Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Random misfire - szarpanie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Random misfire - szarpanie silnika
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

  Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 17:45   [R75] Random misfire - szarpanie silnika
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam!

Auto wyraźnie szarpie w czasie jazdy na komputerze były błędy wypadania zapłonu poszczególnych cylindrów. Wymieniliśmy:
-6 nowych OEM cewek,
-6 nowych OEM świec,
-Nowe kable zapłonowe,

Po założoeniu nowych cewek i kabli było wsio oki przez jakieś 20km, znowu zaczął szarpać. Założyłem nowe świece, prawie 40km super o znowu szarpie. Czuć wyraźnie jak nie pracuje któryś cylinder/cylindry. I na LPG i na PB. Podpiąłem go pod kompa u wyskakuje Random Misfire. Odpinałem od każdej cewki kable zasilające, wtyczki wyglądają oki, napięcie na zapalonym silniku każda ma 14V. Potem do każdej cewki przykładałem świecę zapłonową (tylnie wyjałem, przednie na nowych kablach) i na każdej iskra jest mocna, nawet 2-3cm od elementu metalowego daje iskrę. Sprawdziłem masę kompa i cewek, nie pokazuje dużego oporu na multimetrze.

Teraz podpiąłem go jeszcze raz i pokazuje:
P0171 System too lean (bank 1) Fuel system diagnosis 1 - lean limit Yes.

Czyli uboga mieszanka na 1 rzędzie cylindrów tak? Sonda lambda może coś takiego powodować?

Gdzie szukać przyczyny??

A i jeszcze jedno, wyraźnie widać zależność od długości pracy silnika... jak jest zimny po nocy i krótkie dystanse, jest super. A właśnie gdzies dalej i już zaczyna szarpać. Trochę ostygnie chodzi pięknie i za chwilę zaczyna szaprać
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 17:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
draj 



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 17
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Cze 03, 2013 15:26   

Cześć, mam to samo - czy znalazłeś przyczynę?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 03, 2013 16:02   

tak :) 3 fajki świec od strony ściany grodziowej miały przebicie, do tego sonda lambda się wieszała.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 03, 2013 16:27   

draj, ale ty masz 1,8 jest gdzieś na forum o takich objawach temat, w prawdzie podobnie jak w 2.0 czy 2.5 za takie sprawy głównieoodpowiadają świece kable, cewki, ale w 1.8 nie zawsze to pomagało więc poszukaj tematu od 1.8 dosyć obszerny.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
draj 



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 17
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Cze 04, 2013 12:37   

rafalmis:

Nie wiem jak to się stało :) od zawsze mam 2.5... Poprawiłem.

Objaw jest taki:
wypada zapłon na 5 cylindrze + uboga mieszanka.
Wymienione wszystkie świece + cewka na 5 cylindrze. Na zimnym silniku jest OK, jak tylko się nagrzeje (wskazówka od temp tam gdzie powinna być) to szarpie, muli przerywa traci moc.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 04, 2013 14:36   

Jakie świece? Zostały ci kable, podmien kable z pierwszej cewki albo drugieji zobacz cczy wypadanie jest na innym cylindrze
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
draj 



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 17
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Cze 04, 2013 22:45   

świece: NLP100290L

kable zostawiłem na koniec - podejrzane jest to poprawne działanie na zimnym silniku...
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 04, 2013 23:02   

na gazie czy benzynie ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 04, 2013 23:13   

Ja bym sprawdził te kable jednak ;) bo u mnie na 4rtym cylindrze było tak samo, na zimnym w miare, rozgrzał się i wtedy masakra ;) no i po wymianie sondy musisz troche km zrobić zanim się zaadoptuje ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
draj 



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 17
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Cze 18, 2013 00:47   

Kable pomogły. Bóg zapłać dobrzy ludzie!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] check silnika i szarpanie
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Wrz 22, 2014 08:13
dzelo23
Brak nowych postów [Szarpanie silnika 2.0 CDTi]
elclipse Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Wrz 08, 2018 15:14
elclipse
Brak nowych postów [R75] Czkawka, szarpanie silnika
Gość Rover serii 75, MG ZT 127 Wto Mar 19, 2013 14:55
krzyswe1
Brak nowych postów [R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]
Kamil79 Rover serii 75, MG ZT 16 Nie Kwi 10, 2016 08:48
GrzesiekM
Brak nowych postów [rover 75 1,8 lpg szarpanie błędy silnika]
sajd Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Sty 14, 2022 08:51
sajd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink