Forum Klubu ROVERki.pl :: [K-seria] Kwestia dociągania głowicy przez śruby
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K-seria] Kwestia dociągania głowicy przez śruby
Autor Wiadomość
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Cze 09, 2013 23:20   

ADI-mistrzu napisał/a:
Wtedy była by szybka reakcja na wzrost temperatury.


ee nie podoba mi sie to, to musi być otwierane stopniowo i plynnie, w innym przypadku do rozgrzanego silnika wpada nagle zimny plyn z chlodnicy :sad:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 09, 2013 23:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 11, 2013 15:41   

AndrewS, wiem że stopniowo, robienie szoku termicznego mogło by źle wpłynąć na żywotność silnika :D

Zawór otwierał by się stopniowo, ale był by szybszy od termostatu to znaczy że szybciej zauważał by zmianę temperatury i potrafił by ją lepiej kontrolować (zbijać do odpowiedniego poziomu).
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 11, 2013 15:52   

W sumie elektrozawór, który by szybko się otwierał, dawałby jeszcze szybsze zużycie uszczelek.
Ile by taka operacja wymiany zaworu by kosztowała? :)
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 11, 2013 16:03   

Nie tyle szybko, co silnik przy większym obciążeniu był by lepiej chłodzony (szybsza reakcja na zmiany temperaturowe no i zawór ma większe pole przekroju niż termostat więc w bardzo ekstremalnych sytuacjach lepiej wychłodzi silnik).

Elektrozawór by by otwierany stopniowo, więc ustawiał by się w takiej pozycji, aby silnik trzymał określoną temperaturę cały czas niezależnie od obciążenia.

Ile by kosztowało...
Trzeba dorwać jakiś elektrozawór, zamontować go np. na wężu a termostat wywalić a sterownik by było łatwo zbudować.
Ogólnie dość tanio raczej, niema tam wielu elementów.
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 11, 2013 16:45   

Gdyby ten elektrozawór nie miał być alternatywą dla termostatu a jedynie go
wspomagać. Ja zastosowałbym np. elekrozawór nagrzewnicy ze starych BMW,
jets on sterowany elektrycznie przelot ma taki mniej więcej jak węże nagrzewnicy w R.
Zrobienie sterwonika do tego to banał. Prosty termostat elektroniczny, ewentualnie
coś na mikrokontrolerze, jeżeli chciałoby się komuś zrobić coś więcej niż tylko
załączanie i wyłączanie elektrozaworu w zależności od temperatury płynu.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 11, 2013 17:00   

A po co na nagrzewnicy?
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 11, 2013 17:51   

chodziło mi o zamontowanie elektrycznego zaworu nagrzewnicy rownolegle z termostatem,
tak aby zawór tylko wspomagał pracę termostatu mechanicznego.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 11, 2013 18:32   

Aaa... wiem o co chodzi, to jest akurat dobry pomysł.
Z tego co widzę po schematach to chyba cała obudowa termostatu jest zdejmowana, więc na upartego wystarczyło by zdobyć taką np. z rozbitka i przerobić.
Potem tylko podmienić a w razie problemów można do oryginału wrócić.
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Cze 12, 2013 13:43   

Np taki elektrozaworek:

 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 12, 2013 14:42   

Pomysł z chłodzeniem i elektrozaworem wydaje się bardzo dobry, ale niestety o rezultatach możemy się przekonać dopiero po latach :razz:
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 12, 2013 14:50   

Czegoś tu nie rozumiem, poniżej schemat systemu chłodzenia:


Widać na nim że do termostatu wpływa już zimna woda, a nie powinna wypływać gorąca? W takim przypadku termostat otwarty jest gdy woda przechodząca przez chłodnicę jest dość gorąca, a więc przed chłodnica jest jeszcze cieplejsza.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 12, 2013 15:31   

Ale przecież kiedy termostat jest zamknięty, to płyn w chłodnicy nie krąży. Jest wtedy ogrzewany z drugiej strony przez płyn wracający z małego obiegu
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 12, 2013 15:45   

No tak, ale jak się już otworzy i puści ta wodę z chłodnicy, to ona powoduje że on sam zaczyna się przymykać utrzymując stałą temperaturę ale z jego punktu widzenia, czyli wody powrotnej.

Mały obieg w tym przypadku to cienkie przewody?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 12, 2013 16:01   

Dokładnie tak jak piszesz. Z jednej strony zmniejsza to efektywność chłodzenia z drugiej do bloku dostają się małe porcje zimnego płynu wydłużając zmianę temperatury.
ADI-mistrzu napisał/a:
Mały obieg w tym przypadku to cienkie przewody?

tak.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Sie 10, 2013 23:25   

A może wystarczy termostat PRT ? Od kąd go mam, dużo ciężej jest złapać temperaturę która spowoduje włączenie wiatraka a i mały układ się bardziej zwiększa ;-) Temat był poruszany przy temacie HGF-u i raczej nie wiele tu pomoże :neutral: jak widać po zdjęciach w poprzednim temacie silniki KV6 i K4 różnią się właśnie szpilkami i uszczelką pod głowicą i teraz zgadnij co bardziej daje sie we znaki v :roll:

[ Dodano: Sob Sie 10, 2013 23:25 ]
Oglądając dzisiaj stara uszczelkę pomyślałem sobie ze jeszcze dwie rzeczy skopali :
-pierwsza to to ze otwory w uszczelce, pomiędzy blokiem a głowicą, są za małe i też przepływ płynu nie jest (moim zdaniem )wystarczający
-a druga ro to ze nie ma wokół nich elastomera i płyn spokojnie sobie krąży miedzy pierścieniami a elastomerem wokół kanałów olejowych .
Dziwie się ze dają niby wzmocnione, bo podwójne elastomery a nikt nie zajmie się kanałami wodnymi :/ w sumie tak "odporny" elastomer można by sobie było sylikonem zrobić ,bo ostatnio w samochodzie sylikon na ssącym mi dłużej wytrzymał niż elastomer w uszczelce, a działa na obydwa ten sam płyn :P
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Sie 10, 2013 23:41   

O jak masz ściągniętą głowicę, to zobacz czy niema w niej gdzieś kanałów wodnych.

Chodzi mi o to czy ona ma dostęp do wody tylko przez te niewielkie otwory w uszczelce czy gdzieś jednak są jakieś kanały w niej.

Bo jak tylko przez te otwory to bym się zastanowił czy by ich nie powiększyć.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [seria K] odkręcanie śruby koła pasowego wału korbowego
niemożność odkręcenia śruby koła pasowego - Polonez 1.4 MPI
oprawca_1978 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 50 Pią Mar 06, 2009 23:54
oprawca_1978
Brak nowych postów [Seria K] Instruktaż wymiany uszczelki głowicy
przemek_w Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 14 Pon Kwi 07, 2008 14:37
przemek_w
Brak nowych postów [R all] jakie MG/rover ma śruby
duudii Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Pon Maj 19, 2008 16:32
piter34
Brak nowych postów [R all] odkrecenie sruby ze zjechana glowa
kamil_luczak Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Nie Lip 13, 2008 15:57
kamil_luczak
Brak nowych postów [Rovery] Jak odkręcić koło bez nasadki na śruby Częstochowa
bizon9ek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 19 Pon Lip 29, 2013 06:57
lutek777



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink