Forum Klubu ROVERki.pl :: (R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
(R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
Autor Wiadomość
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 22:07   

Nie, nie podmieniałem (jeżeli chodzi o czujnik w dzwonie/obudowie skrzyni), zmieniałem za to dwumas i ułożenie zębów na czujnik jest nieznacznie inne.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 17, 2014 22:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 09:36   

Czujnik położenia wału jest w Turbo inny niż w N/A. Działa na zupełnie innej zasadzie. Pisał o tym jeden ze speców K-Serii na forum.
Nie pamiętam teraz kto, ale informacja raczej pewna.

Więc nei wiem jakim cudem auto odpalało po zamianie komputera.
Może się mylę, ale czas zweryfikuje
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 10:05   

Czujnik jutro będę miał u siebie, zobaczymy co to da. Może jeszcze dzisiaj podepnę auto pod komputer.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 17:22   

Nigdy nie słyszałem, żeby się IMMO samo przeprogramowało, ale człowiek głupi się rodzi i głupi umiera ;) Gdyby się tak stało, przyjedź na kompie bez turbo, zrobimy klona jeszcze raz.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 17:57   

Podmienie czujnik, poskladam eR, potestuje jak to jeździ i się pojawię w Wawie (jeżeli dojadę :lol: ) . Napisałem maila do BRITISH CARS zobaczymy co Mariusz napisze. Prędzej czy później i tak chciałem eR pod t4 podpiąć.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 19:50   

piotrekcrash napisał/a:
Czujnik położenia wału jest w Turbo inny niż w N/A. Działa na zupełnie innej zasadzie. Pisał o tym jeden ze speców K-Serii na forum.


http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-NSC106100

Jak widać, troche bzdura. Może chodzi o 1,8 kseries w 45/25, ZR/ZS, jednak jak widać w każdym benzyniaku w 75 czujniki położenia wału są takie same.

Pozatym, jesli czujnik byłby temu winny auto by nawet nie pierdnęło, tylko by kręcił i nic pozatym. Analogicznie, jesli po zmocie Marka auto jechało na wiąze n/a na kompie od Turbo, to wiązki sa takie same.

Dla mnie kwestia czujnika i wiązki to ślepy zaułek, dalej uważam, że to immo.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Mar 18, 2014 20:31   

Zapewne chodzi o mój post z czujnikami w K-Serii. Miałem na myśli, że w każdym 75/ZT jest czujnik Halla, a w reszcie aut z K16 indukcyjny. Nie mówiłem nic o różnicach między Turbo, a n/a. W każdym razie jak widać wg. rimmerbros czujnik jest ten sam.
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 21:44   

:mrgreen: będzie w zapasie. Nie mam weny, siedzę z córką a do wymiany mam uszczelniacz na wale bo zaczęło kapać. Kolo od kompa się nie pojawił, dzisiaj nic nie zrobiłem, pogoda marna a mi się leń odpalił. A żona ma z tego powodu chyba większego stresa niż ja :lol: Nie będę robił nic na siłę, odpuszczę jeszcze jutro może coś mnie natchnie a może ktoś coś wymyśli, zobaczymy.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Mar 19, 2014 08:03   

MultecFSO napisał/a:
Zapewne chodzi o mój post z czujnikami w K-Serii. Miałem na myśli, że w każdym 75/ZT jest czujnik Halla, a w reszcie aut z K16 indukcyjny. Nie mówiłem nic o różnicach między Turbo, a n/a. W każdym razie jak widać wg. rimmerbros czujnik jest ten sam.


Teraz sam się pogubiłem. Jakim cudem w moim R25 zagadał komputer od R75 1.8 N/A
skoro czujniki położenia wału są inne? Dodam, że u mnie siedzi 1.6

Chyba, że komputer który kupiłem na allegro był od 1.8, ale nie od R75...
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 19, 2014 20:16   

Kto wie co z czym połączyć ??

[ Dodano: Sro Mar 19, 2014 20:16 ]
Podpięte mam tak:
1 z 1 1 z kolektora jest wpięta w 1 w turbinie
2 z turbo jest wpięta w zaworek przy wtyczce
3 z turbo jest wpięta tak jak widać ( ten niebieski wężyk)
Nie odpala. Próbowałem różnych kombinacji, bez efektu.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 10:25   

Wątpie, żeby to miało wpływ na odpalenie :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 11:23   

Podjedź jeszcze raz, skopiujemy IMMO, albo go wywalimy.
Diagnoza EWS'a może nam podpowiedzieć, czy ma problem z IMMO czy nie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 19:49   

Dzięki wszystkim za dobre rady i wskazówki. :) idąc wedle Waszych wskazówek zawiozłem oba kompy do elektro-mechanika, po ok 2h było po zabiegu. Koleś przerzucił kość i pali od strzała.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 23:14   

Czyli immo?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 23:19   

Na to wychodzi
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 23:24   

heh, "a nie mówiłem?" :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 23:48   

tak tak immo
:mrgreen:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 22, 2014 08:04   

to składaj dziada i jakieś filmy i foty dawaj ;) zostaje seryjna moc, czy jakiś upgrade bedzie? ;>
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sob Mar 22, 2014 08:24   

Markzo napisał/a:
jakiś upgrade bedzie?

może turbo od scani ? :D
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 22, 2014 08:44   

i kręcenie, żeby przy 8500obr/min było z 0,5b doładowania? :D na ten kolektor bez rzeźby siada większe t25 i t28.. ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [r200] zmiana silnika
rudealis Tuning mechaniczny 52 Pon Lip 25, 2016 21:17
Markzo
Brak nowych postów [Rover 200 vi]1.8 vvc zmiana silnika
sebek22445 Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 02, 2014 14:31
sebek22445



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink