Pisząc powyższego posta wygenerowałem ostatnio pojawiający się wielu osobom problem.
Najprawdopodobniej dotyczy kodowania, a tutaj zadziałały serbskie znaki.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, HarryVip,
zakodowałem sobie auto światła po starcie silnika za pomoca waszego narzędzia online
Działa bez zarzutu
moj sterownik
Unit BMWTNR HW SW-FSW CI
LCM -> A.E19.A3C 09 13 28
W weekend załaduję DLR dla testów. Rozumiem, że jest to opcja załączjąca światła przed startem silnika? Można zakodować aby było po starcie motoru?
Prawie na pewno można. To cały czas temat rozwojowy. Docelowo chcemy zakodować dzienne po uruchomieniu silnika na drogowych lub halogenach do wyboru (w obu przypadkach ≈ 20% mocy świecenia) i automatyczne przełączenie na mijania po zmierzchu. Marecki dobrze czytasz. To nie pomyłka. Stosowne moduły już zakupione. W poniedziałek zaczynam testy. Zaczynam tęsknić za swoimi czterema.
Stosowne moduły już zakupione. W poniedziałek zaczynam testy.
Coś kupił Czekam w razie co na kolejną przesyłkę
HarryVip napisał/a:
Zaczynam tęsknić za swoimi czterema.
One Cię pozdrawiają i do Ciebie machają... mają się dobrze. Leżą na lignince w firmie
Część troszkę drży na myśl, że podejdę do nich hotairem lub lutownicą, ale... mam nadzieję, że operacja się powiedzie
Ps.
Kupiłeś coś innego niż R75 module?
Ps.2
Na pewno da się po starcie... trzeba przyjrzeć się sekwencji bitów we włączaniu po zapłonie i przed zapłonem - muszę poprosić Mariusz418 o zakodowanie mi tej opcji drugiej. Być może i taka będzie odpowiedzialna za wyłączenie DRLów przed uruchomieniem silnika. Mnie już wkurza fakt, że nie mogę ich wyłączyć. No i wczoraj we mgle byłem przerażony że mi coś nie działa... najpierw jechałem na długich, a potem włączyłem przeciwmłgowe... fak myślę! Zepsuły mi się... a one przecież nie działają jak DRL enable i długie włączone
Ps.3
HarryVip ty się zastanów co piszesz Mazowieckie zaczyna ferie... "elyta" Ci się zjedzie na chatę
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A czekaj sobie. Znalazłem w bdb cenie (normalnie, czy może raczej nienormalnie winszują sobie od 100 do 200 PLN) moduły od E46 z dodatkową pozycją włącznika pt. AUTO. Mam pewną koncepcję, którą muszę zbadać.
MaReK napisał/a:
One Cię pozdrawiają i do Ciebie machają...
To nie to samo co bycie razem...
MaReK napisał/a:
Ps.
Kupiłeś coś innego niż R75 module?
No kupiłem jak wyżej. Skłaniam się jednak bardziej ku modułom E46 z uwagi na przytłaczającą liczbę ciekawych i użytecznych opcji w porównaniu z naszym skromnym CI w R75. Niestety nie da się w prosty sposób zaadaptować płytki z E46 do przedniego panelu LSM-a R75. Jest inny rozstaw mikrostyków włączających halogeny. Ciężko to sensownie przesunąć/dopasować. Będę próbował dopasować obudowę z R75 z panelem przednim od E46. Ale najpierw muszę potwierdzić swoje przypuszczenia w kwestii automatycznego przełączania DLR na mijania przez moduł.
MaReK napisał/a:
Ps.2
Na pewno da się po starcie... trzeba przyjrzeć się sekwencji bitów we włączaniu po zapłonie i przed zapłonem[...]
Masz na myśli uruchomienie silnika jak sądzę.
MaReK napisał/a:
Mnie już wkurza fakt, że nie mogę ich wyłączyć.
A mnie irytuje fakt świecenia DLR razem z pozycyjnymi. Muszę to wyłączyć bezwzględnie. DLR wyłącznie w pozycji 0 po uruchomieniu silnika. Taki jest plan.
MaReK napisał/a:
No i wczoraj we mgle byłem przerażony że mi coś nie działa... najpierw jechałem na długich, a potem włączyłem przeciwmłgowe... fak myślę! Zepsuły mi się... a one przecież nie działają jak DRL enable i długie włączone
To drobny niuans do wyeliminowania w jeden wieczór.
Ps.3
MaReK napisał/a:
[...]Mazowieckie zaczyna ferie... "elyta" Ci się zjedzie na chatę
No... Warszawka Nie da się jej pomylić z kimś innym. Nawet w drodze na Kasprowy...
Milusia torebka. Taka sexi i pod kolor śniegu nawet. No i ta kamera.... Na pewno HD.
moduły od E46 z dodatkową pozycją włącznika pt. AUTO. Mam pewną koncepcję, którą muszę zbadać.
Ja tam złapałem moduł za psie grosze Już go oddałem
W sumie to nie chcę nic poza fabryczne graty zmieniać, ale jeśli będzie trzeba to się zrobi
O co chodzi z tym panelem? Ja przełożyłem elektronikę z E46 do R75 i podłączyłem nasz panel przedni. Z tym, że nie działały pewne rzeczy
HarryVip napisał/a:
Ale najpierw muszę potwierdzić swoje przypuszczenia w kwestii automatycznego przełączania DLR na mijania przez moduł.
Ale to już przez dołożenie zmierzchowego To modyfikacja na ciepłe dni
HarryVip napisał/a:
Masz na myśli uruchomienie silnika jak sądzę.
Tak! Po starcie silnika nie po zapłonie... po zapłonie ma nie świecić
Aczkolwiek, jest opcja automatycznych świateł które włączył sobie Pieta
zrobienia po zapłonie a nie po starcie. T4 ma taką opcję. Dzięki niej można znaleźć różnice.
HarryVip napisał/a:
A mnie irytuje fakt świecenia DLR razem z pozycyjnymi. Muszę to wyłączyć bezwzględnie. DLR wyłącznie w pozycji 0 po uruchomieniu silnika. Taki jest plan.
Wszystko w strefie "szyfrowanej"
Cytat:
To drobny niuans do wyeliminowania w jeden wieczór.
Byle byłby ciepły
HarryVip napisał/a:
No... Warszawka Nie da się jej pomylić z kimś innym. Nawet w drodze na Kasprowy...
Oj tam, oj tam Ładnie rodzinnie... a w Torebce najpotrzebniejsze rzeczy na długie wyprawy górskie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Mały upgrade. Po wielu żmudnych godzinach udało mi się wyłączyć DLR-y świecące razem z pozycyjnymi. W tej chwili DLR (przyciemnione drogowe) świecą wyłącznie w pozycji 0 przełącznika LSM-a. Po włączeniu poz. 1 (światła pozycyjne) DLR-y automatycznie gasną. Kolejny etap: włączanie DLR-ów po uruchomieniu silnika, a nie jak dotychczas, po włączeniu zapłonu. MaReK obiecał, że powyższa (gotowa) opcja pojawi się na stronie kodowania jeszcze w tej pięciolatce (czytaj: w najbliższym czasie).
Ostatnio zmieniony przez HarryVip Wto Kwi 01, 2014 17:51, w całości zmieniany 1 raz
Rewelacja będzie jak zakończę kodowanie DLRów. To tylko mały kroczek do przodu. Biorąc pod uwagę pomysłowość programistów Rovera, trochę to potrwa. Chociaż jeśli mam być szczery, DLR-y razem z pozycyjnymi strasznie mnie irytowały.
Fakt, przez ostatnie pół roku trochę się w temacie ruszyło. Chociaż tak naprawdę, nasze działania niewiele mają wspólnego z tytułowym Navcoderem. To strasznie żmudna dłubanina, bo w zasadzie trzeba szukać pojedynczych bitów (a tych nas interesujących jest kilkaset) bez żadnej dokumentacji. Dodatkowo Panowie inżynierowie z Rovera zadbali o pokomplikowanie całej elektroniki, co nie ułatwia zadania. Aktualnie prowadzę działania dwutorowo:
1. Na bazie DLR-ów zaadaptowanych z wersji przedliftowej (US) E46, "wszczepionej" do Roverowskiego LSM-a i poddanej odpowiedniej modyfikacji.
oraz
2. Na bazie oryginalnego kodowania T4 (tzw. opcji skandynawskiej) polegającego na włączeniu świateł pozycyjnych i mijania po uruchomieniu silnika przy położeniu przełącznika modułu świateł w pozycji 0.
W pierwszym przypadku udało się już zrobić całkiem sporo. Najważniejsze było wyłączenie przydymionych, przednich kierunków, świecących ze światłami pozycyjnymi i mijania w tzw. trybie US, bez ingerencji w układ elektryczny modułu i samochodu. Dość trudne było przywrócenie funkcjonalności modułu wg specyfikacji R75. Trzeba było usunąć niepożądane "efekty uboczne" przeszczepu fragmentu softu z BMW, w postaci braku możliwości włączenia świateł długich na stałe, mruganiu kierunków przy zamykaniu i otwieraniu, tylnych fogów i paru innych nieprzyjemnych "drobiazgów". Dziś zakodowałem poprawną zależność DLR-ów od pozycji włącznika LSM: poz. 0 włącznika modułu świateł - świecą tylko DLR-y, poz. 1 włącza światła pozycyjne i automatycznie wyłącza DLR-y, poz. 2 włącza światła mijania. Pozostało przesunięcie momentu włączenia świateł DLR z położenia stacyjki w pozycji zapłonu do czasu uruchomienia silnika. Zadanie trudne, ale do wykonania. Później będę próbował zamiast 20% drogowych uruchomić jako DLR halogeny z żarówkami LED. To jednak może się okazać niemożliwe, z uwagi na ograniczenia oprogramowania modułu świateł wynikające z obowiązujących przepisów dotyczących oświetlenia pojazdów.
Opcja z wersją kodowania T4 wydawała się prostsza z uwagi na włączanie świateł po uruchomieniu silnika. Niestety tylko pozornie. Po kilku tygodniach testów kontroluję włączanie świateł pozycyjnych, mijania i podświetlenia zegarów według własnej konfiguracji (wszystkie razem, pojedynczo lub żadne ze wspomnianych) przy położeniu stacyjki w pozycji zapłonu lub dopiero po uruchomieniu silnika albo w obu przypadkach. Niestety problem stanowi załączenie halogenów w miejsce zakodowanych przez T4 mijania. To też może okazać się niemożliwe z uwagi na wspomniane wcześniej ograniczenia. Na chwilę obecną jednak próby trwają.
Po zakończeniu tematu świateł do jazdy dziennej pewnie zabiorę się za drobiazgi typu świecąca jako pozycja cała tylna lampa, awaryjny (pulsacyjny) stop itp. To jednak z cała pewnością kwestia tygodni, a może nawet kilku miesięcy.
W modułach od BMki (kodowanie CI:32 i wyższe) na pewno. Tam można praktycznie rozbić wszystko na atomy (pojedyncze żarówki), regulować opóźnienie włączenia (np. światła automatyczne uruchamiają się kilka-kilkanaście sekund po uruchomieniu silnika), itp. Nasz moduł jest niestety dość prymitywny... Podejrzewam, że odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: nie. Chociaż w 100% pewności nie mam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum