Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Ti] Olej na świecy ...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Ti] Olej na świecy ...
Autor Wiadomość
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 17:47   [R620Ti] Olej na świecy ...
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam. Ostatnio odpaliłem w końcu swojego Ti.. Zacząłem nim śmigać i problem znów wrócił.. 3 gary..
Na LPG chodzi ładnie na 4 cylindry i nie robi problemów ale na benzynie 3 gary..
Pojechałem na garaż, wyczyściłem świece (pierwsza świeca była w oleju od strony zaworów).. I wszystko ładnie .. Odpalił, chodził równo .. moc wróciła .. przejechałem może z 5km i znów lipa.. Raz chodzi na 4 raz na 3.. Za pewne wina tego, ze leje olejem na świece.. Teraz tylko pytanie dlaczego tak się dzieje.. Jakieś pomysły ?
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 17, 2014 17:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tandemsdi 



Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 47



Wysłany: Pon Mar 17, 2014 18:30   

Skoro piszesz że to tylko na jeden cylinder, to może czapka pekła? albo upg.
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 19:12   

sam nie wiem..
Co do czapki - to olej jest pod pokrywką kabli zapłonowych - ale to raczej moja wina bo przy zalewaniu nowego oleju pewnie rozlałem ..
UPG - tez o tym myślę i się tego boje... Auto pali mnie 20/100LPG i teraz nie wiem czy to tylko sprawa LPG czy własnie w/w upg. Teraz zalałem 98 i chce troche pojeździć i zobacze czy będzie podobne spalanie na pb..

A jak już to orientujecie się jakie są koszty wymiany UPG w Ti ?

[ Dodano: Pon Mar 17, 2014 19:12 ]
Byłem teraz w aucie przestawić je bliżej domu bo aku brałem do domu na ładowanie i odpalił od strzała na 4 gary.. 0 problemu.. Podjechałem na inne miejsce.. Przy okazji sprawdziłem przewody chłodzenia i bez problemu dało się je wcisnąć..

Ale z drugiej strony też zauważyłem np. braki w mocy.. Np. jade to jak mu przycisne to ma takie chwile jakby nie miał tej pełnej mocy .. tylko, że ja ostatnio grzebałem przy turbo i może nie do końca wszystko dobrze tam zrobiłem.. Sam już nie wiem.. Na razie mysle czemu jest tam olej ale z kilku innych czynników myślę o UPG..

Np. jak pojade na kompresje silnika to wyjdzie czy uszczelka jest uszkodzona ? Czy to raczej na zasadzie, że może pokazać uszkodzoną uszczelke a może być też tak, że jest kompresja a uszczelka jednak padnięta ?
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 20:29   

jesli na gazie jest oki, to raczej nie uszczelka ani tym bardziej glowica. na walnietej uszczelce nie dalbys rady wezy wcisnac :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 20:49   

No auto chodziło z ... 10 minut ? może mniej.. tyle co poszedłem do auta, zrobiłem kółko w okół osiedla w poszukiwaniu miejsca bliżej domu no i na parkingu sprawdziłem węże i dawały się bezproblemowo wciskać..

No dobra.. to spalanie jeszcze sprawdzę na PB czy bedzie to samo.. Jak tak to wpierw uderze w lambde..

Tylko martwi mnie ten olej na świecy.. Bo po jego wytarciu auto chodziło na benz naprawdę bardzo ładnie .. Wsadzę aku i przy okazji podniesionej maski spojrzę na świece.. Jak znów będzie mokra i po wytarciu wróci wszystko do normy to będę wiedział co mu jest tylko skąd ten olej ??

Marecki rzucił pomysł, że olej spod pokrywy zaworów może się przelewa na świece.. Jutro też wytrę ten olej który jest między wałkami (korytko z kablami zapłonowymi) i będę obserwował czy się zbiera tam od nowa czy nie..

Na razie myśl o UPG można odpuścić i będziemy szukać dalej... Spróbuje jakoś sprawdzić czy to nie uszczelka pokrywy zaworów ale jeśli nie to co ? Może być, że gdzieś w wyniku przegrzania (nie wiem jak poprzedni właściciel traktował auto) pękła np. górna część silnika i przepuszcza olej na świece ?
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 18, 2014 07:07   

zobacz to co mówilismy, czy znowu swieca na pierwszym garze bedzie zafajdana. Nie pasuje mi to, że na gazie jest w porzadku. Może wtrysk PB leje i zalewa po prostu, stąd problemy... Jak dalej będzie ta pierwsza uwalona, wez zamien wtrysk z jakimś, co działa dobrze i zobacz co się zmieni, czy dalej pierwszy gar będzie kisił, czy już inny.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Tandemsdi 



Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 47



Wysłany: Sro Mar 19, 2014 19:11   

Markzo sory ale co ma uszczelka wywalona między cylindrem a kanałem olejowym do twardości węży chłodniczych? :|
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 19, 2014 23:03   

Tandemsdi napisał/a:
Markzo sory ale co ma uszczelka wywalona między cylindrem a kanałem olejowym do twardości węży chłodniczych?

wiesz jaka jest uszczelka w 2,0t? a także blok i głowica?
 
 
 
Tandemsdi 



Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 47



Wysłany: Czw Mar 20, 2014 17:11   

Markzo napisał/a:
Tandemsdi napisał/a:
Markzo sory ale co ma uszczelka wywalona między cylindrem a kanałem olejowym do twardości węży chłodniczych?

wiesz jaka jest uszczelka w 2,0t? a także blok i głowica?


Parzac na uszczelke.. przy pierwszym cylindrze jak i przy 4 mogło wydmuchać do kanału olejowego ;]
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 20, 2014 19:16   

Zwłaszcza kilku warstwową metalową uszczelkę ;]
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Tandemsdi 



Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 47



Wysłany: Pon Mar 24, 2014 17:13   

Markzo napisał/a:
Zwłaszcza kilku warstwową metalową uszczelkę ;]


Miałem takową w civicu d16 i elegancko puszczała między warstwami olej :)
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 24, 2014 18:10   

D serie zostawmy w spokoju bo to zupełnie oddzielny temat... Dymiący się temat :P haha
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 25, 2014 07:08   

Tandemsdi napisał/a:
Miałem takową w civicu d16 i elegancko puszczała między warstwami olej

tak się składa, że D16 miałem przez 3 lata, remontowałem 2 razy i nie bardzo ma to cokolwiek wspólnego z 20T4G ;] zupełnie inna konstrukcja bloku, głowicy jak i samej uszczelki :) to co jest w d16 przy 2,0t to tak jak kartka papieru :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620Ti] Jaki olej do silnika
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 22 Czw Sty 22, 2015 23:29
Smiejacy
Brak nowych postów [R620Ti] Dymi jak szurnięty - turbo puszcza olej ?
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 28 Nie Lut 23, 2014 18:45
tomii620si
Brak nowych postów [R620] Świecy brak
[r6200 DSI 97r]
Lukasz_R620 Rover serii 600, Honda Accord 22 Pon Lis 24, 2008 20:52
FSEbola
Brak nowych postów [R620] Nie idzie usunąć świecy
qenton Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Lut 17, 2008 12:48
String
Brak nowych postów [R620Ti]Zawór MBC
rav020 Rover serii 600, Honda Accord 12 Czw Lis 21, 2013 20:29
rav020



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink