Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-series] Większy filtr oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[L-series] Większy filtr oleju
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 29, 2013 16:27   

Remigiusz napisał/a:
Wystaje jakieś 3cm poza miskę oleju

trochę bez sensu :/ łatwo go urwać, ja ZS wiele razy przyhaczyłem downpipem, a mam ori zawieszenie :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 29, 2013 16:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Mar 29, 2013 17:19   

Remigiusz napisał/a:
Ok wiec większy filtr dziś siedzi :D Wystaje jakieś 3cm poza miskę oleju :mrgreen:

Zalewałes juz olejem ile wiecej weszło oleju (5 setek ? ) :)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 29, 2013 17:52   

kadzaf, 5l weszło bez problemu i jest po środku skali ledwo :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Mar 29, 2013 17:59   

Remigiusz napisał/a:
kadzaf, 5l weszło bez problemu i jest po środku skali ledwo :wink:

to prawie literek bedzie różnicy teraz ,jak na bagnecie max . :ok:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 29, 2013 18:53   

Remigiusz, a teraz tak łopatologicznie co daje albo co ma dawać taka zmiana? Wnioskuje, ze to nie względy ekonomiczne bo co prawda na filtrze od ciągnika zaoszczędziłeś z 10zł ale wlałeś więcej oleju wiec i tak wyszło drożej wiec czym się kierowałeś?

P.S Jaki olej teraz zalewasz? Bo z tego co pamiętam kiedyś kombinowałeś z różnymi lepkościami?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Mar 29, 2013 19:16   

Pływak napisał/a:
Remigiusz, a teraz tak łopatologicznie co daje albo co ma dawać taka zmiana?
podpisuję się pod tym pytaniem, też jestem ciekaw.
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 29, 2013 20:42   

Domyślam się że teraz też olej do traktora poszedł :-) . I kolejnym plusem jest zmuszenie do spowolnienia przed spowalniaczami i uważna obserwacja kontrolek na krawężnikach :-) .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 29, 2013 23:42   

Ogólnie to ta zmiana nic nie ma dać :wink: Myslalem tylko żeby więcej oleju było na VNT im więcej oleju tym większy potencjał na pochłanianie i oddawanie ciepła :wink: Tym się sugerowałem głownie ale już od kiedyś ten filtr chciałem wsadzić, z czasów 220 :razz:

Przyznaje ze jednak trochę mnie to martwi ze tyle wystaje :-| Nawet z ciekawości rozetnę go i porównam ile materiału filtrującego jest :wink: Mam jeszcze dostać ta Optime jako filtr tak ze będą 3 rożne filtry do porównania :razz:

Nie no śmigać śmigam na Mobilu 10W40 cały czas, bo miałem zmieniać na zimę lepkość ale nie było aż tyle funduszu w tedy na jakiś 5W i jakoś pierniczę zostaje przy 10W40. Dosyć kombinowania :mad:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 08:08   

Remigiusz napisał/a:


Przyznaje ze jednak trochę mnie to martwi ze tyle wystaje :-| Nawet z ciekawości rozetnę go i porównam ile materiału filtrującego jest :wink:

I tu pies pogrzebany,wiec lepiej załoz ten mniejszy aby nie nadrobic dodatkowej roboty.
(filtr i olej to jedno ,a obudowa pompy drugie ) :wink:
jak bedziesz miał na stanie ten obecny filter wypatrosz go w celach naukowych
bo widze ze wiekszosc tu jest przekonana ze wieksze fitry różnia sie jedynie gabarytami a srodek filtrujacy ten sam co w mniejszych :lol:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 30, 2013 08:11   

Remigiusz napisał/a:
Myslalem tylko żeby więcej oleju było na VNT im więcej oleju tym większy potencjał na pochłanianie i oddawanie ciepła :wink:

Zacznij od sprawdzenia temperatury oleju. Bez sensu jest wlewać więcej oleju bo dużo to nie zmieni. Odrobinę wolniej się nagrzeje ale też wolniej będzie stygł.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 30, 2013 08:20   

Remigiusz napisał/a:
Myslalem tylko żeby więcej oleju było na VNT im więcej oleju tym większy potencjał na pochłanianie i oddawanie ciepła
To nie lepiej założyć chłodniczkę oleju z termostatem ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 30, 2013 09:27   

Czyli tak jak myślałem, rzeźba dla samej rzeźby ;)

Dokładnie jak wyżej już napisane jesli już kombinować to porządnie i założyć chłodnice oleju np. z kanciaka, a nie pchać filtr dwa razy większy bo on nic nie zmieni. Z reszta tak jak greg-si pisze najpierw to wypada sprawdzić parametry i później kombinować. Ja tylko dodam, ze temp. oleju w aucie turbo zależy też od EGT które wg Remigiusza nie jest istotne w dieslu chociaż nie mam pojęcia dlaczego ma nie byc istotne. Otóż jest i to bardzo EGT nagrzewa turbo przez ktore przepływa olej dodatkowo turbospręzarki mają przez producenta określona maksymalną temperature spalin jakimi moga być napędzane no ale o tym angole pewnie nie piszą :)

kadzaf napisał/a:

bo widze ze wiekszosc tu jest przekonana ze wieksze fitry różnia sie jedynie gabarytami a srodek filtrujacy ten sam co w mniejszych :lol:

Hmmm to ty chyba widzisz inny temat niż ja bo nie widzę aby ktoś z przekonaniem stwierdził, że wkład będzie ten sam. Wielkość nie koniecznie musi iść w parze z jakością bo jak pisałem ja u siebie stosuje filtr Manna, który jest najmniejszy z tych dedykowanych do JTD, a wątpię aby był 3 razy gorszy od filtra do ciągnika.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 12:00   

Remigiusz napisał/a:
Mam jeszcze dostać ta Optime jako filtr tak ze będą 3 rożne filtry do porównania

Jeśli Ci zależy to bez problemu załatwie i wyśle ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 15, 2013 21:52   

Kolejny filtr:

Rozebrałem OP647/3
Powierzchnie filtracyjna ma jakieś ~3190cm²






Jednak jak myślałem ma większą powierzchnie filtrująca, nawet więcej jak 2x od OP580/2


Została teraz tylko jeszcze Optima OP 827024
:wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [K series] Adapter chłodniczki oleju
refleks Tuning mechaniczny 2 Wto Mar 19, 2013 22:28
brkzzz
Brak nowych postów [all series] Oil Catch Tank (Separator oleju)
Jak ktos to ma to prosze pokazac :)
Remigiusz Tuning mechaniczny 43 Pon Kwi 11, 2016 23:18
rozpa
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi
Brak nowych postów większy silnik
Zeus Tuning mechaniczny 15 Nie Wrz 21, 2008 13:16
Zeus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink