Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Alternator - regualator napięcia - szczotki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Alternator - regualator napięcia - szczotki
Autor Wiadomość
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 17:10   [R75] Alternator - regualator napięcia - szczotki
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam. Nowa wada naszego roverka która mi się przytrafiła, bo na forum chyba jeszcze tego nie było. A może to nie jest wada, tylko po prostu zużycie sprzętu. Teraz jest jeszcze jedna osoba, która to też ma, więc może w przyszłości będzie więcej osób i piszę aby wszyscy wiedzieli o co chodzi. - chociaż tak jeszcze przejrzałem forum i widzę że jedna osoba 3 lata temu też to miała.
Przygoda zaczęła się w drodze do Zakopanego ( 500 km w śniegu i prędkości max 70km / h ) Zbliżam się do Nowego Targu i naglę zaświeciła mi się kontrolka od braku ładowania ( czerwony akumulator ). Bez ładowania przejechałem 40 km, i zaświeciły mi się kontrolki i stanąłem. Była 1 godzina w nocy. W nerwach do Rovana dzwoniłem ( jeszcze raz sory, że tak późno :) ) ale spał i rano już rozmawialiśmy. Ale też nie wiedział co to może być. Zadzwoniłem jeszcze do Poznania ( nie pamiętam nicka - ale też dziękuję za radę, aby sprawdzić masę ). Wszystko oki a ładowania nie ma. Kontrolka się pali. W 3 warsztacie dopiero podjęli się roboty. A tak jeździłem i w 2 poprzednich mi ładowali akumulator abym tam się dotoczył.
Rozebrał mechanik alternator, wyjął od spodu, zdejmując nadkola, sprężarkę klimatyzacji i okazało się ze skończyły się szczotki. Szczotki dostępne są tylko z całym regulatorem VALEO code 593347 ( koszt 400 zł ) - ale prawdopodobnie da radę coś dobrać i jakoś ten regulator zreanimować za tańszy koszt. Postaram się to zrobić. Wymienił i wszystko wróciło do normy. Przy okazji wymieniony napinasz i pasek od klimy. W sumie koszt naprawy 700 zł plus 250 zł laweta :(






Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 11:48, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 23, 2009 17:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 17:25   

se7en86 napisał/a:
Nowa wada naszego roverka która mi się przytrafiła, bo na forum chyba jeszcze tego nie było. A może to nie jest wada, tylko po prostu zużycie sprzętu


No oczywiście że to nie wada Rovera :lol:
To raczej normalne że szczotki się kiedyś skończą,czy to BMW,VW czy Rover :wink:
Kiedyś w golfieIII rozkręcił mi się alternator i kułko wystrzeliło prawie przez maskę :razz:
(a łożyska obruciły się w obudowie...normalnie masakra)
Wyeksploatowanie i tyle.

Se7en86-a łożyska były ok :?: bo czasami za jedną robotą wymieniają i te.
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 17:38   

Tak tak, łożyska wszystkie sprawdzone i były ok. Jedynie napinacz paska od klimatyzacji i sam pasek były do wymiany i za jedną robotą zrobiłem. Gdyby zdarzyło mi się to w domu gdzieś blisko, nie przejmował bym się tym nawet, ale nie 500km od domu o 1 w nocy :( Gdzie pada śnieg i jest -10 stopni i mechanicy nie chcą się podejmować. No ale dobrze się skończyło :)
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 18:20   

mam na stanie regulator za 150 do oddania jest , powiem że szczotki to bardzo mocne w nich były
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 18:50   

se7en86 napisał/a:
Tak tak, łożyska wszystkie sprawdzone i były ok.

:ok: no to git :smile:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 20:51   

PHJOWI - gdzie można dokupić szczotki do niego ? Są gdzieś dostępne ?
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 01:16   

zgłębiłem trochę temat i poszperałem przy okazji awarii tego ustrojstwa, ponoć valeo od 30 lat stosuje te same szczotki, oznaczenie bodaj svx7 przykładowo na stronie:
http://www.hurtowniarozru...tart.asp?WCU=MI*2542265. kosztują grosze w porównaniu do ceny całego regulatora, sposób wymiany na YT. lutownica i chwila pracy, temat troche stary ale przyda się potomnym
_________________
75 Red Edition
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Wrz 29, 2013 20:18   

se7en86, http://forum.roverki.eu/v...p=647641#647641

Ja niczego nie demontowałem do wymiany oprócz samego regulatora.
 
 
radi 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 105



Wysłany: Sob Paź 05, 2013 22:32   

Witam. DO Rovera 75 Sedan 2.0 CDT. Jakby ktoś potrzebował to w sklepie Motointegrator:

Komutator alternatora Valeo A11VI.../A13VI..
nr.
CQ1070003

nr. zamienne:
C230090 CARGO
C230090 HOLGER
wymiar 14,9 x 8,8 x 27,6


Szczotki alternatora Valeo A11VI.../A13VI..
nr.
CQ1030007

SVX72 HC-PARTS
300821 MOTOROLA
wymiar 6,4 x 4,6 x 14,5 12V

Należy dodać ,że awaria alternatora nastąpiłą w moim przypadku przy przebiegu 225000km. Niestety pokonywałem długą trasę z Helu na śląsk i jak zostało mi jakieś 300km pojawiła się kontrolka akumulatora. Na szczęścia jechał ze mną szwagier Oplem astrą i wymienialiśmy akumulatory i dokulaliśmy się. Gdyby przytrafiło się wam takie coś to najlepiej powyłączać wszystkie zbędne źródła energii i przyciemnić zegary. Jest szansa ,że ujedziecie z 70km zależnie od prędkości jazdy oczywiście. Kiedy pojawi się kolejna kontrolka kółeczko z + i - to oznacza ,że za jakieś kilka minut auto stanie całkowicie. Można przypuszczać ,że przy tym przebiegu szczotki i komutator rozrusznika mają się podobnie.

Bardzo dobry opis regeneracji alternatora z fotorelacją z forum VW:
http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=14&t=508074

Sprawdzone bo wymienione własnoręcznie gdyby ktoś potrzebował pomocy to proszę pytać.
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Wto Kwi 05, 2016 22:32   

Cześć, mam pytanko - czy ktoś ma tak, że alternator zaczyna ładować dopiero po przegazowaniu?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 05, 2016 22:39   

Miałem tak, z czasem objaw bedzie sie nasilał, aż przestanie ładować. Kończą sie szczotki lub wytarły pierścienie komutatora. Przy wyższych obrotach wytarte pierścienie szybciej się obracają i maja styk ze szczotkami
_________________
75 Red Edition
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Wto Kwi 05, 2016 22:41   

longer86, dzięki. Tak podejrzewałem szczotki, miałem nawet dzisiaj podejście, żeby wymienić je bez ruszania altka z auta, ale jakoś ciężko było mi tam się wgramolić. Jutro spróbuję jeszcze raz. Pewnie lepiej teraz nie jeździć, bo jak jest słaby styk szczotek, to mogą iskrzyć i przyspieszyć zużycie pierścieni? Dobrze myślę?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 05, 2016 23:28   

raczej celowałbym w wyciągniecie alternatora, izrobić raz a dobrze, jesli nie było robione od nowosći to zmienisz szczotki a za chwile i tak bedzie komutator do roboty...

koszt szczotek i komutatora to jakies 30 zł
_________________
75 Red Edition
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 07:35   

Zdecydowanie polecałbym zmienić całość i mieć święty spokój na dłużej. Chyba, ze lubisz co chwilę coś dłubać przy wozie ;-)
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
edward25 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 193
Skąd: Żabno k.Tarnów



Wysłany: Pią Wrz 22, 2017 14:40   

Komutator alternatora Valeo A11VI.../A13VI..
nr. CQ1070003

nr. zamienne:
C230090 CARGO
C230090 HOLGER
wymiar 14,9 x 8,8 x 27,6


Szczotki alternatora Valeo A11VI.../A13VI..
nr. CQ1030007

SVX72 HC-PARTS
300821 MOTOROLA
wymiar 6,4 x 4,6 x 14,5 12V

Należy dodać ,że awaria alternatora nastąpiłą w moim przypadku przy przebiegu 225000km. Niestety pokonywałem długą trasę z Helu na śląsk i jak zostało mi jakieś 300km pojawiła się kontrolka akumulatora. .........

========================================
Witam, bardzo mi ten artykuł pomógł, bo bez rozbierania zaopatrzyłem się we wszystkie części do alternatora.
Łożyska do niego przychodzą 6202 2RS oraz 6303 2RS np. firmy KOYO - koszt 27 zł. Szczotki i komutator od ręki w InterCars (wg ww nr katalogowych) za 18 zł.
Przebieg alternatora to ok 260 tyś. km
_________________
Pozdrawiam
Edward
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Alternator - szczotki, regulator
grregg Rover serii 75, MG ZT 80 Pon Wrz 25, 2017 20:40
edward25
Brak nowych postów [R75] Szczotki wentylatora
sad200 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Cze 07, 2017 19:20
sash997
Brak nowych postów [R75] Wentylator - szczotki
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Paź 02, 2018 05:19
feldbahn75
Brak nowych postów [Rover 75] Szczotki rozrusznika - gdzie kupię?
pawyl007 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 02, 2015 16:45
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Regulator Napięcia - Skąd?
keda Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Lut 04, 2014 23:24
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink