Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Wysokie obroty - brak mozliwości regulacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Wysokie obroty - brak mozliwości regulacji
Autor Wiadomość
robertjes 



Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 5



  Wysłany: Pon Wrz 16, 2013 23:10   [R600] Wysokie obroty - brak mozliwości regulacji
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam serdecznie
OD jakiegoś czasu nie moge poradzić sobie z obrotami.
Zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku obroty trzymaja sie grubo ponad 2000
Zimny silnik to jakieś 2200 po nagrzaniu ustalają się na jakieś 2800 :o

Przepustnica przeczyszczona.
Po odpięciu silniczka krokowego obroty wachają się pomiędzy 1100-1200 obrotów.
Po zaślepieniu zaworu termicznego szybkiego biegu jałowego brak zmian. Na zimnym silniku nie odłączałem go.
Błędy resetowane według procedury serwisowej.

Powoli zaczyna mi brakować pomysłów co do ewentualnych przyczyn.
Jeśli ktoś miał podobny przypadek lub wie co może być przyczyną prosiłbym o radę.

Auto pali na dotyk. Nie słychać by gdziekolwiek łapało "lewe" powietrze.

W tym tygodniu uruchomię zasilanie gazem by sprawdzić czy to nie problem elektryczny (instalacja założona dawno temu, na chwile obecną w celach wymiany parownika, butli nie zasila silnika)
Napewno są do regulacji zawory. Filtr powietrza wymieniony. Olej, świece i filtr oleju w tym tygodniu będą wymienione.
Oba zawory od autoregulacji wolnych obrotów czyszczone i wydają sie być sprawne.
Śruba do regulacji obrotów wkręcona juz na max
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 16, 2013 23:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 01:25   

Może to Ci pomoże..



Regulacja wolnych obrotów w silniku z wtryskiem PGM-FI



Kiedy dokonywac regulacji wolnych obrotów? Instrukcja podaje aby kontrolowac predkosc wolnych obrotow (Idle) raz na 24 miesiace lub 50 tys kilometrów. Na logike nalezy wykonywac ja zawsze kiedy wolne obroty spadaja tak nisko ze zaczyna byc nieprzyjemnie (wibracje nadwozia) i niebezpiecznie dla silnika.

Wolne obroty a uklad automatycznej regulacji obrotów IAC (Idle Air Control). Wtryski PGM-FI sa wyposazone w urzadzenie automatycznie sterujace wolnymi (IAC - -Idle Air Control, dokladnie to steruje poprzez ilosc przepuszczanego powietrza) obrotami w przypadku zwiekszenia obciazenia silnika pracujacego na wolnych obrotach. Takim obciazeniem moze byc pracujaca klimatyzacja, wlaczenie sie wentylatora chlodnicy, ogrzewanie tylnej szyby, zabawa elektrycznymi mechanizmami podnoszenia i opuszczania szyb, wlaczenie swiatel.. itd. Jezeli bez zadnego z wlaczenia tych urzadzen wolne obroty maja odpowiednia wartosc natomiast po zalaczeniu jakiegos odbiornika spadaja za nisko to wina nie lezy po stronie niewyregulowanych wolnych obrotów - ale po stronie ukladu do ich automatycznej regulacji IAC (korekcji) który prawdopodobnie jest brudny. Wtedy niniejszy opis regulacji wolnych obrotów nie dotyczy tego typu usterki. Operacja regulacji jest prosta jak budowa cepa. Dokonuje sie jej na rozgrzanym silniku.


Kolejnosc czynnosci:

1. Odpalic silnik

2. Odpiac podlaczenie elektryczne od ukladu IAC (fot.) (zapali sie CHECK ENGINE ale silnik nie zgasnie - nie powinien) jezeli zgasnie silnik to oznacza brudne kanaly Bypass w przepustnicy lub inna usterke.





3. Srubokretem wyregulowac delikatnie!! wolne obroty zwracajac uwage czy w tym czasie nie wlaczyl sie zaden odbiornik elektryczny (operacje wykonywac przy wylaczonej klimatyzacji - wtedy jedynym utrudnieniem moze byc wentylator chlodnicy). Sruba regulacji wolnych obrotów znajduje sie nad wejsciem doprowadzenia powietrza w przepustnice (fot).




4. Wylaczyc silnik po regulacji.

5. Podlaczyc powtórnie uklad IAC.

6. Wyjac na 10 sekund bezpiecznik oznaczony BACK UP (7,5A) ze skrzynki bezpieczników komorze silnika. Ta operacja kasuje bledy ECU

7. Uruchomic silnik na 1-2 minuty w celu ustabilizowania wolnych obrotów przez uklad IAC.
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
robertjes 



Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 5



Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 01:32   

Tę procedurę przeprowadziłem również
Obroty po odpięciu zaworu nie spadły do 600-700 obrotów tylko oscylowały w granicach 1100-1200 obrotów :( Regulacja śrubą od obrotów przynosiła niewielkie zmiany rzędu 100-150 obrotów.
Kanały drożne, tuż po czyszczeniu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620 sdi] wysokie obroty, szarpanie silnika i brak mocy :(
kantos Rover serii 600, Honda Accord 0 Pon Lis 11, 2013 22:28
kantos
Brak nowych postów [R600] Problem z odpalniem, nie wkręca się na wysokie obroty
claudii Rover serii 600, Honda Accord 14 Czw Gru 02, 2010 08:17
szoso
Brak nowych postów [R620Si] Wysokie obroty
n05tr4 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Maj 29, 2016 21:16
n05tr4
Brak nowych postów [R620] Za wysokie obroty
szags Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Lis 27, 2008 21:56
szags
Brak nowych postów [R600]] Dlaczego klekocze po regulacji zaworów?
O klekotaniu raz jeszcze
ttbagf Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Cze 16, 2009 13:42
ttbagf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink