Z małą różnicą tzn na IPK mam 245733 a na LSM pokazuje w pasofcie 245700 - czy tak powinno buc?
Tak powinno być, gdyż LSM liczy sobie pełne setki czyli co 100KM.
Cytat:
W tym momencie Err zniknął
Err do przebiegu nic nie ma. Dojedziesz przebieg do 300 tyś. km i dalej nie będzie się kręcił.
Err zależny jest od VINu. Wpisując VIN przez FGNSTR na pewno nie wpisał Ci się ostatni znak VINu, bo on nie jest wymagany w systemach BMW. Prawdopodobnie masz tam 0 (jeśli Twój VIN na końcu ma 0) to jest okej. Jeśli nie, to w sumie tylko T4 będzie miał problem przy ew. diagnostyce lub konfiguracji. Ale w tym module konfiguracje możesz sobie robić już sam ew. korzystać ze strony, którą Ci podałem https://forum.roverki.eu/lsmcode
dawidd napisał/a:
Dalej - chcialem włączyć światła dzienne - skopiowałem rom wrzucilem na stronę https://forum.roverki.eu/lsmcode i wgrałem rom do LSM i tu niespodzianka - na IPK pokazało mi ze mam uszkodzone przednie żarówki od długich. Dzienne świeciły, ale lewa mniej wiecej tak jak powinna a prawa bardzo słabo. Wgrałem powrotem oryginalny rom i światła długie i wszystkie inne działają ok - wnioskuje ze sama elektronika od LSM jest ok
To dość dziwne. On zmienia kilka bajtów. Spakuj mi w ZIP'a to co masz teraz (jak działają xenony i masz poprawny VIN i ODOMETTER) oraz to co wypluł Ci program ze strony.
dawidd napisał/a:
Na tą chwilę mam wgrany oryginalny rom ze zmienionym vinem i kilometrami, ale pokrętło wysokości świateł już nie działa jak na początku, przestało po wgraniu pierwszego romu
To pewnie dlatego się wysrało Dobrze będzie wiedzieć na czym, żeby ew. bug poprawić.
Zrób ustawienie w light coding jak pisze szpynior i dopier tak zmodyfikowany ROM odczytaj ponownie i zapisz do pliku. Przepuść przez lsmcode i sprawdź.
Cytat:
Wielkie dzieki MaReK, za pomoc na PW
Nie ma sprawy
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Problemy rozwiązane. Po zmianie na xenon przestało sie pojawiać info o przepalonych żarówkach. Wstawiłem stary LSM żeby być pewnym ze problem z dziennymi jest od modułu, a nie od czegoś tam ... i się okazało że jednak jest od czegoś tam ... Na starym LSM też prawa świeciła b. słabo, a lewa ok. Wyciągnąłem żarówki zamieniłem stronami i zaczęły świecić OK - widocznie coś miała ze stykiem, chociaż na długich różnicy nie widziałem. Także kwestie zmiany modułu LSM mam za sobą.
Przy okazji sprawdziłem automatyczne ustawianie wysokości świateł - nie działa. Lampy jada max w dól. Do tej pory myślałem ze to kwestia skorodowanego starego LSM, ale widzę ze nie. Jak będzie chwila i ochoto to może jeszcze się nad tym pochyle
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 20:50
jak jesteśmy przy modułach to mam takie pytanko,chce założyć zegary z komputerem,aby uzyskać konfiguracje prawidłową dla mojego auta można przelutować eeprom z zegarów bez wyświetlacza do zegarów z wyświetlaczem??
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
PaSoft wywalił mi takie błędy:
turn lights switch / wire, short circuit to ground
High beam / headlight switch, short circuit to ground
HVAC front load sensor, short circuit to ground
HVAC rear load sensor, short circuit to ground
włączyć światła przełącznik / kabel, zwarcie do masy
Przełącznik świateł drogowych / reflektorów, zwarcie do masy
Czujnik obciążenia HVAC przodu, zwarcie do masy
HVAC czujnik obciążenia tyłu, zwarcie do masy
te dwa ostatnie błędy to pamiętam ze T4 tez je pokazywał, ze zwarte czujnik na wahaczach lub wiązka kabli.
Czujnik są raczej w dobrym stanie - nie widać pęknięć, kable przy wtyczkach i tak gdzie wzrok sięga tez wyglądały OK
Natomiast nie wiem z czego mogą wynikać te 2 pierwsze błędy i co oznaczają. Pytka z przedniego panela LSM jest czysta, nie ma korozji
Lampy jada max w dól. Do tej pory myślałem ze to kwestia skorodowanego starego LSM, ale widzę ze nie. Jak będzie chwila i ochoto to może jeszcze się nad tym pochyle
Oryginalny xenon tam jest czy dokładaniec? Może nie ma czujnika na wahaczach?
sash997 napisał/a:
jak jesteśmy przy modułach to mam takie pytanko,chce założyć zegary z komputerem,aby uzyskać konfiguracje prawidłową dla mojego auta można przelutować eeprom z zegarów bez wyświetlacza do zegarów z wyświetlaczem??
Możesz, ale przeniesiesz także informacje o tym, że masz stare zegary - bez wyświetlacza.
W niczym to nie przeszkodzi podczas normalnej pracy auta. Kwiatki mogą być po podłączeniu T4, bo mu się cosik nie zgodzi
Cytat:
Czujnik obciążenia HVAC przodu, zwarcie do masy
HVAC czujnik obciążenia tyłu, zwarcie do masy
Podejrzewam, że dlatego jadą Ci światła w dół.
Po całej zabawie z eepromami i LSMami zabierz mu prąd na 1minutę.
Potem podłącz i zobacz czy problem się rozwiązał.
Czujniki masz dwa po lewej stronie auta - sprawdź czy na 100% są sprawne one i połączenia.
Dwa pierwsze błędy masz na obu LSMach? Po wyczyszczeniu?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
xenony sa oryg, oba czujniki na wahaczach są. Wczoraj odpinałem tylni i sprawdzałem złącze- czyste i brak korozji
[ Dodano: Czw Lut 27, 2014 07:13 ]
Co ciekawe po skasowaniu tych błędów, nie wskakują one od razu. Dopiero jak robię pełny skan pasoften i gdy jest już na 2 stronie wykrywania/sprawdzania modułów w pewnym momencie zapalają sie wszystkie lampy i zaraz gasną. Od tego momentu sa już te 4 błędy w LSM'ie. Już teraz nie kojaże czy podczas normalnej jazdy te błędy tez wskakują, ale jeśli nawet to nie od razu tylko po jakiś dłuższych trasach
[ Dodano: Czw Lut 27, 2014 07:16 ]
Jak dobrze pamiętam to lampy zapalają sie podczas sprawdzania EHC - electronic height control - ale tego modułu nie znajduje. Wtedy tez słychać prace silniczków w lampach
O ile problem HVACa czasami mi się zdarzy o tyle te dwa pierwsze błędy nigdy
Którą masz wersję tego pasofta? U mnie przy skanowaniu nic się nie dzieje
Z resztą skan robiłem dwa razy w życiu może, bo wiem jakie moduły mam na wyposażeniu auta i nie tracę czasu na ten zabieg Łączę się z tym z czym mam się połączyć.
To w końcu jaki jest teraz efekt?
Działasz na nowym LSMie czy na starym?
Działają DRLy czy nie działają ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
xenony sa oryg, oba czujniki na wahaczach są. Wczoraj odpinałem tylni i sprawdzałem złącze- czyste i brak korozji
To czasami nie wystarczy. Dziś miałem to samo. Pomogło oczyszczenie czujników sprężonym powietrzem, przesmarowanie dźwigni i potraktowanie styków Elektrosolem. Ogólnie przez cztery lata użytkowania problem silniczków dotknął mnie kilka razy. Zawsze winny był któryś z czujników. Czasami pomagało odpięcie aku, czasami ustawienie samochodu na wzniesieniu, czasami większa dziura w drodze, a czasami rozruszanie dźwigni czujnika.
Pasoft w wersji 1,4
na ta chwile mam nowy lsm i drl działają poprawnie. Nie działa tylko pozycjonowanie świateł. Sprawdzałem wczoraj dźwigienki od czujników - chodzą bez zaciec. Dziś jeszcze dla pewności wrzucę drugi przedni panel do lsm'a i zrobię skan żeby zobaczyć czy te 2 pierwsze błędy się pojawia - może jest tam jakieś zwarcie na płytce które przeoczyłem.
MaReK, czyli u ciebie podczas skanu EHC - Electronic Height Control nie się ze światłami nie dzieje, nie zapalają się?
źle napisałem, światła włączają sie nie podczas skanowania EHC - Electronic Height Control, tylko gdy skanuje LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control. Co prawda LRA PaSoft nie wykrywa, ale gdy go szuka zapalają się wszystkie światła z przodu + kierunki i przeciwmgielne i wszystko z tylu poza wstecznymi. Do tego zapala się podświetlanie kokpitu - całość trwa ok 3 sekundy. Po tym własnie w LSM pojawiają się moje 4 błędy. Tak sie dzieje na obu LSM'ach
Zmieniłem przedni panel w LSM - dalej te 2 błędy dotyczące przełączników sa - wiec wnioskuje ze to problem albo z pasoft'em albo coś poza lsm - może manetka, chociaż wszystko działa poprawnie.
Odpinałem akumulator jak radziliście - tez błędy nie znikły z pozycjonowaniem świateł.
Wykręciłem oba czujnik i próbowałem coś pomierzyć - jest tam 6 pinów, 3 z nich we wtyczce sa nie podpięte wiec je pomijam. Pomiędzy kolejnymi dwoma jest 0 a dokładnie 50 om a miedzy trzecim pinem ok 400 om Kręcąc dźwignią nic się nie zmienia opór jest stały na wszystkich 3 pinach.
Czy ten czujnik to zwykły potencjometr czy coś innego? Jeśli potencjometr to oba mam uszkodzone w identyczny sposób - trochę dziwne.
Sprawdzałem dokładnie wtyczki i kable, nawet dość daleko zsunąłem osłonę z kabli i nie ma śladów uszkodzeń pęknięć itd.
To fakt. Zamotałeś tylko. Proszę o łopatologiczną odpowiedź na pytanie: co dokładnie sprawdzasz (błędy, odczyt Epromu, odczyt zadanego obszaru pamięci) PASoftem? Przy której z opcji zapalają Ci się światła?
Rzeczywiście, Page2 . U mnie też się zapalają na chwilę, aczkolwiek moduł "not found". Zauważyłem również, że wrócił problem poziomowania. Mam komunikaty o otwartym obwodzie tylnego czujnika (po ingerencji mechaniora było ok, ale zrobił niedokładnie, jutro poprawka ) i błędzie aktywacji silniczków wynikającym pewnie z tego poprzedniego. Światła są ustawione w pozycji "roboczej", czyli świecą normalnie - nie za krótko i nie za długo. Nie ma tragedii, ale zaczyna mnie to irytować.
a te czujniki to zwykle potencjometry? Jak będziesz HarryVip, robił przy swoim to mógłbyś sprawdzić opór i czy on sie płynnie zmienia przy ruszaniu dźwignią.
Jeśli będzie konieczność wymontowania czujnika - nie ma sprawy. Podejrzewam jednak, że problem tkwi w skorodowanej/zaśniedziałej wtyczce/gnieździe i mechanior "oszczędzał" na Elektrosolu. Jutro go dopilnuję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum