapa sprzęgła, widać że poprzednio tarcza nie była mocno dociskana.
Samochód jedzie teraz bardzo dobrze, biegi wchodzą bardzo dobrze i nie muszę się martwić i mówić "Uwaga" podczas wrzucania wstecznego
Dziś podjechałem w końcu rzucić okiem ile ten mój strucel ma kuniuf
Tragedii nie ma ale super też nie jest. Myślałem że będzie trochę więcej ale jeden !@!$# up dał się we znaki.
Póki co cieszę się z tego co jest
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
jak za mało boostu? jak dmucha 1,1b, seria ładuje ~0,9b i wyniki podobne więc coś jest nie tak, powinno być sporo więcej... widać, że IC dobrze działa bo nie ma stuku i zapłonu nie ruszali ale mocy ciut mało. Strojony był przecież na ecu masterze.
Gratki:) greg-si Gdzie robiłeś spiek? i jak duża różnica w jeździe na spieku? niż na tarczy?
Mocowo trochę mało, a stuku pewnie nie było bo uzyskałeś 200km, no i ic wsadziłeś duże,:_) zapodaj foto z pod maski.:)
Dziwne... spodziewałem się raczej wyniku rzędu 230KM i ponad 300Nm, a tu seryjny wynik mimo IC i strojenia co niedomaga?
Nie seryjny bo seria ma mniej niuta.
Też się spodziewałem lepszego wyniku circa 210KM ale jak mówiłem tak nadal mówię nigdy nie nastawiałem się na super moc. Jakby tak było to całość wyglądałaby zupełnie inaczej.
Remigiusz napisał/a:
Jak się na tym spieku gregi śmiga
Normalnie
Markzo napisał/a:
jak za mało boostu? jak dmucha 1,1b, seria ładuje ~0,9b i wyniki podobne więc coś jest nie tak, powinno być sporo więcej... widać, że IC dobrze działa bo nie ma stuku i zapłonu nie ruszali ale mocy ciut mało. Strojony był przecież na ecu masterze.
Seria ładuje mniej niż 0,9b.
Matexx napisał/a:
Gratki:) greg-si Gdzie robiłeś spiek? i jak duża różnica w jeździe na spieku? niż na tarczy?
Mocowo trochę mało, a stuku pewnie nie było bo uzyskałeś 200km, no i ic wsadziłeś duże,:_) zapodaj foto z pod maski.:)
Spiek taki jak u Ciebie i Zioma.
Różnica jest spora, jeździ się specyficznie. Mi to wielkiej różnicy nie robi bo mam dupowóz a tego używam raczej rzadko. Tak czy inaczej po raz kolejny napiszę. Spiek nie działa 0-1
IC nie jest duże, jest po prostu lepiej umiejscowione względem serii.
Foto:
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 92 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Lis 03, 2013 18:22
Wykres rzeczywiście dziwny, jak na takie mody. U mnie było 206/313, teraz po zrobieniu wydechu jest 210 i ciągle komp niewystrojony tylko lata na tym niecałym 0,9.
Sam przebieg wykresu też dziwny, moment max przy 3tys i później gwałtownie spada, jeśli chodzi o moc to widać podniesione doładowanie przy końcu, bo tam gdzie wszystkim już spada u Ciebie jeszcze rośnie.
Przy 5tys obr masz 20koni i Nm mniej niż u mnie, szukałbym jakiegoś powodu.
Wydech jaka średnica?
_________________ Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
Vito_, wydech 2,5' od DP po samą końcówkę
Samochód jest wystrojony pod mój styl jazdy. Nie cisnę jakoś mocno samochodem na codzień i jeżdżę raczej do 3k no chyba że cisnę po torze.
Stąd też taki układ wykresu by mieć max moment w miarę nisko. Wiadomo, dobre to nie jest dla napędu ale wtedy mi najbardziej potrzebny jest ten moment.
Ja znam powody (przynajmniej tak mi się wydaje) dlaczego tak jest. Chyba że macie jakieś pomysły gdzie może leżeć problem. Jeśli tak to chętnie sprawdze.
Jak samochód przetrwa przyszły rok to usunę te problemy które według mnie wpływają na ten wynik (który dla mnie i tak nie jest zły).
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
tak jak kiedyś pisałem ograniczeniem są dwa elementy... IC które powoduje szybko stokowe u Ciebie widać że lepsze ustawienie względem serii w R220 już dużo dało... dwa kolektor wydechowy jego konstrukcja nie pozwala w pełni napędzić sprężarki dobitnie to widać na większym śmigle Myślę ze u mnie wywalenie klimy wrzucenie dzięki temu dobrego IC oraz zrobienie dobrego barana pozwoliło by na dobicie do 300km ...ale tego się już nie dowiem.
dobryziom, sprzedałeś?
No właśnie też myślę że kolektor mógłby tutaj sporo dać. IC na pewno coś dał bo zapłon nie został ruszony, zero stukowego pomimo tego że strojenie było w dość ciepły dzień. Jednak u mnie w dolocie też jest jeden problem...
Tak czy inaczej moim zdaniem wyszło ok. Na początek wystarczy
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
mam takiego ziomka ktory ma hopla w dopieszczaniu aut i bawi sie w polerowanie kanałów robienia kolektorów na lustro, itd... w sensie poprawia wszystko to co fabryka uwaza za standard a on robi to perfekcyjnie i faktycznie to działa widać z tego przyrosty i lepsza prace silnika. Do tego bawi sie jakims programem do przelywów i od razu powiedział ze z tego kolektora to mocy nie bedzie... chodzi o dlugosc i ksztalt kanalów ale tematu bardziej nie zglebialem.
No widzisz, ja na studiach bawiłem się w mechanikę płynów, troche dumałem ostatnio nad tym kolektorem ( był wyjęty żeby obczaić izolację termiczną i planowanie przed założeniem nowej uszczelki) i doszedłem do zupełnie innych wniosków dlatego pytam skąd takie a nie inne zdanie i czy możesz je czymś poprzeć
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum