Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover214i LPG] Przegrzewa się silnik tylko z rana
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover214i LPG] Przegrzewa się silnik tylko z rana
Autor Wiadomość
mincur 



Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 17
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 11:07   [Rover214i LPG] Przegrzewa się silnik tylko z rana
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Witam,
Mój Roverek jest po wymianie uszczelki pod głowicą. W zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego zbierała się maź - kawa z mlekiem (którego pod koniec było już bardzo dużo w zbiorniczku) oraz ubywał płyn chłodniczy.

Po samej wymianie uszczelki i czyszczeniu układu chłodzenia zrobiłem 1000 km i pojechałem na dokręcenie śrub głowicy na polecenie mojego mechanika.
W tym czasie miałem mały wyjazd i na autostradzie trochę go przycisnąłem 130-160km/h ciągłej jazdy przez ok godzinę. Po tej czynności zauważyłem że na LPG gaśnie na wolnych obrotach (nie przyszło mi do głowy aby w tym czasie sprawdzić czy czasem reduktor gazu nie jest czasem zamrożony - a to pewnie to było przyczyną problemów. Ale nic następnego dnia wszystko wróciło do normy więc o sprawie zapomniałem.

Już po dokręceniu wspomnianych śrub zauważyłem, że ubywa mi płyn chłodniczy - przyczyną był pęknięty górny gruby wąż chłodnicy. Wymieniłem go na nowy.

I teraz są problemy z przegrzewaniem się silnika.
Gdy rano jadę do pracy 35km po ok 8 km wskazówka temperatury podnosi się do jakieś 3/4 skali i potem spada sam ruch wskazówki jest raczej szybki - przez 5 sekund może podskoczyć i potem powoli spada i tak całą trasę. Co ciekawe gdy po 8 godzinach wracam do domu wszystko działa bez problemu.

W sobotę postanowiłem go dokładniej sprawdzić. Odpaliłem go z rana i czekałem na reakcję.
Wskazówka temperatury bardzo szybko podniosła się do poziomu o 1mm wyżej niż zwykle i tak stała. Załączył się wentylator chłodnicy (chłodnica była jeszcze zimna i nie miał co chłodzić) ogrzewanie nie działało, reduktor gazu powoli zamarzał. Po chwili jakby zaczął delikatnie grzać. Wyglądało to tak jakby nie było krążenia albo było za słabe. Wstępnie wskazuje to na pompę wody (nowa była zakładana 140tyś km temu. Tylko dlaczego pracuje ona poprawnie gdy jadę z pracy do domu?

Dodam, że szybkie włączanie się wentylatora zauważyłem zaraz po wymianie uszczelki. Przed wymianą samochód mógł stać włączony przez godzinę a wentylator się nie włączył.
A i termostat był założony nowy ostatniej jesieni.

Czy ktoś spotkał się z takim problemem aby rano się przegrzewał a popołudniu już nie?
pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 27, 2013 11:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
patryq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 25

Wysłany: Wto Sie 27, 2013 11:19   

sprawdź termostat, widocznie się blokuje
_________________
cześć [you]
 
 
mincur 



Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 17
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 11:39   

Czy to możliwe, aby po czyszczeniu układu chłodzenia z maźi termostat uległ uszkodzeniu. Nie wiem czym to czyścili (rozpuszczali) ale zapach było czuć jeszcze przez dwa tygodnie.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 27, 2013 13:08   Re: [Rover214i LPG] Przegrzewa się silnik tylko z rana

mincur napisał/a:


Po samej wymianie uszczelki i czyszczeniu układu chłodzenia zrobiłem 1000 km i pojechałem na dokręcenie śrub głowicy na polecenie mojego mechanika.

Co o tym sądzicie ? Rave tego nie przewiduje.

Stawiam na termostat, zapowietrzony układ, korek zbiorniczka albo słabą wydajność pompy wody, ciężko stwierdzić jednoznacznie.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
mincur 



Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 17
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 13:44   

Mam jeszcze pytanko odnośnie termostatu.
Jeśli termostat jest zamknięty to odcina on tylko długi obieg przez chłodnicę a krótki ten co idzie na nagrzewnicę i reduktor LPG jest cały czas otwarty? Czyli teoretycznie nagrzewnica jak i reduktor powinien być gorący przed jeszcze otworzeniem termostatu?
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 20:56   

Od nagrzewnicy masz oddzielny zawór którym sterujesz recznie.
 
 
mincur 



Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 17
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 22:26   

Dziś w trakcie powrotu z pracy też były wahania temperatury ;/ uzupełniłem płyn w zbiorniczku wyrównawczym odpaliłem auto jeszcze wieczorem i znów to samo. Nagrzewnica zimna i reduktor zaszroniały, chłodnica powoli zrobiła się cała gorąca (choć wentylator załączył się gdy jeszcze była zimna).
Wąż w krótkim obiegu był gorący do trójnika, który rozdzielał płyn na nagrzewnice i reduktor. Im dalej tym bardziej zimne.
Zauważyłem też, że gdy reduktor jest zaszroniały to z jego boku z jednej ze śrubek wypływa skroplony gaz.
Teraz sam nie wiem czy w pierwszej kolejności pojechać do gazownika czy mechanika.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Wto Sie 27, 2013 23:11   

Odpowietrz dobrze układ.
 
 
mincur 



Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 17
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Sie 28, 2013 00:30   

Też już nad tym myślałem, jutro może spróbuję.
Gdzieś na forum znalazłem opis. Zrobię tak:
1. Odkręcę dolny gruby wąż od chłodnicy (korek zbiorniczka wyrównawczego odkręcony, pokrętło ogrzewania na czerwonym). Powinno zejść do 5l płynu,
2. Przykręcę dolny wąż i przy odkręconej śrubie odpowietrzającej (pod kopułką) będę nalewał powoli płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Gdy płyn będzie wypływał otworem przykręcę śrubę i dalej uzupełnię płyn.

Potem odpalę samochód, rozgrzeję silnik i go wystudzę. Zobaczę ile płynu zostanie ewentualnie uzupełnię.
Właśnie doczytałem, że rozgrzać silnik należy na odkręconym korku zbiorniczka wyrównawczego.

Czy coś pominąłem?

P.S. Doczytałem jeszcze o zaworze kulowym w kolektorze ssącym. Ciekawe czy ta maź mogła go w jakiś sposób uszkodzić?

I jeszcze jedno pytanie. Płyn chłodniczy zejdzie w całości gdy termostat będzie zamknięty?
 
 
adinek221 




Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 36

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 28, 2013 07:38   

ja w roverku mam tak że poziom temperatury mam w normie, czyli wskazówka jest na połowie dopuszczalnej temperatury, ale silnik dość szybko się nagrzewa, otóż przejadę nim 300m i silnik ma już tą normę temperatury, po otwarciu maski czuć bijące ciepło. Moje pytanie brzmi czy to jest normalne?
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 28, 2013 10:06   

robsson78 napisał/a:
Co o tym sądzicie ? Rave tego nie przewiduje.

Tak się robiło w starych żeliwnych jednostkach. Ciekawe jak mocno jeszcze dokręcił te szpilki. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
mincur 



Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 17
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 11:41   

A więc wczoraj zabrałem się za mojego Roverka. Pierwsze, co zrobiłem to sprawdziłem zawór kulowy w kolektorze ssącym. Można było wdmuchnąć powietrze przez zawór do silnika ale wyciągnąć już nie. Także zawór sprawny. Podczas wlewania płynu miałem zdjęty wężyk odpowietrzający z rurki przy tym zaworku i dopiero po upewnieniu się, że przelewa się tamtędy płyn założyłem wężyk. Zmostkowałem też węże od reduktora LPG (wyłączając go z obiegu). Po uzupełnieniu płynu rozgrzałem auto (przy zakręconym korku zbiorniczka wyrównawczego) i wystudziłem.
Powiem tak, przy braku reduktora LPG grzeje, aż miło. Na to wychodzi, że powodem przegrzewania się silnika (zapowietrzania) był uszkodzony reduktor - przy dużym zaszronieniu z jednej ze śrub wydobył się bardzo zimny skroplony gaz. Widocznie tamtędy dostawało się też powietrze do środka.
Potestuję jeszcze autko parę dni i jadę do gazownika po nowy reduktor.
Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu
pozdrawiam
P.S. Wcześniej dzwoniłem do mojego mechanika, który mówił że trzeba pompę wymienić. Jakby nie były trochę kasiurki zaoszczędzone. :mrgreen:

[ Dodano: Czw Wrz 19, 2013 11:41 ]
Temat trochę odświeżam.
Zauważyłem, że dość szybko ucieka mi płyn w zbiorniczku wyrównawczym (od poziomu Full na zbiorniczku do pustego zbiorniczka w ciągu 500-700km). Olej czysty i raczej nie widzę aby spaliny były białe (z parą).
Moje pytanie jest takie. Czy to możliwe, że przy włączonym ogrzewaniu przez nagrzewnicę (jeśli uszkodzona) może szybciej "ulatniać" się płyn? Już kiedyś zauważyłem, że w okresie grzewczym płyn szybciej ubywał z układu. Latem raczej nie było z tym problemu. Czasami też czuć płyn w kabinie - ale to sporadycznie.
Wszystkie węże z płynem starałem się dokręcić solidnie. A tak przy okazji istnieje jakiś barwnik który można wlać do płynu który zostawiłby widoczne ślady wycieku?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 13:41   

Może przecieka ci nagrzewnica.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
mincur 



Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 17
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 14:26   

No tak tylko, pod deską rozdzielczą nie wyczuwam żadnej wilgoci. Chyba jedyny sposób żeby to sprawdzić to podjechać do mechanika na sprawdzenie ciśnienia ?
Wymiana to już inna bajka - dużo zabawy przy kokpicie - pewnie cały dzień zleci przy samodzielnej wymianie:] Zapytam się mojego mechanika czy się podejmie ;]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover214i] zimny silnik szarpie, dławi i faluje obrotami
bemolek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Lip 29, 2013 14:04
baxter
Brak nowych postów [R25 2.0 iDT] Silnik się przegrzewa.
Krzysi3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 60 Sro Maj 27, 2009 15:10
Krzysi3k
Brak nowych postów [R214] Silnik sie przegrzewa, nawiew nie działa, termo. nowy
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Sty 25, 2017 21:37
Saaphyri
Brak nowych postów [r200 1.4 Si 99] Grzeje się silnik tylko podczas jazdy
chomikersko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Sie 07, 2011 09:52
Adrian
Brak nowych postów [R25]Silnik się dławi, dziura w gazie, tylko maks. lub wcale
msg Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Wrz 09, 2013 16:30
damianos016ns



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink