Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Ti] Dymi jak szurnięty - turbo puszcza olej ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Ti] Dymi jak szurnięty - turbo puszcza olej ?
Autor Wiadomość
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 17, 2014 18:07   [R620Ti] Dymi jak szurnięty - turbo puszcza olej ?
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Siemanko. Mam problem chyba z turbo .. Auto dymi/bierze olej (sporo oleju)..

Zauważyłem, że głownie dymi przy skręcaniu w lewo.. Auto potrafi dymić jak szurnięte (kłęby dymu) a po chwili nie dymić w ogóle..

Sprawdzałem płyn chłodniczy itd to nie ma śladu oleju w nim a i auto się nie grzeje więc raczej teorie z uszkodzoną uszczelką pod głowicą odpuszczam i celuje w turbo..

Teraz czy dobrze celuje ? I w jaki sposób zdiagnozować, że to na pewno turbo puszcza olej ? Zdjąć któreś węże przy turbinie i ma być coś widać ?

Bo jeśli tak to wywalam turbo do regeneracji i po sprawie :)
Auto ma normalnie moc ale dymi .. Jak chcecie coś jeszcze dopytać to śmiało bo sam nie wiem co by tu jeszcze napisać :) Chętnie odpowiem bo chce jak najszybciej przywrócić auto do życia :P
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 17, 2014 18:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lut 17, 2014 18:26   

rob i to szybko, olej w mieszance paliwowej obniza liczbe oktanowa i powoduje dużo wieksza sklonnosc do spalania stukowego

prawdopodobnie olej zgromadzil ci się w intercoolerze i na zakrętach się przelewa i leci dalej

zdejmij rure z turbo po zimnej stronie i zobacz czy jest zaolejona muszla i rura, sprawdz czy wirnik nie ma luzow, jak ma luzy to ewidentnie turbo
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 17, 2014 18:54   

No spoko :) To jutro się dobiorę ..

Myślę, że takie objawy to chyba tylko turbo nie ?
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lut 17, 2014 22:58   

czasami jeszcze dziura w tloku :D ale wtedy moc traci ( tak minimum 25% :D )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 17, 2014 23:01   

Nie no mój sie zbiera bo na trasie MUSIAŁEM wyprzedzić.. I się zapomniałem i zrobiłem to tradycyjnie to wessałem 3 auta z reka na lewarku haha..

Podejrzewam i mam nadzieje, że trubo bo jak silnik mi sie skończy to się potne łyżką :|
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 17, 2014 23:49   

Pierwsza sprawa - czuć olej spalony w spalinach? ile Ci ubywa oleju? jaki masz luz na turbo? jak go odpalisz i zostawisz na posotju do nagrzania to zaczyna dymić? jaki kolor dymu? niebieski, czy raczej biały?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Tandemsdi 



Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 47



Wysłany: Wto Lut 18, 2014 13:32   

Może tylko odma Ci się zapchała (wiem że to nie rover ale mialem tak w omedze i też dymiła) ale trza najpierw sprawdzic turbo :P
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Lut 18, 2014 16:12   

Markzo

1. czuć
2. upust oleju jest spory - naprawde duży aczkolwiek nie jestem w stanie określić tego w ml/L
3. Kolor tak jak na filmie który Ci podsyłałem (raczej biały lub bardzo blado niebieski)
4. luz ide zaraz sprawdzić
5. Dymi chwile po odpaleniu.. Odpalasz jest kilka sekund spokoju i nagle jebut dym.. A czy nagrzany przestaje dymić to bym nie powiedział .. To raczej losowo .. Potrafie odpalić i zostawić w cholere dymu a potrafi odpalić i lekki dymek.. Tak samo jest podczas jazdy (nagrzany).. Jedzie to nie dymi (trzymałem jakieś 2.5tys obrotów) ale jeśli puszczałem gaz to potrafił zadymić.. Przy dodaniu gazu też czasami... Potrafił nie dymić , jechałem jednym tempem i nagle widziałem tak jakby pierdnął dymem i dalej spokój lub zrobić zasłonę dymną ..
Ogólnie zauwazyłem, że w początkowym stadium objawów wystepowały one przy skręcaniu w lewo .. Wczoraj musiałem jechać do sklepu i nie dymił w ogóle, dopiero jak wracałem do domu pod blokiem rzucił dymem aż facet jadący rowerem po drodze sie zatrzymał a jak obróciłem sie na rondzie spowrotem szukać miejsca to już nie dymił nawet jak na luzie mu zrobiłem dogazówke.. Nie rozkminiam tego padła haha


Dobra.. Telefoniczna narada z dobrym duchem forum T-serii tj. Markzo chyba już wyjaśniła cały temat problemu z turbo.. Jest diagnoza to teraz tylko walczyć jak Dr. House ze swoimi dziwnymi przypadkami :P Jeszcze raz dzięki i jak się uda to czekaj na przesyłkę DHL czy coś z browarem :) :piwo: :piwko:
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Tandemsdi 



Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 47



Wysłany: Wto Lut 18, 2014 17:57   

Jeśli niedymi ciagle to najprawdopodobniej turbo, to właśnie turbiny lubią tak puszczac bąki.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 00:51   

tomii620si napisał/a:
Dobra.. Telefoniczna narada z dobrym duchem forum T-serii tj. Markzo chyba już wyjaśniła cały temat problemu z turbo.. Jest diagnoza to teraz tylko walczyć jak Dr. House ze swoimi dziwnymi przypadkami Jeszcze raz dzięki i jak się uda to czekaj na przesyłkę DHL czy coś z browarem
_________________

hehehehe xD

Turbo sie wysrało po stronie wydechowej na 99%, pewnie pierścień ma dość ;) zobaczymy, może pacjent jeszcze będzie pompował ;D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 16:17   

Dobra jeszcze inna sprawa...

Dzwoniłem do sklepu który polecił Markzo ale potrzebują dane z tabliczki na turbinie a moja tabliczka jest totalnie zniszczona - nie da się z niej nic odczytać.

Jesteście w stanie jakoś pomóc ? Jakie tam turbo było montowane dokładnie ? Chodzi o numery seryjne.. 620Ti 1998r na cewce ..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 16:27   



Powinno pomoc ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 17:55   

Dzięki wielkie :) Foto poszło do firmy ;P Zobacze czy im to pomoże ale powinno :)

[ Dodano: Sro Lut 19, 2014 17:37 ]
No.. gadałem z facetem ze sklepu i wypadałoby jutro jechać wytargać turbo z auta aby podać mu wysokość tulejki bo nie wie który zestaw wysłać.. Ech ..

Teraz jak najszybciej i najmniej inwazyjnie dobrać się do turbo w tym kaszalocie haha .. bede miał jutro co robić

[ Dodano: Sro Lut 19, 2014 17:55 ]
Ogólnie da sie wyjąć turbo w R bez większego demontażu ??

Wystarczy 4 śruby, przewody powietrza + przewód olejowy odkręcić czy trzeba cos więcej demontować ?
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 19:07   

Są 2 szkoły:
1) samo turbo, bez kolektora.
-spuszczasz płyn chłodzący,
-odkręcasz DP,
-odkręcasz spływ oleju,
-odkręcasz przewód doprowadzający olej,
-odkręcasz rurę dolotową,
-odkręcasz rurę doporwadzającą powietrze do turbo
I teraz kuku - jest spora gimnastyka, żeby turbo wyjąć, nie bardzo się mieści. Prosty patent, odkręcasz siłownik (gruchę) Wastegate, 2 śrubki na muszli turbiny. Dojście do dołu nie za piękne, ale jak się spreżysz to w 30min wyjmiesz ;)

2) z kolektorem wydechowym.
Tutaj robisz tak samo jak wyżej, tyle, że musisz odkręcic kolektor wydechowy. Problem jest jeden - szpilki w głowicy. Lubi się gwint w głowicy przekręcić przy dokręcaniu (alu głowa) dlatego jak masz szczelne połączenie głowica -> kolektor wydechowy to nie ruszaj go.

Jak będziesz działał to numer znasz ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 19:14   

No mi się zdaje, że jest szczelnie.. Przed przeczytaniem tego obmyśliłem chyba technikę według pierwszej szkoły...




Dobrze rozumiem ?
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 19:30   

Ty tam masz torxy? wow :D tak, o te chodzi :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pią Lut 21, 2014 19:51   

No dokładnie takie jak na zdjęciu.. :(

i jak sie da (bedzie normalny gwint) to zamienie na zwykłe nakrętki bo kiedyś coś i ani dokrecić ani nic haha..

Będzie trzeba kupić specjalnie torxy do turbiny ..

[ Dodano: Pią Lut 21, 2014 19:51 ]
No i pierwszy problem z turbo.. nie moge odkrecic turbo od kolektora wydechowego.. Jakieś pomysły jak to skutecznie odkrecić ? Bo chce to zrobić jak najszybciej a auto mi tego nie ułatwia :(
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
KatoSBE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 71
Skąd: Wojkowice

Rover 600

Wysłany: Pią Lut 21, 2014 23:16   

Turbo od kolektora ja odkręcałem krótką 10 oczkową która ma dwanaście kątów ciężkie podejście ale da radę ;) U mnie to samo z turbo puszcza olej a dopiero co silnik po remoncie i turbo używka kupiona przejechała 500km i już koniec nie dymi cały czas ale przy bucie potrafi splunąć i później smród i biało niebieski pas za mną... gdzie regenerujesz? sprawdzony zakład? słyszałem że lubią partaczyć :/

PS
To nie torx tylko dwunastokątne nakrętki patrzy wyżej ;)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 08:18   

dziwne, ja miałem normalne nakretki :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 11:22   

KatoSBE i takim właśnie kluczem to chciałem odrecić.. Niestety nie wiem czy się zapiękło czy o co chodzi u mnie to nie chce puścić .. ;/

Dlatego ja nie kupuje drugiego turbo tylko robie swoje bo nowe wcale nie musi oznaczać lepsze.... U siebie w garażu regeneruje :)


Markzo może ktoś już grzebał przy Twoim turbo albo cuś ?


Dzisiaj spróbuje to podgrzać palnikiem.. Jak nie pójdzie to jeszcze zostaje kumpel mechanik - tylko znów to wszystko składać aby to rozebrać haha .. No ale coś musi pomóc bo inaczej strzeli mnie.. Dlaczego ja zawsze muszę mieć taki problem ze śrubami.. Odwieczna walka ;/
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620Ti] Dymi na benzynie - na LPG problem znika
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 6 Sro Lut 05, 2014 23:26
tomii620si
Brak nowych postów [r620ti] Lampka turbo ;)
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Maj 11, 2016 20:39
tomii620si
Brak nowych postów [R620Ti] Turbo dopiero powyżej 4000 obr/min
sudiero Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Sie 06, 2013 22:03
greg-si
Brak nowych postów [R620Ti] Czy dobrze podłączyłem podciśnienia turbo.
Wolan95 Rover serii 600, Honda Accord 0 Wto Sty 08, 2019 21:40
Wolan95
Brak nowych postów [R620Ti] Olej na świecy ...
tomii620si Rover serii 600, Honda Accord 12 Wto Mar 25, 2014 07:08
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink