Nie zrobię tego sam Nie pod chmurą przy tak cudownej pogodzie.
Czy ktoś z Was ma namiary na sklep gdzie mogę kupić:
A - szczotki
B - komutator
C - regulator napięcia
D - łożysko alternatora
Oraz pytanie uściślające czy w dieslu alternatory są jeden rodzaj różniące się amperażem?
Czy jest ich kilka... jutro być może będę miał używany, w dobrym stanie altek, który zostanie zamontowany na "chwilę", a ja swój postaram się zregenerować i zbudować własny regulator napięcia.
Koleżanka wyżej pisała o jakiś symbolach, ale chce mieć pewność 100% zanim coś zakupię/zamówię. Jak będę miał na stole alternator, to już będzie prościej.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Szczotki znajdziesz w googlach pod oznaczeniem svx7 najprawdopodobniej natrafisz tak na sklep z czesciami do alternatorow, pierscienie musialbym poszukac jaki mialy nr. Zamowilem swoje razem w jednym sklepie i za szczotki i pierscienie wyszlo mi 30 zl szczotek dostalem 2kpl wiec jak mi podasz adres moge oddac za free bo nie beda mi potrzebne
Poszukałem info. Ja swoje zakupy robilem na www.rozrusznik-alternator.pl
Do alternatora R3 Valeo 115A
Szczotki: valeo svx 7 (IKA) koszt 3,5zl kpl
Komutator wirnika (pierscienie) valeo z podstawka CG230090 koszt 9zł
Pierscienie komutatora, po ktorych slizgaja sie szczotki, roznie to nazywaja. Z tych gratow to ja mam tylko szczotki, zamowilem 2 sztuki jak bylo na stronie a przyslali 2 kpl. Wiec jedne zostaly, komutator i tak musisz kupic wysylam za free, nic nie chce za nie a znaczki mam gratis
longer86, okej Zamówiłem z w/w strony cały komplet: łożysko, szczotki (ich są 2?), pierścień ów tylko oby to był taki sam, bo wcześniej wymieniłeś go w poście, a koleżanka stwierdziła, że nie będzie pasował... Regulatora póki co nie naprawiam (ok. 145 zł), bo wydaje mi się, że zrobię go sobie sam.
Ktoś próbował wymieniać łożysko?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
longer86, okej Zamówiłem z w/w strony cały komplet: łożysko, szczotki (ich są 2?), pierścień ów tylko oby to był taki sam, bo wcześniej wymieniłeś go w poście, a koleżanka stwierdziła, że nie będzie pasował... Regulatora póki co nie naprawiam (ok. 145 zł), bo wydaje mi się, że zrobię go sobie sam.
Ktoś próbował wymieniać łożysko?
ja zamówiłem ze strony było zdaje sie sztuk 2 szczotki a dostałem łącznie 4. komutator który otrzymałem pasował idealnie w miejsce mojego starego do alternatora z naklejką Valeo R3 2542265 B 115A regulator najprawdopodobniej będzie sprawny a jak mrugała Ci kontrolka obstawiam że wytarły się pierścienie komutatora i szczotki natrafiły na plastik.
przed ściągnięciem komutatora zanim rozlutujesz go na dole przy uzwojeniu wirnika sprawdź który pierścień ma połączenie w która stronę
jedno łożysko będziesz musiał ściągnąć na 100% zmajstrujesz sobie jakiś ściagacz z 2 śrub i dasz radę chyba że masz, nie wiem jak tył od strony koła pasowego ale też powinno wyjść
Alternator dostałem w prezencie, wymianę również w firmie BritCarParts
Całe szczęście, że się za to nie brałem bo przecież bym się chyba obsrał na miętowo, jakbym to miał sam robić. Jak ktoś twierdzi, że to się da zrobić w 21 minut, to zapraszam zrobimy test z kamerą dla potomnych
W moim altku skończył się szczotki i do wymiany jest na pewno pierścień.
Ci co już walczyli z tym tematem, mogą mi podpowiedzieć, jak mam zdjąć tę obudowę do której przylutowane są druty z uzwojenia? Nawet nie wiem co to dokładnie I czy na pewno są lutowane. Nie chcę niczego spieprzyć, dlatego pytam. Do łożyska to nie wiem czy sam się dostanę w warunkach firmowych
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Alternator dostałem w prezencie, wymianę również w firmie BritCarParts
Całe szczęście, że się za to nie brałem bo przecież bym się chyba obsrał na miętowo, jakbym to miał sam robić. Jak ktoś twierdzi, że to się da zrobić w 21 minut, to zapraszam zrobimy test z kamerą dla potomnych
W moim altku skończył się szczotki i do wymiany jest na pewno pierścień.
Ci co już walczyli z tym tematem, mogą mi podpowiedzieć, jak mam zdjąć tę obudowę do której przylutowane są druty z uzwojenia? Nawet nie wiem co to dokładnie I czy na pewno są lutowane. Nie chcę niczego spieprzyć, dlatego pytam. Do łożyska to nie wiem czy sam się dostanę w warunkach firmowych
Pozdrawiam,
21 minut malo realne, ale w 2-3 h jest wykonalne wyjecie alternatora, zrobienie szczotek i komutatora.
Po sciegnieciu tego czarnego plastiku, odkrecic i sciagnac regulator, mostek diodowy trzyma sie zdaje sie na 3 moze 4 srubach nie pamietam dokladnie, uzwojenie wirnika łaczy sie z mostkiem w 6 pkt. Ja delikatnie rozciąłem ucinaczkami, po wymianach i tak trzeba to lutowac.
Jak sciagniesz mostek to ukaze Ci sie łożysko w plastikowej obudowie. Musisz je sciągnąć zeby wymienic komutator. Przydalby się ściągacz ale poradzilem sobie 3 plaskownikami i 2 şrubami z nakrętkami, kłania się Adam Słodowy do drugiego łożyska sie nie dostalem bo wymaga to ściągania kółka. A łożyska miałem ok. Nie martw się dasz radę, ja rozbieralem alternator pierwszy raz i jak widać działa. Wiec narzedzia w dłoń i do dzieła wszystkie przydatne informacje są już podane, przynajmniej to mnie wystarczyło
Kupiłem sobie ściągacz do łożysk z kartofla za 20 zł
Poniżej załączam kilka zdjęć dla potomnych. Oczywiście uzupełnię galerię jak tylko dostanę się dalej. Zastanawia mnie tylko, gdzie siedzi regulator napięcia. Ktoś tu pisał o tym, że kolbowa lutownica nie daje sobie rady... owszem, taka precyzyjna może mieć problem, dlatego musiałem użyć takiej, do lutowania rynien Wymiana szczotek to pryszcz i faktycznie można to zrobić na aucie, zdejmując tę obudowę plastikową i oskrobując miejsca zasilikonowane.
W/g moich obserwacji portalu allegro oraz dostępnych sprzedawców części zamiennych/używanych do R/MG, wygląda że do diesla CDT/CDTi montowane były dwa rodzaje - tak jak wcześniej napisano. Wersja 115A (taką miałem ja) i wersja 120A (taką mam obecnie). Niestety te wersje różnią się od siebie także fizycznie. Na pewno jeśli chodzi o obudowę plastikową z tyłu.
Niestety skaleczyłem odrobinę ten element z diodą. Próbowałem zajrzeć do środka i złamałem jeden zaczep. Następnie próbując wydłubać silikon udało mi się zdrapać jakiś metalowy element Nie wiem jakie to będzie miało konsekwencje, najwyżej będę musiał upolować jakiś zrypany alternator i podmienić ten element.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Caly ten element w ktorym sa szczotki to regulator napiecia
Co do szczotek i połączenia uzwojenia z mostkiem diodowym to w zupełności radę daje lutownica transformatorowa.
Proponuje zamieścić nr komutatora i szczotek w dziale R75 zeby to gdzies nie zaginęło
120A nie byly przypadkiem montowane po lifcie?
http://allegro.pl/nowy-re...4016553861.html - to będzie nasz? W znośnej cenie nawet. Chociaż na tej stronie co podawałeś longer86 z alternatorami i rozrusznikami, jest kilka rodzajów i kształtem, na oko pasują mi wszystkie
115A miał 3 wyjścia, 120A miał 2 wyjścia. Przewodów we wtyczce są dwa.
Gdybym uszkodził regulator przez gmeranie śrubokrętem, może się okazać konieczny zakup drugiego
Jak to podejrzałem od środka, to nie wiele tam jest
Niestety nie potrafię znaleźć nazwy tego elementu okrągłego.
Chyba, że to jest właśnie ów regulator wysokiej częstotliwości...
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2003 Posty: 193 Skąd: Konin
Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 08:16
Dorzucę coś od siebie:
12.04.br sobota 18:00 przy wyprzedzaniu zaczęła migać kontrolka akumulatora, myślałem że może pasek luźny lub napinacz się rozleciał, sprawdziłem - są OK. W niedzielę 13.04.br kontrolka pali się na stałe. Zmierzyłem miernikiem i jest źle - brak ładowania. Podczas pracy silnika prąd ucieka z akumulatora jak się patrzy.
W poniedziałek 14.04. o 8:00 udałem się do najlepszego elektryka w mieście "będzie pan zadowolony...".
Skonsultowałem problem z MaReK-iem i trochę się uspokoiłem że problem nie jest wielki i damy radę.
Alternator Valeo 120A - szczotki dostępne w większości sklepów (SUX7), wymiana "prawie prosta". Niestety o 12 telefon "...panie Wojtku nie jest dobrze, uszkodzony jest wirnik..." upssss
Szybka decyzja wszak auto potrzebne na już.
Zaprzyjaźniony Auto Szrot - jest w idealnym stanie z gwarancją (kolega Waldek dał mi 3 miesiące). Dowiozłem używany ale sprawdzony alternator do wspomnianego auto-elektryka i czekam.
czekam
czekam
miną poniedziałek i nastąpił dzień następny.
Wtorek 15.04. godz. 11:00 telefon: "... panie Wojtku auto jest gotowe ale jest problem...."
- dobra dawaj pan
"...panie Wojtku jak wyjeżdżałem z garażu przy rysowałem drzwi kierowcy..."
tak więc drodzy moi - zasilanie wróciło ale auto wędruje do lakieru
nie wiem, czy się cieszyć, czy się smucić.
nie wiem, auto było kilka razy u Mariusza, było u Tomika i nie było problemów, tylko raz poszło do innego "lekarza" / mechanika / "specjalisty" i musiały być kłopoty.
nie mam siły
wniosek i nauka:
- nie zawsze problem ładowania to szczotki - dobrze jest wyjąć alternator i sprawdzić wszystko porządnie (wyjęcie to duża operacja)
- nie róbcie tego w byle jakim zakładzie.
- jeżeli kupicie używany alternator to starego nie wyrzucajcie, można go dać do regeneracji i trzymać na wszelki wypadek dla siebie lub kolegi z klubu.
_________________ R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
po wymianie szczotek u mnie też padło uzwojenie na wirniku, ponoć częstsza usterka niż regulator w tych alternatorach, całe szczęście gość się pobawił 1 dzień i uzwojenie przerwane gdzieś na wierzchu, mówi że zlutował i odpukać działa, więc zawsze jest nadzieja
Minęło pół roku i Roverek znowu straszy kontrolką akumulatora. Wczoraj wracałam po kinder party o 1 w nocy, 50km do domu z trzema śpiącymi osobnikami pod wpływem na pokładzie i znowu mnie dopadło. Dzisiaj niedziela, więc nawet nie dotykam złotka. Całe szczęście udało mi się dojechać i rozwieźć towarzystwo. Podejrzewam, że komutator (pierścień) dojechał już swoją wytartą wcześniej ścieżkę. Podłączyłam prostownik i zaraz wejdę na kompa w zegarach, żeby sprawdzić ładowanie.
Pozdrawiam:*
Wczoraj kupiłam nowe szczotki, ponieważ stare dokonały żywota
Niestety za bardzo się uparłam i wtopiłam w plastik blaszki z tyłu szczotek. Tutaj moja dobra rada-lepiej wyciąć wystające lutowanie aż wyskoczy szczotka. U mnie było dużo lutu i sporo się męczyłam. Gdy już wszystko popsułam i wyłamałam nawet jedną z blaszek, wycięcie okazało się najlepszym rozwiązaniem. Niestety już po fakcie:(
Teraz muszę kupić nowy regulator napięcia.
Regulator napięcia z naszych Roverków pasuje również do:
[ Dodano: Sro Lip 30, 2014 11:12 ]
Wczoraj wymyśliłam sobie, że zamiast kupować sam regulator kupię cały alternator, wymienię szczotki i komutator (pierścień). Jak złapię natchnienie to zmienię alternator sama, a jak wkurzę się przy dobieraniu do niego, to podrzucę na warsztat i niech chłopaki działają. Obiecuję fotorelację:)
Namiary na łożysko pierścienia ślizgowego alternatora VALEO YLE 102500, 2542265B, 14v, 50/115A, A13VI234 (akurat pękło przy ściąganiu ):
Orginał VALEO 593564 jest baaardzo drogi jak na łożysko. Nawet ponad 200zł
Nie wiem nic o różnicy między CDT a CDTi w kwestii alternatora. Wiem, że była różnica w mocowaniu alternatora od jakiegoś rocznika wzwyż. Jeśli więc kupisz alternator rocznikowo niższy lub taki jak Twój to powinno być dobrze. Najprościej porównać po zdjęciu, tak myślę.
Miałem taki problem przy wymianie u siebie. Na lokalnym szrocie był taki "nowszy" i nie dałoby się go wpasować bez dodatkowej zabawy, ale AdaskoC akurat miał taki jak potrzebowałem i był skłonny w drodze sprzedaży odstąpić.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
wlasnie problem ze mam od cdti na tablicy u mnie w miescie, ale chyba i tak nie ma co wkladac uzywki tylko ten dac do regeneracji mysle ze to najpewniejsze bedzie wtedy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum