Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420]SDi wkladka filtra powietrza K&N
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Wto Gru 27, 2011 19:12
[R420]SDi wkladka filtra powietrza K&N
Autor Wiadomość
gacek 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 100
Skąd: Lubsko



  Wysłany: Wto Gru 27, 2011 17:05   [R420]SDi wkladka filtra powietrza K&N
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Zbliza sie wymiana oleju co przy tym idzie i filtrow. Obecnie posiadam filtr powietrza filtron'a i zastanawiam sie nad zmiana go na firme K&N. Koszt jest ok 130 zl drozszy ale co firma to firma, czy aby na pewno? Ogladalem reklamy filtrow K&N a zwykle czy naprawde jest taka roznica? Czy ktos posiada moze taka wkladke? PS nie, nie chce montowac stozka jakby sie pojawily takie propozycje zamiast wkladki K&N [you] .
Pozdrawiam Gacek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 27, 2011 17:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Gru 27, 2011 17:47   

Ponoc na takiej wkładce jest lepsza przepustowość oraz nie zasyfia sie on tak szybko jak zwykłe tansze zamienniki oraz moze być wielkokrotnego użytku,wpada wiecej powietrza .(wiecej powietrza = wiecej palifka)
to teoria w praktyce efekty sa znikomie zauważalne,tak wiec ja uważam ze przereklamowane
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 19:11   

taki filterek super bajer potrafi załatwić przepływkę, chociaż w sdi nie ma ona znaczenia
szkoda kasy moim zdaniem
 
 
gacek 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 100
Skąd: Lubsko



Wysłany: Wto Gru 27, 2011 19:22   

kadzaf napisał/a:
Ponoc na takiej wkładce jest lepsza przepustowość oraz nie zasyfia sie on tak szybko jak zwykłe tansze zamienniki oraz moze być wielkokrotnego użytku,wpada wiecej powietrza .(wiecej powietrza = wiecej palifka)
to teoria w praktyce efekty sa znikomie zauważalne,tak wiec ja uważam ze przereklamowane

a nie wiesz moze jak z glosem? chodzi mi np tutaj ze inaczej chodzi przy filtrze stozkowym czy tutaj rowniez inaczej pracuje?
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Gru 27, 2011 19:24   

ponoć jak sie ma przepływke to zakłada sie suchą wkładke a te z K&N sa nawilżane i sie nie nadają...
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 19:52   

Do SDi bez znaczenia czy sucha czy mokra

[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 19:52 ]
stożek bez dolotu nie polecam. Jesli masz kase to o wkładke mozna sie połasić
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
roiven 



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: K-ce



Wysłany: Pon Sty 02, 2012 13:06   

ja miałem wkładke KN w poprzednim aucie `89 volvo 440 GLT injection z silnikiem benzynowym 1725 cm3 turbo, 125KM 175NM, moc mała bo te turbo to mały gwizdek któy dmucha tylko 22KM, silnik ośmiozaworowy czyli niżej sie kręci i jest elastyczniejszy bardziej w niskim zakresie obrotów niż 16V, silnik na przepływomierzu

włożyłem wkładkę KN suchą, rożnicy w dźwięku nie ma żadnej bo i tak filtr jest w puszce zamknięty,

EFEKTY? spodziewałem sie przyrostu mocy ale przybyło tylko z jeden koń
ale moment obrotowy jak sie poprawił :) ja wyczułem tą delikatną różnicę ale wiekszośc osób nie potrafi albo im sie "wydaje" że jest lepiej
volvo miało niską wagę a w lżejszym aucie łatwiej zauważyć dodatkową moc
SPALANIE? nie zauważyłem żadnego wzrostu, po drugie nie jest to możliwe chyba z technicznego punktu widzenia: jak masz zatkany dolot zatkany filtr powietrza to wtedy silnik musi wykonać większa pracę żeby zassać cięzko wlatujące powietrze i spalanie rośnie a taki filterek KN są jak nowe płuca dla samochodu i sie nie męczy

to tylko wydajniejsza wkładka dla porównania ja mam w obecnym aucie ogromny stożek KN który wciąga aż kilkakrotnie wiecej powietrza niz seryjna puszka i jakos spalanie mi nie wzrosło

zdjęcie stozka było w moim poście
http://forum.roverki.eu/v...p=673227#673227

lub na mojej stronie
http://fotografmikolow.prv.pl/ w zakładce limuzyna

podsumowanie: dla jednych cena za KN jest zbyt wysoka za tak mały przyrost mocy a inni w taki sposób zaczynają podnoszenie sprawnosci swojego silnika
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=d6ziN8BIqRs
Sprint
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Sty 02, 2012 19:29   

roiven, z tego co wiem Stożek w dieslu co potwierdził wykresem z hamowni jak dobrze pamiętam Remigiusz zabiera mocy a nie dodaje :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 02, 2012 21:09   

Firq, Ja z stożkiem mam pomiary ale nie mam porównania z i bez stożka :neutral: Ile to daje to nie wiem miedzy orig filtr a stożek :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
roiven 



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: K-ce



Wysłany: Pon Sty 02, 2012 23:14   

jeżeli chodzi o diesle nigdy nie byłem szczególnym zwolennikiem ani też nie wiem jak sie stozki zachowują w dieslach moje doświadczenie i wiedza opiera sie wyłącznie na silnikach benzynowych, polecam gackowi jeszcze inne fora przejrzeć

Firq napisał/a:

roiven, z tego co wiem Stożek w dieslu co potwierdził wykresem z hamowni jak dobrze pamiętam Remigiusz zabiera mocy a nie dodaje


to że miał spadek mocy mogło być spowodowane zasysaniem ciepłego powietrza co sie czesto zdaza, zrobić dobry dolot ze stożkiem nieraz nie jest łatwo

przypominam że kolega pyta o wkładke a nie o stożek
ja bym wkładke nawet do diesla dał, dlaczego nie? ktoś zna jakies minusy?
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=d6ziN8BIqRs
Sprint
 
 
barney79 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 513
Skąd: Gogolin

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 18, 2013 20:51   

Panowie zamontowałem filtr K&N.Przepływomierz mam odłączony za sprawą Mafless od Remiego więc nie grozi mi zapychanie.I ku mojemu zdziwieniu jest różnica przed i po.Auto stało się żwawsze i szybciej wkręca się na obroty-jest to bardzo zauważalne.Co do spalania dopiero mam go od tygodnia i nie powiem za wiele.Czytałem wiele opinii i wszystkie były na nie do Diesli.Ja na pewno polecam chodź zakup nie jest tani ale znalazłem ciekawą ofertę więc kupiłem.Jak by co mogę podać namiary.
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Maj 18, 2013 23:55   

A jaki przebieg miał Twój poprzedni zwykły filtr? Bo jak ja wymieniam u siebie papierowy po roku jazdy to też czuje że auto się robi trochę żwawsze
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 19, 2013 11:25   

Efekt placebo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
barney79 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 513
Skąd: Gogolin

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 20, 2013 16:59   

Przebieg 11tys km.Co do placebo to czas nie oszukuje.Na ale jak kto mysli.
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Cze 03, 2013 16:34   

roiven napisał/a:
ja bym wkładke nawet do diesla dał, dlaczego nie? ktoś zna jakies minusy?

Powinna poprawic osiagi (napewno poprawi reakcje na ,,gaz'' niz w przypadku papierowca (one dobre ale na krótka mete ) )
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Pon Cze 03, 2013 17:57   

Niczego nie poprawi i to właśnie wkładki K&N nie są dobre na dłuższą metę bo trzeba je czyścić a papierowy wystarczy wymienić.
W dieslu na pewno lepszy efekt da czyszczenie dolotu niż ten pseudo tuningowy filtr.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Cze 04, 2013 19:07   

zuk napisał/a:
Niczego nie poprawi i to właśnie wkładki K&N nie są dobre na dłuższą metę bo trzeba je czyścić a papierowy wystarczy wymienić.
W dieslu na pewno lepszy efekt da czyszczenie dolotu niż ten pseudo tuningowy filtr.

I tu bym sie kłócił gdyz u mnie podstawiony , paliwa idzie ale powietrza brakuje i bez wkładu papierowego o wiele czulszy jest w zakresie 1500-3000 obr wiec raczej papierowy ogranicza przepływ .(z wkładem bardziej zamulony od wymiany ok 10tys km)
(podczas jazdy przy stałych obr ok 2,2tys manometr pokaz pokazuje 0,5bara a bez wkladu 1bar tak wiec różnica jest no ale przeciez nie bede jezdził bez filtra) :twisted:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 04, 2013 21:04   

kadzaf napisał/a:
podczas jazdy przy stałych obr ok 2,2tys manometr pokaz pokazuje 0,5bara a bez wkladu 1bar tak wiec różnica jest no ale przeciez nie bede jezdził bez filtra)
nie mozliwe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Cze 05, 2013 19:11   

Raptile napisał/a:
kadzaf napisał/a:
podczas jazdy przy stałych obr ok 2,2tys manometr pokaz pokazuje 0,5bara a bez wkladu 1bar tak wiec różnica jest no ale przeciez nie bede jezdził bez filtra)
nie mozliwe

No niemożliwe(dzis miałem nagrac filmik ale ładuje max 1,2bara musze przejrzec bo ostatnio miałem przygody z dolnym wezem ,pewnie tam nieszczelość )
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wkładki filtra powietrza od K&N
Dam-Kam Tuning mechaniczny 35 Czw Wrz 18, 2014 15:16
MiReK
Brak nowych postów Obudowa filtra powietrza
dodatkowy dolot?
funfel Tuning mechaniczny 6 Sro Maj 20, 2009 06:31
funfel
Brak nowych postów [R200] Obudowa filtra powietrza
leszczu Tuning mechaniczny 13 Pią Gru 07, 2012 08:10
Markzo
Brak nowych postów [620SDI] doprowadzenie powietrza do filtra
funfel Tuning mechaniczny 7 Pon Sie 13, 2007 16:58
srbenda
Brak nowych postów [R75] Adapter filtra oleju
szpynior Tuning mechaniczny 2 Wto Maj 07, 2013 20:12
szpynior



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink