Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Alternator - szczotki, regulator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Alternator - szczotki, regulator
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 17:39   

Nie zrobię tego sam ;) Nie pod chmurą przy tak cudownej pogodzie.
Czy ktoś z Was ma namiary na sklep gdzie mogę kupić:

A - szczotki
B - komutator
C - regulator napięcia
D - łożysko alternatora

Oraz pytanie uściślające czy w dieslu alternatory są jeden rodzaj różniące się amperażem?
Czy jest ich kilka... jutro być może będę miał używany, w dobrym stanie altek, który zostanie zamontowany na "chwilę", a ja swój postaram się zregenerować i zbudować własny regulator napięcia.

Koleżanka wyżej pisała o jakiś symbolach, ale chce mieć pewność 100% zanim coś zakupię/zamówię. Jak będę miał na stole alternator, to już będzie prościej.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 16, 2014 17:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 20:02   

Szczotki znajdziesz w googlach pod oznaczeniem svx7 najprawdopodobniej natrafisz tak na sklep z czesciami do alternatorow, pierscienie musialbym poszukac jaki mialy nr. Zamowilem swoje razem w jednym sklepie i za szczotki i pierscienie wyszlo mi 30 zl szczotek dostalem 2kpl wiec jak mi podasz adres moge oddac za free bo nie beda mi potrzebne

Poszukałem info. Ja swoje zakupy robilem na www.rozrusznik-alternator.pl
Do alternatora R3 Valeo 115A
Szczotki: valeo svx 7 (IKA) koszt 3,5zl kpl
Komutator wirnika (pierscienie) valeo z podstawka CG230090 koszt 9zł
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 22:24   

Jakie znowu pierścienie ;) ?
To wyślij mi za pobraniem te graty, to mi to odpanie i zostanie łożysko.
Oby tylko wirnik był cały...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 23:19   

Pierscienie komutatora, po ktorych slizgaja sie szczotki, roznie to nazywaja. Z tych gratow to ja mam tylko szczotki, zamowilem 2 sztuki jak bylo na stronie a przyslali 2 kpl. Wiec jedne zostaly, komutator i tak musisz kupic ;) wysylam za free, nic nie chce za nie a znaczki mam gratis ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 10:21   

longer86, okej ;) Zamówiłem z w/w strony cały komplet: łożysko, szczotki (ich są 2?), pierścień ów tylko oby to był taki sam, bo wcześniej wymieniłeś go w poście, a koleżanka stwierdziła, że nie będzie pasował... Regulatora póki co nie naprawiam (ok. 145 zł), bo wydaje mi się, że zrobię go sobie sam.

Ktoś próbował wymieniać łożysko?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 16:57   

MaReK napisał/a:
longer86, okej ;) Zamówiłem z w/w strony cały komplet: łożysko, szczotki (ich są 2?), pierścień ów tylko oby to był taki sam, bo wcześniej wymieniłeś go w poście, a koleżanka stwierdziła, że nie będzie pasował... Regulatora póki co nie naprawiam (ok. 145 zł), bo wydaje mi się, że zrobię go sobie sam.

Ktoś próbował wymieniać łożysko?


ja zamówiłem ze strony było zdaje sie sztuk 2 szczotki a dostałem łącznie 4. komutator który otrzymałem pasował idealnie w miejsce mojego starego do alternatora z naklejką Valeo R3 2542265 B 115A regulator najprawdopodobniej będzie sprawny a jak mrugała Ci kontrolka obstawiam że wytarły się pierścienie komutatora i szczotki natrafiły na plastik.
przed ściągnięciem komutatora zanim rozlutujesz go na dole przy uzwojeniu wirnika sprawdź który pierścień ma połączenie w która stronę ;)

warto zapoznać się z tym:

http://www.youtube.com/watch?v=f56-26I6idc

jedno łożysko będziesz musiał ściągnąć na 100% zmajstrujesz sobie jakiś ściagacz z 2 śrub i dasz radę chyba że masz, nie wiem jak tył od strony koła pasowego ale też powinno wyjść
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 19:55   

Alternator dostałem w prezencie, wymianę również w firmie BritCarParts :)
Całe szczęście, że się za to nie brałem bo przecież bym się chyba obsrał na miętowo, jakbym to miał sam robić. Jak ktoś twierdzi, że to się da zrobić w 21 minut, to zapraszam zrobimy test z kamerą dla potomnych ;)

W moim altku skończył się szczotki i do wymiany jest na pewno pierścień.

Ci co już walczyli z tym tematem, mogą mi podpowiedzieć, jak mam zdjąć tę obudowę do której przylutowane są druty z uzwojenia? Nawet nie wiem co to dokładnie ;) I czy na pewno są lutowane. Nie chcę niczego spieprzyć, dlatego pytam. Do łożyska to nie wiem czy sam się dostanę w warunkach firmowych ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 21:59   

MaReK napisał/a:
Alternator dostałem w prezencie, wymianę również w firmie BritCarParts :)
Całe szczęście, że się za to nie brałem bo przecież bym się chyba obsrał na miętowo, jakbym to miał sam robić. Jak ktoś twierdzi, że to się da zrobić w 21 minut, to zapraszam zrobimy test z kamerą dla potomnych ;)

W moim altku skończył się szczotki i do wymiany jest na pewno pierścień.

Ci co już walczyli z tym tematem, mogą mi podpowiedzieć, jak mam zdjąć tę obudowę do której przylutowane są druty z uzwojenia? Nawet nie wiem co to dokładnie ;) I czy na pewno są lutowane. Nie chcę niczego spieprzyć, dlatego pytam. Do łożyska to nie wiem czy sam się dostanę w warunkach firmowych ;)

Pozdrawiam,


21 minut malo realne, ale w 2-3 h jest wykonalne wyjecie alternatora, zrobienie szczotek i komutatora.

Po sciegnieciu tego czarnego plastiku, odkrecic i sciagnac regulator, mostek diodowy trzyma sie zdaje sie na 3 moze 4 srubach nie pamietam dokladnie, uzwojenie wirnika łaczy sie z mostkiem w 6 pkt. Ja delikatnie rozciąłem ucinaczkami, po wymianach i tak trzeba to lutowac.

Jak sciagniesz mostek to ukaze Ci sie łożysko w plastikowej obudowie. Musisz je sciągnąć zeby wymienic komutator. Przydalby się ściągacz ale poradzilem sobie 3 plaskownikami i 2 şrubami z nakrętkami, kłania się Adam Słodowy :D do drugiego łożyska sie nie dostalem bo wymaga to ściągania kółka. A łożyska miałem ok. Nie martw się dasz radę, ja rozbieralem alternator pierwszy raz i jak widać działa. Wiec narzedzia w dłoń i do dzieła wszystkie przydatne informacje są już podane, przynajmniej to mnie wystarczyło
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 06:31   

Kupiłem sobie ściągacz do łożysk z kartofla za 20 zł ;)

Poniżej załączam kilka zdjęć dla potomnych. Oczywiście uzupełnię galerię jak tylko dostanę się dalej. Zastanawia mnie tylko, gdzie siedzi regulator napięcia. Ktoś tu pisał o tym, że kolbowa lutownica nie daje sobie rady... owszem, taka precyzyjna może mieć problem, dlatego musiałem użyć takiej, do lutowania rynien :) Wymiana szczotek to pryszcz i faktycznie można to zrobić na aucie, zdejmując tę obudowę plastikową i oskrobując miejsca zasilikonowane.

W/g moich obserwacji portalu allegro oraz dostępnych sprzedawców części zamiennych/używanych do R/MG, wygląda że do diesla CDT/CDTi montowane były dwa rodzaje - tak jak wcześniej napisano. Wersja 115A (taką miałem ja) i wersja 120A (taką mam obecnie). Niestety te wersje różnią się od siebie także fizycznie. Na pewno jeśli chodzi o obudowę plastikową z tyłu.

Niestety skaleczyłem odrobinę ten element z diodą. Próbowałem zajrzeć do środka i złamałem jeden zaczep. Następnie próbując wydłubać silikon udało mi się zdrapać jakiś metalowy element :( Nie wiem jakie to będzie miało konsekwencje, najwyżej będę musiał upolować jakiś zrypany alternator i podmienić ten element.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 08:36   

Caly ten element w ktorym sa szczotki to regulator napiecia ;)
Co do szczotek i połączenia uzwojenia z mostkiem diodowym to w zupełności radę daje lutownica transformatorowa.

Proponuje zamieścić nr komutatora i szczotek w dziale R75 zeby to gdzies nie zaginęło ;)
120A nie byly przypadkiem montowane po lifcie?
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 17:17   

http://allegro.pl/nowy-re...4016553861.html - to będzie nasz? W znośnej cenie nawet. Chociaż na tej stronie co podawałeś longer86 z alternatorami i rozrusznikami, jest kilka rodzajów i kształtem, na oko pasują mi wszystkie ;)

115A miał 3 wyjścia, 120A miał 2 wyjścia. Przewodów we wtyczce są dwa.
Gdybym uszkodził regulator przez gmeranie śrubokrętem, może się okazać konieczny zakup drugiego ;)

Jak to podejrzałem od środka, to nie wiele tam jest ;)
Niestety nie potrafię znaleźć nazwy tego elementu okrągłego.
Chyba, że to jest właśnie ów regulator wysokiej częstotliwości...

W tym temacie już chyba nic nie zaginie ;)

Łożysko 6202, 62022rs - 15x35x11
Komutator wirnika VALEO z podstawą CG230090, ASL9015, SLR39141, 120200
Szczotki VALEO SVX 7 (IKA)

Póki co ja tyle na razie :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sobierw 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Mar 2003
Posty: 193
Skąd: Konin



Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 08:16   

Dorzucę coś od siebie:
12.04.br sobota 18:00 przy wyprzedzaniu zaczęła migać kontrolka akumulatora, myślałem że może pasek luźny lub napinacz się rozleciał, sprawdziłem - są OK. W niedzielę 13.04.br kontrolka pali się na stałe. Zmierzyłem miernikiem i jest źle - brak ładowania. Podczas pracy silnika prąd ucieka z akumulatora jak się patrzy.

W poniedziałek 14.04. o 8:00 udałem się do najlepszego elektryka w mieście "będzie pan zadowolony...".

Skonsultowałem problem z MaReK-iem i trochę się uspokoiłem że problem nie jest wielki i damy radę.
Alternator Valeo 120A - szczotki dostępne w większości sklepów (SUX7), wymiana "prawie prosta". Niestety o 12 telefon "...panie Wojtku nie jest dobrze, uszkodzony jest wirnik..." upssss

Szybka decyzja wszak auto potrzebne na już.

Zaprzyjaźniony Auto Szrot - jest w idealnym stanie z gwarancją (kolega Waldek dał mi 3 miesiące). Dowiozłem używany ale sprawdzony alternator do wspomnianego auto-elektryka i czekam.

czekam
czekam

miną poniedziałek i nastąpił dzień następny.

Wtorek 15.04. godz. 11:00 telefon: "... panie Wojtku auto jest gotowe ale jest problem...."
- dobra dawaj pan
"...panie Wojtku jak wyjeżdżałem z garażu przy rysowałem drzwi kierowcy..."

tak więc drodzy moi - zasilanie wróciło ale auto wędruje do lakieru :(

nie wiem, czy się cieszyć, czy się smucić.
nie wiem, auto było kilka razy u Mariusza, było u Tomika i nie było problemów, tylko raz poszło do innego "lekarza" / mechanika / "specjalisty" i musiały być kłopoty.

nie mam siły :(

wniosek i nauka:
- nie zawsze problem ładowania to szczotki - dobrze jest wyjąć alternator i sprawdzić wszystko porządnie (wyjęcie to duża operacja)
- nie róbcie tego w byle jakim zakładzie.
- jeżeli kupicie używany alternator to starego nie wyrzucajcie, można go dać do regeneracji i trzymać na wszelki wypadek dla siebie lub kolegi z klubu.
_________________
R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 10:54   

mała uwaga szczotki SVX nie SUX.

po wymianie szczotek u mnie też padło uzwojenie na wirniku, ponoć częstsza usterka niż regulator w tych alternatorach, całe szczęście gość się pobawił 1 dzień i uzwojenie przerwane gdzieś na wierzchu, mówi że zlutował i odpukać działa, więc zawsze jest nadzieja
_________________
75 Red Edition
 
 
amw80 




Dołączyła: 10 Wrz 2013
Posty: 24
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Lip 27, 2014 14:17   

Witajcie:)

Minęło pół roku i Roverek znowu straszy kontrolką akumulatora. Wczoraj wracałam po kinder party o 1 w nocy, 50km do domu z trzema śpiącymi osobnikami pod wpływem na pokładzie i znowu mnie dopadło. Dzisiaj niedziela, więc nawet nie dotykam złotka. Całe szczęście udało mi się dojechać i rozwieźć towarzystwo. Podejrzewam, że komutator (pierścień) dojechał już swoją wytartą wcześniej ścieżkę. Podłączyłam prostownik i zaraz wejdę na kompa w zegarach, żeby sprawdzić ładowanie.
Pozdrawiam:*
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Nie Lip 27, 2014 20:47   

wojtus8730 napisał/a:
przyjechłem do domu umyłem go wodą pod ciśnieniem


Podziwiam Twoją pomysłowość :)

Ten płyn był dla niego mniej szkodliwy niż woda pod ciśnieniem
 
 
amw80 




Dołączyła: 10 Wrz 2013
Posty: 24
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lip 31, 2014 19:35   

Wczoraj kupiłam nowe szczotki, ponieważ stare dokonały żywota :)
Niestety za bardzo się uparłam i wtopiłam w plastik blaszki z tyłu szczotek. Tutaj moja dobra rada-lepiej wyciąć wystające lutowanie aż wyskoczy szczotka. U mnie było dużo lutu i sporo się męczyłam. Gdy już wszystko popsułam i wyłamałam nawet jedną z blaszek, wycięcie okazało się najlepszym rozwiązaniem. Niestety już po fakcie:(
Teraz muszę kupić nowy regulator napięcia.


Regulator napięcia z naszych Roverków pasuje również do:



BMW:

316i 1.6 (E46) 1998-2002
316i 1.6 Compact (E36) 1999-2000
316i 1.6 Compact (E36) 1999-2000
318Ci 1.9 (E46) 1999-2001
318i 1.9 (E46) 1998-2001

320d (E46) 1998-2001 120A
320Ci 2.0 (E46) 1998-2001
320i 2.0 (E46) 1998-2001
320Ci 2.2 (E46) 2000-2005
323Ci 2.5 (E46) 1998-2000
323i 2.5 (E46) 1998-2000
328Ci 2.8 (E46) 1998-2000
328i 2.8 (E46) 1998-2000

520d 2.0 (E39) 2000-2003 120A-150A
523i 2.5 (E39) 1995-2000

525d (E39) 2000-2004 120A-150A
525td 2.5 (E39) 1996-2000
528i 2.8 (E39) 1995-2000

530d 2.9 (E39) 1998-2004 120A-150A


730d 2.9 (E38) 1998-2001 120A-150A
X5 3.0i (E53) 1999-2006

X5 3.0d (E53) 2001-2003 150A

Z3 1.8i (E36 E37) 1996-1998
Z3 1.9i (E36 E37) 1996-2002
Z3 3.2 (E36 E38) 1996-2000 150A

ROVER:

75 CDT 1999-2002

75 CDTi 2003-2005


LAND ROVER:

FREELANDER I 2.0 TD 2001-


RANGE ROVER III 3.0 Td6AT 2002-2006 150A


OPEL:

OMEGA 2.5 DTI 2001-2003 150A

[ Dodano: Sro Lip 30, 2014 11:12 ]
Wczoraj wymyśliłam sobie, że zamiast kupować sam regulator kupię cały alternator, wymienię szczotki i komutator (pierścień). Jak złapię natchnienie to zmienię alternator sama, a jak wkurzę się przy dobieraniu do niego, to podrzucę na warsztat i niech chłopaki działają. Obiecuję fotorelację:)


Namiary na łożysko pierścienia ślizgowego alternatora VALEO YLE 102500, 2542265B, 14v, 50/115A, A13VI234 (akurat pękło przy ściąganiu :) ):

Orginał VALEO 593564 jest baaardzo drogi jak na łożysko. Nawet ponad 200zł :D


Wymiary:

I.D. [ mm ] 15
O.D. [ mm ] 35
Wysokość [ mm ] 11


Zamienniki:

62022RS BEARING
15/35x11 BEARING SIZE
1900900303 BOSCH
1900900314 BOSCH
1900905269 BOSCH
2000905000 BOSCH
9902455037 BOSCH
F00M390405 BOSCH
F00M390410 BOSCH
854319 BUTEC
140084 CARGO
10451619 DELCO
10475023 DELCO
10495414 DELCO
949100-0160 DENSO
949100-0340 DENSO
949100-2950 DENSO
949100-2951 DENSO
949100-3160 DENSO
949100-3161 DENSO
949100-3240 DENSO
949100-3630 DENSO
949100-3730 DENSO
949100-3731 DENSO
62022RSRC3 FAG
28252-1350 HINO
98811-2101 HINO
6202BD HITACHI
6202BM HITACHI
6202E HITACHI
6202G HITACHI
6202MM HITACHI
6202SD HITACHI
6202V HITACHI
6202VV HITACHI
8.8157.0 IKA
S930P21770 MITSUBISHI
S930P25570 MITSUBISHI
S930P61401 MITSUBISHI
S930P61770 MITSUBISHI
S930P80770 MITSUBISHI
1-0446-62027 NIKKO
1-0452-62027 NIKKO
1-0456-62027 NIKKO
1-0462-62027 NIKKO
1-0464-62007 NIKKO
1-0472-62027 NIKKO
23120-B9801 NISSAN
1039-003RS RS
6206-005-20X0 SAWAFUJI
6206-011-00X0 SAWAFUJI
6206-011-20X0 SAWAFUJI
62022RS1 SKF
62022RS1C3 SKF
6202LB SKF
6202LR SKF
092268 VALEO
593564 VALEO
BRG62022RS WOODAUTO
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 134



Wysłany: Sob Sie 30, 2014 08:34   

witam, czy mozna uzyc alternator z CDTi na CDT bo nie jestem pewien czytajac post Marka, wiem tylko ze sa troche inne
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 30, 2014 12:50   

Nie wiem nic o różnicy między CDT a CDTi w kwestii alternatora. Wiem, że była różnica w mocowaniu alternatora od jakiegoś rocznika wzwyż. Jeśli więc kupisz alternator rocznikowo niższy lub taki jak Twój to powinno być dobrze. Najprościej porównać po zdjęciu, tak myślę.

Miałem taki problem przy wymianie u siebie. Na lokalnym szrocie był taki "nowszy" i nie dałoby się go wpasować bez dodatkowej zabawy, ale AdaskoC akurat miał taki jak potrzebowałem i był skłonny w drodze sprzedaży odstąpić. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 134



Wysłany: Sob Sie 30, 2014 13:28   

wlasnie problem ze mam od cdti na tablicy u mnie w miescie, ale chyba i tak nie ma co wkladac uzywki tylko ten dac do regeneracji mysle ze to najpewniejsze bedzie wtedy
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 12:11   

Pytanie, czy ktoś z Szanownych Kolegów wymieniał regulator napięcia bez zdejmowania alternatora? Jest to w ogóle możliwe? :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Alternator - regualator napięcia - szczotki
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Wrz 22, 2017 14:40
edward25
Brak nowych postów [R75] Szczotki wentylatora
sad200 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Cze 07, 2017 19:20
sash997
Brak nowych postów [R75] Wentylator - szczotki
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Paź 02, 2018 05:19
feldbahn75
Brak nowych postów [Rover 75] Szczotki rozrusznika - gdzie kupię?
pawyl007 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 02, 2015 16:45
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Regulator ciśnienia paliwa 1,8
sebeks Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Mar 30, 2016 20:50
chudy86044



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink